Til alle som bare har gutter

skog

Andre møte med forumet
Hei!

Fikk vite at vi venter enda en gutt. Har en gutt fra før og ønsket oss veldig en jente nå. Er ikke trist over en gutt til, men litt "skuffet" kanskje.
Er det flere som har/hadde det slik? Hvordan blir det å ha 2 gutter (ca. 4 års aldersforskjell)? Blir det mye krangling/konkurranse mellom dem eller kommer det til å gå kjempebra?

Takknemlig for svar.

Mvh

Tror det skal gå bare bra! Venter gutt nr 2 her, og tenk så glad Elias blir når han skjønner at han får en lillebror. En lekekamerat...[:D]

det er selvsagt lov å ønske seg et bestemt kjønn, men det aller viktigste er at ungen er frisk og ikke blir født med handikap. å få to unger av samme kjønn ser jeg på som en stor fordel jeg da, da får man brukt samme klæra flere ganger og jeg tror de leker bedre sammen og kanskje også med tid og stunder får samme venner.

Jeg ble og litt *skuffet* da nr. 2 og nr. 3 ble gutt. Men det gikk fort over.
Albert er snart 6.5 år, Oliver er snart 5 år og Jamie er 1.5 snart. Ikke noe sjalusi, og storebrødrene er veldige flinke med Jamie.

ORIGINAL: Nøtta

det er selvsagt lov å ønske seg et bestemt kjønn, men det aller viktigste er at ungen er frisk og ikke blir født med handikap. å få to unger av samme kjønn ser jeg på som en stor fordel jeg da, da får man brukt samme klæra flere ganger og jeg tror de leker bedre sammen og kanskje også med tid og stunder får samme venner.

sign

Tenker på det samme, men har nå innsett at en gutt til blir bra.
Da får guttungen en lekekamerat, så nå er det slik at jeg nesten håper på en gutt til[:D] Selv om jente er det vi ønsker oss.

Når jeg leser hva jeg skriver, skjønner jeg at jeg blir overlykkelig uansett

Har 2 gutter, ønsket meg veldig jente på begge to, men de er verdens sjønneste gutter og ville ikke byttet de bort for alle verdens jentebabyer[:D]

Men så har jeg ikke gitt opp enda da, håper jeg...[&o]

Skjønner deg godt..vi har to gutter fra før.
Og nå venter vi en overraskelse,igjen.(visste ikke kjønn på de to andre)

Æ kjenner litt sånn [&:]..ka man skal si..
altså æ syns man skal få lov til å si at man ønsker sæ ei jente eller en gutt.
UTEN at man med det mener at man blir skuffa over det motsatte kjønnet.

For man blir så aldeles IKKE skuffa over å få et barn av det andre kjønn enn man ønska sæ.
Det må æ bare poengtere !

Æ trur det ligg i alle det der,at man har litt lyst på barn av begge kjønn..

Det med gutter med 4 år imellom..tja..
Æ har 3,5 år imellom mine-er en del konkuranse og sjalusi ja,men etterhvert som minsten blir større,så blir de mere kamerater-Når minsten lærer seg å leke med eldste..[:)]

Lykke til !!!!

jeg har to gutter. det er 6år i mellom de. de er nå 8år og snart 2år. det går veldig bra. lillebror plager storebror noen ganger,men ellers leker de fint sammen. største blir lei noen ganger,men trekker seg tilbake på rommet sitt bare.. var litt sjalusi i begynnelsen,men det er over nå.
jeg håpet aldri på noe spesilet kjønn egentlig,så lenge ungen er velskapt så er det samme om det blir gutt eller jente...

ORIGINAL: Nøtta

Jeg er bare takknemmlig over at jeg fikk 2 velskapte barn, derav 2 gutter med ca 5år mellom. Det går fint ingen problemer bortsett fra 'normal' søskenkjærlighet[&:] hehe..[:D][:D]
. Men klart er sikkert kjempestas med en av hver, da har du lissom 'kjærnefamilien'...
Men for meg så var det mer nok og få bekreftet at alt var som det skulle, og jeg elsker gutta mine overalt på jord.. og jeg ville aldri i verden byttet mot en jente[;)] (litt ironi om der skjønte[:D][;)][:D])

Har 6 gutter[:)]

krangling mellom søsken må man bare regne med etter som de vokser til....

Jeg ønsket meg en gutt første gangen, å det ble det!![:)] Må innrømme at jeg håper litt på jente denne gangen! MEN det viktigste er at babyen er frisk!![:)]

Å jeg kommer til å bli like glad uansett hva det blir[:)] Sambo håper og tror det blir en gutt til!

Back
Topp