Til deg med uføreforsikring

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Jeg trenger desperat hjelp, og setter stor pris på alle som engasjerer seg.

Jeg ønsker å komme i kontakt med personer som har fått tegnet uføreforsikring, til tross for en historie med sykdom, skader eller sykmeldinger. Omfanget av eventuell sykehistorie, eller om det foreligger reservasjoner eller karantenetid på forsikringen er ikke viktig. Jeg ønsker fortsatt å komme i kontakt med deg.

Bakgrunnen for dette er enkelt: Jeg glemte en hendelse flere år tilbake i tid da egenerklæringen skulle fylles ut, midt i ammetåka med to tette kolikkunger og masse annet som parallelt skjedde privat. På egenerklæringen står det at de henter inn opplysninger fra andre som er med på å danne grunnlaget for forsikringen. Dette valgte de å ikke gjøre, viser det seg. 3 år senere havner jeg på aap og søker om utbetaling. De ber om ny fullmakt for å hente ut legejournal, noe jeg selvfølgelig gir og de finner uoverstemmelser. De gir meg beskjed om at jeg ikke får utbetaling pga dette. Jeg godtar. Jeg så jo det samme som dem da jeg ble gjort oppmerksom på det.

Det resulterer likevel i anmeldelse, deretter tiltale og deretter som dømt i tingretten! Politiet har ikke etterforsket noe. Advokaten min sier det er slett arbeid. Jeg må tydeligvis bevise min uskyld selv i samarbeid med han.

Forsikringselskapet står i retten å sier at «hvis de visste hvordan min journal så ut, så ville jeg ikke fått forsikringen.»

Dette for ting som er bagatellmessig.

Vi ønsker derfor å komme i kontakt med noen som har fått til å tegne forsikring til tross for at de har vært hos lege før.

Saker som dette får styrkeforholdet mellom de store aktørene i samfunnet vårt, slik som forsikringsselskaper/banker/påtalemyndighet, og privatpersoner til å fremstå som skjevt og urettferdig. Og det er grunnen til at jeg ønsker å dra frem dette i anken min. (Til info: I Norge er det ikke lov til å bli dømt for å glemme noe.)

Anonymitet er en selvfølge for de som ønsker det.

Send meg gjerne melding i innboksen om du ikke vil svare i tråden.
Takker alle for engasjement.

Jeg er litt usikker på om hva du er ute etter, jeg fikk tegne uføreforsikring selv om jeg hadde hatt et brudd i armen, men det er gjerne ikke sånt du tenker på.

Jeg er litt usikker på om hva du er ute etter, jeg fikk tegne uføreforsikring selv om jeg hadde hatt et brudd i armen, men det er gjerne ikke sånt du tenker på.
Jo, dette er bra. Kan du sende meg pm?

Vil bare si lykke til egentlig. Selv fikk jeg uføreforsikring avvist fordi ulykken som førte til uførhet skjedde på jobb.
Tusen takk. Huff, vil du utdype det?Gjerne på pm om du ikke vil dele med alle.

Jeg fikk avslag på egen uføreforsikring, men fikk kollektiv gjennom norsk sykepleierforbund. Har fått utbetalt denne da jeg ble tidlig ufør.

Jeg fikk avslag på egen uføreforsikring, men fikk kollektiv gjennom norsk sykepleierforbund. Har fått utbetalt denne da jeg ble tidlig ufør.

Takk for at du svarte. Flaks du fikk kollektiv, slik at du fikk dekning når du først ble ufør. Jeg får ikke brukt din opplysning i min sak. Takk igjen for at du delte din erfaring. :notworthy

Eg vil få innvilget det, når eg er tilbake i jobb 100%, men med forbehold om revmatisme, astma og rygg. Eg har ikkje prøvd men fikk vite av forsikring at det går. Men da må eg vere ærlig og vise dei journalen. Eg har også nerveskade som går på urin og crps i ein fot. Alt dette vil eg ikkje få dekket. Sjansen er stor for at eg blir ufør pga ein av dei tinga.

Eg vil få innvilget det, når eg er tilbake i jobb 100%, men med forbehold om revmatisme, astma og rygg. Eg har ikkje prøvd men fikk vite av forsikring at det går. Men da må eg vere ærlig og vise dei journalen. Eg har også nerveskade som går på urin og crps i ein fot. Alt dette vil eg ikkje få dekket. Sjansen er stor for at eg blir ufør pga ein av dei tinga.
Har du skriftlig at du kommer til å få? Hvilket forsikringsselskap er dette? Send meg gjerne en pm.

Jeg fikk forsikring, men på bakgrunn av sykemelding pga vondter ble min forsikring dyrere enn mannens.

Lov å spørre hva dommen din sier? Er det svindelforsøk liksom? Skremmende syns jeg..

Back
Topp