Til dere Barnehage assistenter..

Caisamor

Forelsket i forumet
Jeg er på jobb søking etter hva som helst og nå dukket det opp en 100 % stilling i en barnehage her. Tingen er at jeg aldrig har jobbet i barne hage så jeg lurer rett og slett på om det er noe å anbefale. Jeg elsker å jobbe med barn og har lyst men vet jo ikke heelt hva jeg går til. Er det noe spess jeg må forberede meg på? Mangen sier det er Utrolig slitsomt å jobbe i barnehage, jeg har en liten datter hjemme som jeg også skal ha litt energi til[:)] 

Å jobbe i barnehage er kjempe givende, og noe jeg absolutt vil anbefale til deg hvis du liker barn. Det kan jo være slitsomt såklart, og det er stor forskjell på småbarnsavd, og storbarns. På småbarns er dagene litt rolige, og du har mye mer tid til å sitte på gulvet og leke og kose med de små. Ting er litt mindre kaotisk på en måte. Synes jeg da. På småbarns har du rutinene bleieskift og legging, og det kan bli mye mer løfting av barn enn på storbarnsavd.
På storbarns er det alltid action og det er der jeg trives best egentlig, alltid noe som skjer.
Og du får høre så utrolig mye artig fra barna. På storbarns har du flere barn, og du er kanskje mer ute, og på turer enn på småbarns.
Jeg syns arbeidsmiljøet i barnehager er topp, iallefall de plasser jeg har jobba. Latteren sitter løst og vi koser oss sammen med barna[:)] Du blir utrolig glad i de små også.[:)] Savner alle gullungene mine, har ikke jobba i bhg på 2 år snart!

Jeg likte ikke å jobbe i barnehage.

Men det var det store ansvaret jeg ikke taklet helt da tror jeg.
Tanken på og ha et så stort ansvar, for så mange unger.
Var livredd for og ikke kunne strekke til, og ikke minst at noe skulle gå galt.

Har tydligvis nok med og ta meg av mine egne unger jeg[8D][:)]

jeg overlevde 2 dager i praksis på ungdomsskolen[8D]

ORIGINAL: Matheo`s mamma

Å jobbe i barnehage er kjempe givende, og noe jeg absolutt vil anbefale til deg hvis du liker barn. Det kan jo være slitsomt såklart, og det er stor forskjell på småbarnsavd, og storbarns. På småbarns er dagene litt rolige, og du har mye mer tid til å sitte på gulvet og leke og kose med de små. Ting er litt mindre kaotisk på en måte. Synes jeg da. På småbarns har du rutinene bleieskift og legging, og det kan bli mye mer løfting av barn enn på storbarnsavd.
På storbarns er det alltid action og det er der jeg trives best egentlig, alltid noe som skjer.
Og du får høre så utrolig mye artig fra barna. På storbarns har du flere barn, og du er kanskje mer ute, og på turer enn på småbarns.
Jeg syns arbeidsmiljøet i barnehager er topp, iallefall de plasser jeg har jobba. Latteren sitter løst og vi koser oss sammen med barna[:)] Du blir utrolig glad i de små også.[:)] Savner alle gullungene mine, har ikke jobba i bhg på 2 år snart!

Så Gøyt å få et så posetivt svar [:)] Jeg har lyst å jobbe med de litt eldre ungene som du også liker, jeg har en liten en her hjemme og det er NOK bærig og skifting hehe [8D] Jeg elsker å være ute så dette kan jo være noe for meg! Tusen takk for svar [:D]

Nå er jeg i per, men har jobbet i bhg i noen år. Så klart er det slitsomt, men det er nok de fleste jobber i ny og ne. Det som er verst er støyet, men du bli vant med det. (det er vel ikke så bra dte heller, men) Så har du jo et stort ansvar da, men du får sååå mye igjen. Du blir uendelig glad i alle barna, og dagene er aldri like uansett hvor mye rutiner det er. Jeg har aldri gått en dag på jobb uten mye latter altså. Man er mye ute i frisk luft, og dagene går veldig fort.

Husker hvor trøtt jeg var den første uken, men det går seg til. Så ambefaler deg å prøve vertfall.. Ikke alle som passer i en slik jobb da, man må være litt leken av seg, godt humør, like barn.. Og en stor andel tolmodighet[:D]

For meg er det en kjempe-energiinnsprøyting å være på jobb i barnehage. Jeg elsket jobben som assistent, og håper at jobben som førskolelærer blir like kjekk (har ett år igjen av utdannelsen).
Ja, man blir trøtt, og ja, det kan være kaotisk, uoversiktelig og crazy til tider - men det er helt herlig likevel [:D] Jeg trives best på småbarnsavdeling, men det tror jeg er veldig ulikt fra person til person.

