Til deg som IKKE har opplevd SA eller MA

Preggolini

Flørter med forumet
Jeg må ærlig innrømme at jeg tydeligvis OPPSØKER de fæle historiene. I går satt jeg og leste trådene i "vi som har mistet"-delen her på forumet, og ble livredd..(!). Ser det er mye snakk om SA generelt.

Jeg tenker jo at siden jeg aldri har opplevd det, og fordi jeg allerede har et barn, så er det "min tur" nå. Nå trenger jeg å høre fra deg som har flere barn og aldri har opplevd SA og MA tror jeg.. Finnes dere her på forumet? Kan man gå gravid mange ganger uten å miste, er det mest vanlig? :smiley-ashamed008
 
Jeg har aldri opplevd det, og jeg har 3 barn :Heartred:Heartred:Heartred
 
Sniker fra Mai :)


Husk at veldig mange som opplever nettopp SA/MA/kjemisk/EXU o.s.v har et behov for å utrykke seg om det i ettertid også.
Mange slike forum tiltrekker seg mange som har litt dårlige historier med seg i bagen :)

De fleste svangerskap går helt fint :)
 
Jeg fikk tre barn ganske kjapt, uten å oppleve det :happy: jeg tror grunnen til at jeg opplevde det nå var at jeg nesten ikke sov og var under altfor mye stress. Så dette går nok bra skal du se! Og prøv og ikke les for mye på sånne sider, for vi som har opplevd å miste må ofte tømme tankene ett sted, mens de som aldri opplever det jo ikke har den plassen liksom.. ;)
 
Du må bare puste med magen og senke skuldrene...prøv å ikke les for mye på slike tråder.. tror nok noe av grunnen til at man skriver om slikt på slike forumer er at man trenger å lufte bekymringene sine. Vi er fortsatt såppas tidlig at mange holder nok (inkludert meg) graviditeten hemmelig fortsatt.
Husk...de aller fleste gangene går det jo bra! ❤
 
Har to barn fra før, og ingen SA eller MA bak meg :)
 
Jeg har ikke opplevd det. Fikk 1 sønn i 2004, en datter i 2009 og er nå 38 år og gravid igjen! Men jeg skal være ærlig å innrømme at tanken om at det ikke er en selvfølge at d skal gå bra denne gangen slår meg hver dag.
 
Jeg har to barn og har vært gravid to ganger pluss denne graviditeten. Det vil si jeg aldri har mistet.

husk mange mister også veldig tidlig. Hadde de ikke testet tidlig, ville de trodd det var en mensen.
 
Jeg har vært gravid en gang før og har ei frisk, vakker jente på 3,5 år ❤ Nå er jeg gravid for andre gang og alt ser ut til å gå fint så langt! Jeg skal innrømme at jeg har hatt samme tanker som deg om at "nå er det min tur" siden det virker som veldig normalt å miste. Jeg prøver tenke positivt og tro på at alt står bra til, frem til eventuelt det motsatte blir bevist ❤
 
Jeg må ærlig innrømme at jeg tydeligvis OPPSØKER de fæle historiene. I går satt jeg og leste trådene i "vi som har mistet"-delen her på forumet, og ble livredd..(!). Ser det er mye snakk om SA generelt.

Jeg tenker jo at siden jeg aldri har opplevd det, og fordi jeg allerede har et barn, så er det "min tur" nå. Nå trenger jeg å høre fra deg som har flere barn og aldri har opplevd SA og MA tror jeg.. Finnes dere her på forumet? Kan man gå gravid mange ganger uten å miste, er det mest vanlig? :smiley-ashamed008

Jeg har hatt det helt likt! Har lest og lest alle de triste historiene og gjort meg selv livredd. For hver graviditet har jeg blitt mer bekymret for vi kan jo ikke være sååå heldige når så mange mister og mister.
I tredje svangerskap tok jeg dette opp med jordmor og hun sa at verden dessverre er urettferdig og at jo flere vellykkede svangerskap man har hatt jo mindre sannsynlig er det med SA/MA. Har det gått bra en gang så er sannsynligheten for at det går bra enda større neste gang.
Jeg er forresten gravid med nr 4 og har aldri mistet, men er fortsatt livredd. Har vært på tul i alle svangerskapet på grunn av frykten for å miste
 
Jeg har hatt det helt likt! Har lest og lest alle de triste historiene og gjort meg selv livredd. For hver graviditet har jeg blitt mer bekymret for vi kan jo ikke være sååå heldige når så mange mister og mister.
I tredje svangerskap tok jeg dette opp med jordmor og hun sa at verden dessverre er urettferdig og at jo flere vellykkede svangerskap man har hatt jo mindre sannsynlig er det med SA/MA. Har det gått bra en gang så er sannsynligheten for at det går bra enda større neste gang.
Jeg er forresten gravid med nr 4 og har aldri mistet, men er fortsatt livredd. Har vært på tul i alle svangerskapet på grunn av frykten for å miste

Huff, hvorfor gjør vi det mot oss selv?! :/ Jordmoren har sikkert rett.. Og jeg må komme meg på tul skjønner jeg. Problemet er bare at på grunn av korona så er jeg tydeligvis ikke prioritert. Ringte legekontoret for en uke siden og sa at jeg måtte ha en time for henvisning til tul (har en sykdom også, som gjør at jeg får det offentlig). Hun bare blåste av det, og gav meg time i desember, så da blir det jo i hvert fall ikke til før langt utpå nyåret.....
 
Huff, hvorfor gjør vi det mot oss selv?! :/ Jordmoren har sikkert rett.. Og jeg må komme meg på tul skjønner jeg. Problemet er bare at på grunn av korona så er jeg tydeligvis ikke prioritert. Ringte legekontoret for en uke siden og sa at jeg måtte ha en time for henvisning til tul (har en sykdom også, som gjør at jeg får det offentlig). Hun bare blåste av det, og gav meg time i desember, så da blir det jo i hvert fall ikke til før langt utpå nyåret.....

Så uføltsomt av legen din!
Jeg har ikke bestilt til enda, men tenkte å ta i midten av desember. Jeg bestiller privat da. Har ingen egentlig grunn til å ta det utenom at det roer meg og hjelper så jeg kan glede meg og ikke bare være redd og engstelig.
Håper du klarer å slappe av og ikke bekymre deg for mye. Jeg prøver å fokusere på juleforberedelser og bursdagsfeiring for mellomste for å få tankene vekk fra bekymringene
 
Så uføltsomt av legen din!
Jeg har ikke bestilt til enda, men tenkte å ta i midten av desember. Jeg bestiller privat da. Har ingen egentlig grunn til å ta det utenom at det roer meg og hjelper så jeg kan glede meg og ikke bare være redd og engstelig.
Håper du klarer å slappe av og ikke bekymre deg for mye. Jeg prøver å fokusere på juleforberedelser og bursdagsfeiring for mellomste for å få tankene vekk fra bekymringene

Det var ikke legen min, hun er nydelig, men kontordamen.. Bestilte legetime til minstejenta privat nå, orker ikke korona-offentlig. Det er ikke hyggelig :(

Deilig at det snart er jul ja, masse annet å tenke på!
 
Sniker fra mai jeg og, er gravid (13 uker) med nr 3 og har ikke opplevd MA eller SA, skal innrømme at jeg søkte etter lignende tråder som denne i starten av svangerskapet, for tenkte at det nesten ikke gikk ann å ha 3 vellykkede svangerskap uten å miste minst en gang i mellom. Leste forsåvidt om flere som har hatt både 3, 4 og 5 svangerskap uten å miste :)
 
Back
Topp