Til barneavdelinga..

Lilla-87

Forumet er livet
Den 9.januar fikk vesla det jeg vil kalle et anfall. Hun ble stiv og skeiv i kroppen, holdt ikke hodet selv, og rulla med øynene. Fikk besøk av ambulansen, men da var jo anfallet passert, og det eneste som da var feil, var at hun ikke fikk snudd/løfta hodet til høyre. Vi ble henvist til barneavdelinga i Ålesund og dro avsted i egen bil. Følte at barnelegen så på meg som en hypokonder på vegne av barnet mitt og syns ikke hun hørte etter. (Har gått sykepleien og er ikke helt blank..) Legen konkluderte med at hun hadde "stiv nakke" og vi ble sendt hjem med beskjed om å kontakte fysio om det ikke gikk over av seg selv.
Siden 17.januar har vi gått hos en hærlig fysioterapeut, og vi har trent opp nakkemuskulaturen til vesla. Nå på fredag var hun nesten så god som ny, og fikk en siste kontroll timer 6.mars. MEN.. I går så jeg at hun var blitt helt skeiv igjen. Hun bikka over når hun lå på magen og greide ikke å rette opp hodet.:eek::(:(:(
Ringte fysioterapeuten i dag som sa at dette IKKE er normalt, og hun henviste oss til fastlege, som ville ha oss tilbake til barneavdelinga i Ålesund. Tilbake til start med andre ord. .

Så da sitter vi her og venter på å få et brev i posten. Men jeg sier det bare; det er ingen som "glemmer" at de skal løfte hodet sånn over natta..

NEi, noe må det være.
Men dere har ikke vurdert Manuellterapeut?
De jobber litt anderledes enn fysio og kan ordne eventuelle låsninger osv.
Synes det høres litt ut som babyen til noen jeg kjenner, nakken låste seg helt ved to anlegninger. MT kunne ordne det på 1-2-3 begge gangene!

Huff! :eek: Det der hadde skremt vannet av meg.. :( Håper du får ordentlig hjelp denne gang!

Oi, hadde selv blitt kjemperedd også:( det der er ikke normalt. Så bra hun skal undersøkes på sykehuset. Masse lykke til:)

NEi, noe må det være.
Men dere har ikke vurdert Manuellterapeut?
De jobber litt anderledes enn fysio og kan ordne eventuelle låsninger osv.
Synes det høres litt ut som babyen til noen jeg kjenner, nakken låste seg helt ved to anlegninger. MT kunne ordne det på 1-2-3 begge gangene!
Nei, det har jeg ikke tenkt på en gang.. Er så mange som kan fikse og hjelpe. :p Men skal ha det i bakhodet. Takk.:)
Jeg sa til fastlegen at jeg gjerne ville de skulle ta en EEG på henne, for å utlukke epilepsi eller andre nevrologiske lidelser. I og med at hun rulla med øynene..
En av legene på barneavdelinga sa at det hele kunne være sure oppstøt, og at hun rulla med øynene fordi det var ekkelt. Sure oppstøt..? Fortalte det til fastlegen i dag og sa at sist de ville ha meg til å tro at noe var sure oppstøt, så var det sv.skapsforgiftning med HELLP - utvikling, så den går jeg ikke med på lenger. Hehe..:):p

Huff! :eek: Det der hadde skremt vannet av meg.. :( Håper du får ordentlig hjelp denne gang!
Ja, det er ikke noe kjekt. Spesielt ikle når man innser at man må ringe 113. :( Forholdt meg overraskende rolig da. Det var først når jeg måtte ringe til mannen at jeg knakk sammen.. :p

Oi, hadde selv blitt kjemperedd også:( det der er ikke normalt. Så bra hun skal undersøkes på sykehuset. Masse lykke til:)
Nei, det henger jo ikke på greip.. Også hindrer det utviklingen hennes litt. :( Hun er 5, 5 mnd og har akkurat begynt å like/mestre å ligge på magen, fordi hun ikke bikker over på sia og klarer å se seg rundt, også kommer skeivegreia tilbake..

