Til de som bruker smokk...

Liten spire83

Forelsket i forumet
Når begynte dere med det??? Vesla her har entendens til bare å kose seg med puppen om kvelden og igår ville hun ikke sove før hun sovna ved puppen...[&o]  tenkte vi skulle prøve smokk, siden hun har et nokså stort sugebehov.. men er litt redd det skal gå ut over ammingen... [:-]

Har det gått ut over ammingen til dere som har prøvd?? Jordmor kommer på hjemmebesøk i morgen så skal snakke med henne også, men greit å høre med dere inne her også synes jeg!!!! [:D] [;)] [:)] 

Vesla her er 1 uke og 3 dager gammel... (slik som tiden flyr... [:o]) [;)]

Prøvde med smokk med engang vi kom fra sykehuset. Har de stort suge behov er det bedre med smokk enn at de henger i puppen syns jeg da. Men det har ikke gått utover amming og han bruker den ikke så ofte. Ser når han har behov, men ikke er sulten. Så ønsker jeg heller ikke at han skal suge på tommelen, for det syns jeg er så vanskelig å avvenne med...

Vi lærte av jordmor at de skal helst ikke ha smokk før de har nådd igjen fødselsvekten.
For at de ikke skulle lære seg feil sugeteknikk. da går det jo ut over nussene og at de ikke får skikkelig tak der... [;)]

siden Markus er en keiser fikk han smokk da han bare var noen minutter gammel.. jeg har ikke hat noe probemer me ammingen i forhold til det....[:D]
å hadde ikke jeg hat smokkt til han på kvelden her hadde jeg nok aldri fått fred[:D][:D]

david fikk smokk allerede etter 2 dager... da følte jeg at ammingen gikk såpass bra[:)]
fikk også litt fri fra sugingen hans også[:D][:D]

Kine har et stort suttebehov og brukte gjerne brystvorta mi som tutt/smokk hvis hun fikk lov.
Men dette måtte jeg sette en stopp for med det samme og begynte med smokk/tutt.
Hun startet med den når hun var bare noen dager gammel. Ikke så enkelt å finne en hun ville ta med det samme, prøvde 4 forskjellige sorter før hun fant sin favoritt.
AVENT 0-3mnd rosa og blanke/hvite gjennomsiktige. Kjøpes på KIWI men er sikkert i andre butikker også.

Dette har ikke påvirket ammingen eller at hun ikke tar brystet ordentlig. Alt fungerer som det skal å jeg slipper såre brystvorter og Kine er fornøyd med smokken/tutten etter måltid [:D]

Kjenner meg igjen her, ja! På sykehuset leste jeg oppslag over alt om at man måtte vente med smokk til ammingen har kommet skikkelig i gang, og lydig som jeg er så ventet jeg en stund. Men når vet du egentlig om ammingen er kommet skikkelig i gang??

Etter at jeg hadde hatt helsesøster på hjemmebesøk og fikk bekreftet at vesla hadde riktig sugetak på puppen, så begynte vi med smokk- men kunne sikkert begynt lenge før.. Bare jeg som var livredd for å gjøre noe feil [;)]

Back
Topp