Til andre keiserinner

Mia_mini

Elsker forumet
Hvordan var keisersnittet deres?
Har dere klart dere fint?
Fått noen problemer/utfordringer?

Hadde planlagt ks denne gangen, og det var en kjempeflott opplevelse i forhold til forrige som var fødsel som endte med hasteks.
Har klart meg greit i ettertid, men hadde mer smerter denne gangen enn sist. Har fått mye mer heng på magen denne gangen, og kjenner enda 3 mnd etter at det stikker litt i arret og er ømt noen ganger.

Jeg hadde planlagt ks grunnet sete. Hadde smerter de første ukene men etter ca fire uker følte jeg meg markant. Ingen spesielle utfordringer i ettertid. Prøvde å gå tur hver dag (i starten kun forsiktig inne i garasjeanlegget), ofte uten vogn og økte litt etterhvert. Startet med trening (skitur) etter ca seks uker. Er veldig bevisst på ikke å belaste magen når jeg trener og til vanlig. Nå (12 uker etter ks) merker jeg ingenting til arret. Synes det ser ok ut også.

Hadde planlagt ks denne gangen, og det var en kjempeflott opplevelse i forhold til forrige som var fødsel som endte med hasteks.
Har klart meg greit i ettertid, men hadde mer smerter denne gangen enn sist. Har fått mye mer heng på magen denne gangen, og kjenner enda 3 mnd etter at det stikker litt i arret og er ømt noen ganger.

Hvor lang tid tok det før magen var (tilnærmet) normal forrige gang? Synes min også henger men mulig jeg bare må kutte på søtsakene ;)

Planlagt keisersnitt her. Gikk veldig greit i sum og sumarium operasjonen.
Tredje dag følte jeg meg ganske fin foruten at jeg slett med å løfte mini fra sengen hans over til meg.
Ingen problemer i ettertid, og har akkurat begynt å trent opp magen igjen (12 uker siden operasjonen i dag).

Synes arret er ganske rødt enda så veldig spent på hvordan det blir.

Hadde planlagt ks.
Synes det har gått veldig fint. Helt smertefritt etter 7 uker :)
Har begynte å trene igjen etter 12 uker.

Endte med akutt ks etter 22 timer fødsel. Keisersnittet var helt ok, var lam fra halsen og ned under operasjonen og opplevde det som trygt og greit.

Formen etter ks var bra, mistet omtrent ikke blod og hadde heller ikke så mye smerter. Begynte å trappe ned på smertestillende allerede før jeg reiste fra sykehuset.

Magen ser ikke helt normal ut da, har fått et sånn «innsukk» litt over arret som jeg ikke liker. Håper det er noe som kan trenes bedre, men er fortsatt 1,5 uker til jeg får begynne å trene magemusklene. :)

Hvor lang tid tok det før magen var (tilnærmet) normal forrige gang? Synes min også henger men mulig jeg bare må kutte på søtsakene ;)

Husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok sist, 3-4 mnd kanskje, men det er veldig sikkert at det tar lengre tid denne gangen..:wideyed: Jeg har kuttet ut søtsaker og har begynt å trene, men det ser ut til at henget og de separerte magemusklene har tenkt å holde seg her en stund:eek:

Planlagt keisersnitt, ingen problemer i etterkant. :)

Back
Topp