Jeg tror du hadde storkost deg! [:D] Og du som er så kreativ hadde hatt masse å tilby en barnehage, det er jeg sikker på [:D]

Har jobbet i bhg ett år nå, og jeg synes det er veldig koselig...men samtidig så ser jeg ikke for meg at det er noe jeg vil drive med i mange år, for ja, man er sliten når man kommer hjem, det er det ikke noe vits i å skjule[;)]

Har jobbet i bhg. i ca 6 år, med de minsta fra 0-3 år og det er et fantastisk yrke.
Småbarna trenger deg på gulvet, du må skifte bleier, mate og legge. Men utrolig givende å få oppleve flere som tar sine første skritt, sier sine første ord osv.

Men vær forberedt på at du kommer til å bli en del syk og forkjølet det første året, mye bassilusker i omløp [;)]

Har jobbet i bhg siden 2003 å elsker jobben min,stortrives[:D][:D]

nå får jeg lyst å jobbe i bhg.har tenkt på det mange ganger,men vet ikke om jeg orker det..har litt slitasje her og der.men jeg kjenner bare hvor mye energi jeg får av å levere og hente mine egne barn i bhg.å får god kontakt med barna.di er så skjønne[:D]

hva har dere i lønn?er det bedre bet i priv.bhg eller kommunal?[8|]

Ååå, nå ble jeg lettet av å se så masse positivt [:D] Og dette gjorde faktisk det enklere for meg når jeg skal sende jenten min i barnehage så vet jeg det finst slike damer som dere som elsker jobben sin det er så viktig, for barna spesielt!! Nå er søknaden sendt, så tvi tvi[;)] får jeg ikke jobben der søker jeg i andre barnehager! Åh kjenner jeg gleder meg nå, orker ikke jobbe i butikk, er så mye stille tid der :s og da går tiden AALT for sent! Ja jeg lurer på det samme som stardust, hva er time lønnen deres? 

ORIGINAL: KaisaSofie

Ååå, nå ble jeg lettet av å se så masse positivt [:D] Og dette gjorde faktisk det enklere for meg når jeg skal sende jenten min i barnehage så vet jeg det finst slike damer som dere som elsker jobben sin det er så viktig, for barna spesielt!! Nå er søknaden sendt, så tvi tvi[;)] får jeg ikke jobben der søker jeg i andre barnehager! Åh kjenner jeg gleder meg nå, orker ikke jobbe i butikk, er så mye stille tid der :s og da går tiden AALT for sent! Ja jeg lurer på det samme som stardust, hva er time lønnen deres? 

ja jeg er også glad for slike flinke damer som jobber i bhg for di di virkelig vil det(inlk deg[:D])
det er såå viktig for barna våre.å jeg ser hvor flinke i bhg til snuppene blir jeg helt rørt.di er virkelig der med hele seg.og virker så trygge og flinke i arbeidet sitt.[:)]

Jeg er på jobb søking etter hva som helst og nå dukket det opp en 100 % stilling i en barnehage her. Tingen er at jeg aldrig har jobbet i barne hage så jeg lurer rett og slett på om det er noe å anbefale. Jeg elsker å jobbe med barn og har lyst men vet jo ikke heelt hva jeg går til. Er det noe spess jeg må forberede meg på? Mangen sier det er Utrolig slitsomt å jobbe i barnehage, jeg har en liten datter hjemme som jeg også skal ha litt energi til[:)] 

Jeg har ikke jobbet i bhg før, men har vært en del i praksis siden jeg holder på og utdanne meg til førskolelærer.
Men jeg ville ihvertfall bare kommentere den setningen der og si at de gangene jeg har vært i praksis så har jeg hatt MYE mer energi til sønnen min enn ellers.. [:D]

ORIGINAL: |Lica|

Jeg har ikke jobbet i bhg før, men har vært en del i praksis siden jeg holder på og utdanne meg til førskolelærer.
Men jeg ville ihvertfall bare kommentere den setningen der og si at de gangene jeg har vært i praksis så har jeg hatt MYE mer energi til sønnen min enn ellers.. [:D]

Åh? det er jo helt perfekt [:D]

Jeg elsker jobben min :D

Nå er det ofte slik at det er lettest å få jobb som tilkallingsvikar i første omgang. Da er det bare å gjøre en veldig god jobb, så blir man ikke arbeidsledig [;)]
Så får du ikke jobben, anbefaler jeg deg å stikke innom noen barnehager å sette deg opp på vikarliste.

Lykke til

Back
Topp