Til alle sykepleiere her inne

Mommylife

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Ser det er flere enn meg som jobber som sykepleier så har noen spm i forhold til jobb og svangerskap. Hvordan forholder dere dere til smittepasienter? Og hva med antibiotika blanding? Vi har ikke avtrekksvifte på jobb. Blander med sett som er sagt å være lukket, men vi vet alle at de ikke er helt tette. Og hva med evt utagerende pasienter?

Er så usikker på hva jeg skal gjøre :) Har jo ikke fortalt det til noen andre enn sjefen og min nærmeste venninne. Så blir litt vanskelig dersom man skal begynne å unngå enkelte pasienter osv :confused004
 
Ikke sykepleier ,men helsefagarbeider i hjemmesykepleien , og smitte , folk under stråle og cellegiftbehandling og utagerende pasienter blir gravide skjermet fra hos oss. Jeg skal fortelle sjefen til fredag, hun vet vi har prøvd , så da blir det tilrettelagt:)
 
Oj, skal man holde seg unna pasienter som er under stråle og cellegift behandling også? Det ble plutselig veldig mye å tenke på :p jeg jobber på sykehus på en avdeling med både endel smitte, kreftpasienter under behandling, og varierende psyk.pasienter. Synes det er så vanskelig å unngå enkelte pasienter når vi fordeler dem selv oss i mellom i starten av hver vakt. Hva skal jeg si til kollegaene liksom?
 
Jeg er sykepleier, og er mye hos pasienter med smitte:wacky: men vil jo tro det går greit så lenge man bruker riktig verneutstyr som vanlig. ESBL er det jeg vanligvis jobber med. Er jo veldig nøye med hygienen. I første graviditet jobbet jeg et sted med mye antibiotika og fikk da beskjed om å ikke jobbe direkte med det. Dvs intravenøs AB.
Nå holder jeg meg også unna røntgenundersøkelser for det jobber vi en del med.