Til dere kaffikjerringer

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Dere som drikker kaffi.....har dere begynt å redusere inntaket?
Jeg merker at jeg blir litt bekymra når jeg leser at stort kaffi-inntak kan øke sjangsen for spontan abort[&:]
Så nå har jeg begynt å helle oppi bare halve kopper i steden for hele, LURT[:)] Så i steden for 3-5 krus med kaffi til dagen, drikker jeg 3-5 halve krus (gjerne mindre også)[:D]
--------------------------------------------------------------------------------------------
Måtte bare legge til noe jeg fant på en nettside:

Kaffe, te og cola
Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn
  • 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller
  • 3 - 4 kopper te per dag, eller
  • 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt.

drikker litt kaffe jeg da... men blir vel sikkert 4-5 kopper i løpe av en dag... skal trappe ned etterhvert[;)]

ORIGINAL: linnjune

drikker litt kaffe jeg da... men blir vel sikkert 4-5 kopper i løpe av en dag... skal trappe ned etterhvert[;)]

Samma her.. blir hardt å kutt ned trur æ[:-] Men må man så må man..hehe

fra mange kopper om dagen , har jeg nå redusert til kun en kopp om dagen ..
litt stolt av meg selv da [;)]

ORIGINAL: celine82

fra mange kopper om dagen , har jeg nå redusert til kun en kopp om dagen ..
litt stolt av meg selv da [;)]

*fliiiiiiinkDa* [:D]

ORIGINAL: Everglot

Jeg drikker den kaffen jeg har lyst på jeg. Har gjort det i tidligere svangerskap også. Nammenam!

Har gjort det jeg også med de to andre ungene våre, men tenkte om jeg skulle forandre på det nå[:)] Kanskje det ikke betyr så mye, det skrivest jo så mye rart......

Jeg har begynnt å bli kvalm og uvel etter et par kaffekopper, så da er jo valget enkelt.
Trøtt og kaffetørst vs kvalm resten av dagen.. hihi

Begynnt å lage meg te isteden. Må få kommet meg innom helsekosten, så jeg får kjøpt en koffeinfri en. Den vi har her hjemme som tollet drikker, er så søt.

Jeg er veldig glad i kaffe, og har alltid drukket 2 kopper hver morgen, og 2-3-4 utover dagen. Har redusert morgenkaffen til 1 kopp istedet for 2, og drikker 1 eller 2 iløpet av resten av dagen.

Jeg har kuttet ut kaffen helt. Har hatt 2 spontanaborter tidligere så vil ikke gjøre noe for å risikere det igjen..

Ville bekymret meg mer over blodtrykket og å få en unge med koffeinabstinenser enn abort... 

ORIGINAL: Frustrert Frue

ORIGINAL: mjauu

jeg har kuttet ut kaffen helt. ikke noe problem [:)]

Flink du er da[:)]

tihi, takk! ja, det har gått fint sålangt, men drikker mer TE da (koffein fri). så lenge jeg virkelig ikke savner kaffen, så skal jeg holde meg langt unna. cola derimot- den er vanskeligere å kutte ut! [8D]

ORIGINAL: Frustrert Frue

jeg har kuttet ut kaffen helt. ikke noe problem [:)]

Flink du er da[:)]

tihi, takk! ja, det har gått fint sålangt, men drikker mer TE da (koffein fri). så lenge jeg virkelig ikke savner kaffen, så skal jeg holde meg langt unna. cola derimot- den er vanskeligere å kutte ut! [8D]

Jeg liker ikke te hehe[;)]
Men så lenge en minsker inntaket så gjør det ingenting om en drikker noen kopper kaffi/cola til dagen[:)]

ORIGINAL: Marianne81

Jeg har kuttet ut kaffen helt. Har hatt 2 spontanaborter tidligere så vil ikke gjøre noe for å risikere det igjen..

Samme her, bare at jeg har mistet 3. [:(] Jeg har altså fra å drikke kaffe dagen lang kuttet ut til ingen kopper om dagen. Kanskje jeg drikker 2 kopper i uka om det skulle skje noe spesielt.

Back
Topp