til 2.gangsfødene..

_Milla_

Gift med forumet
hvor ofter er dere på kontroll?

jeg har bare vært på 2 kontroller pluss ordinær UL..

Syns det er lite.. har ikke målt blodtrykk, sjekket urin, blodprosent eller målt magen siden uke 14..

har jeg en sløv lege?

Vi har tlf kontakt for hver sykemelding stort sett..

har kun vært på 3 kontroller pluss ordinær UL.. fra no skal eg gå ca en gang i mnd og helt på slutten er det annen kvar uke..

jeg har vært hos jordmor 3 ganger og lege 1 gang til nå. Under en måned mellom er vanlig, tror jeg ihvertfall.

har ikke vært på kontroll siden uke 16. skal til jordmor mandag og er da i uke 24.

Jeg har vært på 6 kontroller totalt nå. 2 ganger hos jordmor, 3 ganger hos fastlegen og 1 gang på ultralyd, det var den ordinære. Framover skal jeg ha 3 kontroller i måneden. Jordmor, ultralyd oppfølging og fastlegen pga premature rier og for tidlig født baby i forrige svangerskap.

Jeg var på kontroll i uke 12, skal om en ukes tid, da er jeg i uke 24, dette hos jordmor. Har vært hos lege, men kun i forbindelse med sykmld. Så jeg har heller ikke sjekka bt el urin siden første kontroll. Syns det er litt rart, men...

Vil legge til at det er opp til oss å bestille timer. Noen leger og jordmødre er flinke til å foreslå, men det er opp til oss.

Jeg var hos jordmor i uke 16 eller 17, skal igjen nå på tirsdag :)

Forstår det slik at det er mindre vanlig med kontroller andre gang.. Egentlig litt dumt da, siden vi lurer på akkurat det samme som førstegangs, hehe[:-]

ORIGINAL: nr 2 på vei

har kun vært på 3 kontroller pluss ordinær UL.. fra no skal eg gå ca en gang i mnd og helt på slutten er det annen kvar uke..

samme her! [:D]

Husk at dere må bestille time selv når dere føler for det[;)] Legen min er flink til å si ifra, men alle leger er ikke sånn dessverre[8|]

Jeg er 2 gangs, var i uke 11 og har vært på UL. Neste kontroll er i uke 24. Det er helt normalt.
Har vært til legen 2 ganger utenom dette pga sykemelding og oppfølging av ny.

jeg har vært på kontroll uke 8, uke 12, uke 16, uke 18(UL), uke 22 og uke 25, skal igjen i uke 28..

går annen hver gang til lege/jordmor..

hadde endel komplikasjoner sist svangerskap og har vært veldig dårlig og nesten innlagt denne gangen, pluss at de skal følge med på bt og urin pga svangerskapsforgiftning forrige gang, så jeg har vært på maaaaange kontroller, sikkert ti iallefall... men jeg vet ikke helt hva som er normalt, husker vi fikk en sånn oversikt sist gang over når man skulle til kontroller, var ikke så ofte i starten, men så ble det hyppigere etterhvert. fra nå av går jeg hver andre uke..!

Jeg var på legen rundt uke 12, så var det UL i uke 18 og lege denne uken i uke 24 (må sjekke tickeren min når jeg er ferdig å svare, tiden går så fooort! Hehe) Også har jeg time igjenn om en mnd. 
Jeg hadde like lite kontroller sist også, men jeg er frisk og har ingen komplikasjoner (enda) så jeg føler ikke at jeg trenger hyppigere kontroller før mot slutten. Syns det er faktisk er ganske stress å komme seg til legen, for da går jeg glipp av en halv arbeidsdag og må kjøre fram og tilbake og styre på, så det er mindre stress å bare jobbe liksom. Jeg har jo ting jeg vil bli ferdig med på jobb før jeg går ut i permisjon, og da har jeg ikke tid til å drive å fly til legen hele tiden, hehe.

Syntes det var litt sløvt. Jeg har vært på 2 jm timer og 2 legetimer - altså 4 til sammen! Og hatt tlf kontakt på sykemeld!

Back
Topp