Tror vi blir tatt mer på alvor nå som vi har vurderinger fra både fysio og fastlege. Håper det iallfall.. :) Også satser vi på at vi slipper å vente lenge for å få time.

Nei, det har jeg ikke tenkt på en gang.. Er så mange som kan fikse og hjelpe. :p Men skal ha det i bakhodet. Takk.:)
Jeg sa til fastlegen at jeg gjerne ville de skulle ta en EEG på henne, for å utlukke epilepsi eller andre nevrologiske lidelser. I og med at hun rulla med øynene..
En av legene på barneavdelinga sa at det hele kunne være sure oppstøt, og at hun rulla med øynene fordi det var ekkelt. Sure oppstøt..? Fortalte det til fastlegen i dag og sa at sist de ville ha meg til å tro at noe var sure oppstøt, så var det sv.skapsforgiftning med HELLP - utvikling, så den går jeg ikke med på lenger. Hehe..:):p

Sure oppstøt faktisk :o
Men kan det hende at hun satt gulp i vrangen? Og spente seg slik at nakken låste seg f.eks?
Noen naboer av oss trodde de mista jenta si da hun satt gulp i vrangen. Hun forsvant helt for de og rullet med øynene. Bedret seg til ambulansen kom, og så skjedde det igjen.
De overnattet på sykehuset og fikk sjekket alt mulig, ingenting som var feil. OG det har heldigvis ikke skjedd igjen!

Sure oppstøt faktisk :o
Men kan det hende at hun satt gulp i vrangen? Og spente seg slik at nakken låste seg f.eks?
Noen naboer av oss trodde de mista jenta si da hun satt gulp i vrangen. Hun forsvant helt for de og rullet med øynene. Bedret seg til ambulansen kom, og så skjedde det igjen.
De overnattet på sykehuset og fikk sjekket alt mulig, ingenting som var feil. OG det har heldigvis ikke skjedd igjen!
Rullinga med øynene alene kan sikkert bli forklart av sure oppstøt/gulp, men det at hun et stiv og rett og slett har mista muskelkrafta i nakken er noe anna. Det kommer liksom ut av det blå, og etter en mnd med opptrening skal det ikke være mulig..

Rullinga med øynene alene kan sikkert bli forklart av sure oppstøt/gulp, men det at hun et stiv og rett og slett har mista muskelkrafta i nakken er noe anna. Det kommer liksom ut av det blå, og etter en mnd med opptrening skal det ikke være mulig..
Nei det høres rart ut stakar.

Det hørtes veldig rart ut!Stakars lille!!Håper de finner ut av det.Hvis ikke hadde jeg nok tatt en tur til kiropraktor eller manuellterapeut som er nevnt over her.
God bedring til lille snuppa!

Huff det hørtes ekkelt ut! Bra dere får oppfølging nå da!

Uff, får skikkelig vondt i meg. Helt forferdelig og oppleve noe er galt:( Bra dere får oppfølging nå. Håper dere får fort svar på hva som feiler henne. Stor klemmepå

Det hørtes veldig rart ut!Stakars lille!!Håper de finner ut av det.Hvis ikke hadde jeg nok tatt en tur til kiropraktor eller manuellterapeut som er nevnt over her.
God bedring til lille snuppa!
Siden det er andre gangen vi kommer inn med henne, så tror jeg ikke de bare sender oss hjem slik som sist, men henviser oss visere til dem som kan hjelpe. Skal ha kiropraktor i bakhodet også.;)
Takk for det!

Det som er så fint oppi alt sammen, er at jenta stort sett er blid og fornøyd til tross for den lille feilen. Hun blir irritert når hun ikke får snudd seg og bevega på slik hun burde, og jeg tror hun henger litt "etter" fysisk sett, men det skal vi ta igjen når vi får skikkelig hjelp. ;)

Skummelt, håper de finner ut av hva det er og at det ikke er noe alvorlig :eek: :(

Back
Topp