Til dere Gravide

Tine_mor

Elsker forumet
Dette er et spørsmål som ofte dukker opp,men som er litt kjekt for oss prøvere å lese om[:)] Hvor lang tid tok det før dere ble gravid? Var det planlagt eller ikke?
Hvordan var det å finne ut at dere var gravid? Følelsen?[:D]

Takknemlig for svar[:D]

ORIGINAL: Tine_mor

Dette er et spørsmål som ofte dukker opp,men som er litt kjekt for oss prøvere å lese om[:)] Hvor lang tid tok det før dere ble gravid? Var det planlagt eller ikke?
Hvordan var det å finne ut at dere var gravid? Følelsen?[:D]

Takknemlig for svar[:D]

Jeg gikk på p-sprøyta,gikk en uke"over tiden"da den egentli skulle takes og dermed var d gjort,så d var ikke planlagt[&:]
Da jeg fant ut at jeg var gravid ble jeg sint,redd,glad,fortvila....viste ikke hva jeg skulle gjøre....men angrer ikke en dag på at jeg valgte å beholde barnet,for idag sitter jeg her med verdens nydligste lille gutt,Sander prinsen MIN[:D][:)][;)]

Skal si det er mangen "heldige" her[:)] Dere slapp EL tester og alt dere,spennende å lese. Litt morsomt også. Eg ble gravid på pillen også,men eg mast i uke 8[:(] Trist,men slikt skjer.. Etter det har eg hatt veldig lyst på en ny spire i magen min,men det skal ikke være lett[:(]

gikk på pillen når jeg ble gravid, fant d ut allerede i 5-6uke... ble først livredd men nå er jeg bare glad[:)][:D]

VI bestemte oss i midten av juli at vi ville begynne å prøve, da slutta jeg og på p-pillen. I midten av oktober fikk jeg mistanke om at jeg kunne være gravid da mensen ikke hadde dukket opp på tida.. tok en test hjemme, den viste svak posetiv. Tok en test neste dag hos legen og den var posetiv[:D]
Vi gleder oss masse og er overassket over at det klaffet så fort. Hadde forberedt oss på en lang prøve periode..
men 3 måneder, så var det gjort[;)]

Jeg ble gravid første gang vi prøvde. Vi hadde ventet noen år før vi bestemte oss, dvs før jeg bestemte meg for å få en til. Var nesten 6 år siden første fødsel. Mannen min ville selvfølgelig prøve de neste dagene og, men jeg følte at det holdt med et forsøk. Egentlig ganske rart å tenke på at det gikk på første forsøk, spesielt når jeg leser her om alle dere som sliter med å få det til. Hadde forberedt oss begge et par måneder i forveien med sunn mat, trening, ingen alkohol osv.
Føler meg selvfølgelig heldig!!!

nå til jul blir det 3 år siden jeg slutta med pillen...
så det klaffa endelig for en stund siden[:D]
trodde det ikke helt da testen lyste positivt mot oss...
men ble jo selfølgelig kjempegla...
ENDELIG[:D]

Gratulerer så mye med etterlengtet baby[:D] Får ikke gi opp håpet,tar vel alltid litt tid..Kroppen jobber på finurlige måter[:-] Skjer det,så skjer det[:D] Gratulerer til alle dere der ute hvertfall! Dere må sende litt babystøv til meg[:D]

det klaffa for oss den mnd jeg brukte EL test og drakk hostesaft[:D]

Vi prøvde i ca 3 år, ble satt på en hormonbehandling å da sa det PANG med en gang.
Tok først en test, den var litt tvilende, så en til som slo ut med en gang, men jeg måtte være helt sikker så vi tok den tredje testen. Alle gode ting er tre. hehe
Men trodde det ikke før jeg gikk til lege neste dag. Litt uvirkelig etter såå lang tid.
Var mest paff når testen slo ut, var liksom for godt for å være sant.
Men nå er det ingen tvil, her er det en liten gutt det er helt sikkert!

Lykke til vidre!!

Jeg ble gravid på pilla.. Ikke planlagt i det hele tatt, men det ble tatt imot med åpne armer av både meg og min samboer! Jeg tok testen fordi mensen aldri kom å jeg hadde så sinnsyke mensensmerter.. Trudde ikke jeg var gravid, trudde det var noe galt med meg.. Jeg reagerte med å stirre på testen med munnen åpen en god stund, før jeg gikk ut på kjøkkenet å røkte 3 røyk på rad, mens jeg prøve å finne ut hvordan jeg skulle skrive dette til samboern som var på firmafest med gratis øl.. (Han var jo mildt sagt flytende da jeg henta han, døyva sjokket i øla si[8D])

Planlagt og på første forsøk begge gangene. Litt over gjenomsnittet heldig med det. Måtte det bare fortsette sånn.

Ble gravid når jeg gikk på p-pillen, litt av ett sjokk. når jeg skulle teste så var det typen som fikk se på resultatet, jeg turde ikke. følte at alt var uvirkelig, først nå når jeg har vært på ultralyd at det har ¨gått opp for meg at jeg skal få en liten prinsesse til. gleder meg til hun kommer, men tiden går så tregt,

første mann var planlagt, og klaffa med en gang.. med nr 2, så blei jeg gravid på p-pilla.. var et lite sjokk, for vi hadde tenkt vente et år, før vi fikk en til, men vi bestemte oss for å beholde det... og det angrer jeg ikke et sekund på!! [:D][:D]

Så koselig å lese alle de historiene[:)] Håper det blir meg engang..[&:]
Til alle dere gravide: Gratulerer
Til alle dere mamma'er: Gratulerer
Til alle prøvere: Ikke gi opp[;)]

Hei Tine-mor!!
Hvor lenge har du prøvd??
Selv er jeg inne i 11 PP, har IKM 10 des..... Sluttet på p pilla 23 des - 04.
Dette kommer til å ta tid har jeg funnet ut....[8|]

Men ikke gi opp fordi[:)] Eg er bare inne i 2 pp,regner med det kommer til å ta litt tid her også,men hvem vet[:D]

Jeg syns de første mnd var ille...jeg testet mye...ble nesten gal...
Jeg har roet meg betraktelig og forstått at det ikke hjelper stort med dette stresset mitt....

Tar du El tester og slik? Du kan jo prøve hostesaft? Eg tenkte eg skulle gjøre det denne måneden[;)]

Jeg testet som en gal, de første 4-5 md....så gadd jeg ikke mer....funket ikke allikevel...
Har drukket hostesafter til den store gullmedaljen...drukket salviete....ligget med beina oppetter veggen....you name it...
Føler jeg har testet mye... jeg testet denne mnd med EL tester....for første gang på flere mnd....fikk knall pos tester 3 dager på rad......
Så nå er det bare å vente...på julenissen....[:D]

Back
Topp