Tiks dagbok

Tiks

Forelsket i forumet
Først nå oppretter jeg en dagbok..:) Greit å få ut tankene et sted :)

Vi har hatt to forsøk på Riksen, med få egg ut og ingen på frys. Det ble innsett av ett egg begge gangene, men ble dessverre ikke gravid. Begge forsøkene har vært ICSI, siden mannen har dårlig sædkvalitet. På siste forsøket (som blir i Porsgrunn) har jeg oppstart med spray 19.april og oppstart av Menopur 300 IE 7.mai. Jeg skal i tillegg gå på Prednisolon (siden jeg har så sterke mensensmerter).
Jeg har etter de siste rundene med forsøk mistet litt motet oppi det hele. Føler det hele tar på psykisk og fysisk. Jeg både gleder og gruer meg til siste forsøk. Er så redd det blir få egg ut igjen. I tillegg blir jeg veldig sår i denne perioden. Ikke så rart når man dytter i seg hormoner hver enenste dag i en periode. Mannen er heller ikke alltid forberedt på mitt ustabile humør. hehe..

For to sykluser siden fikk jeg plutselig positiv test, som endte med kjemisk noen dager etterpå. Det var veldig skuffende, selv om jeg hadde det litt på følelsen etter kun svake tester (testene ble bare svakere og svakere).

Dette er litt av min/vår historie :) Jeg skal oppdatere her inne etterhvert.
 
Gratulerer med dagbok!
Skal krysse fingrene for at det går veien denne gangen.
 
Tusen takk :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer med dagbok vennen:)
 
Gratulerer med dagbok, og lykke til med neste forsøk :-D

Vi kommer vel til å ligge ganske likt i løypa tror jeg, bare at jeg begynner et par uker etter deg :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Gratulerer med dagbok, og lykke til med neste forsøk :-D

Vi kommer vel til å ligge ganske likt i løypa tror jeg, bare at jeg begynner et par uker etter deg :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Takk :) blir spennende å følge deg :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer med dagbok:) Det er så kjekt å få historien til andre sånn som dette:) Føles nesten som jeg blir kjent med deg på ordentlig.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Gratulerer med dagbok:) Det er så kjekt å få historien til andre sånn som dette:) Føles nesten som jeg blir kjent med deg på ordentlig.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Tusen takk :) Det var hyggelig å høre :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Åhh, jeg er så spent på oppstart. Bare litt over en uke igjen. Håper jeg ikke får så vondt i magen og korsryggen som sist. Gruer meg litt til å blande menopur. Har brukt gonal-f penn de forrige gangene, så føler meg veldig fersk nå. I tillegg sa sykepleier at jeg må blande det opp rett før jeg skal stikke (tidlig morgen). Og en annen sa at jeg kunne blande det dagen før.. Hmm.. Noen av dere som har tatt menopur? Hva har dere gjort?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Åhh, jeg er så spent på oppstart. Bare litt over en uke igjen. Håper jeg ikke får så vondt i magen og korsryggen som sist. Gruer meg litt til å blande menopur. Har brukt gonal-f penn de forrige gangene, så føler meg veldig fersk nå. I tillegg sa sykepleier at jeg må blande det opp rett før jeg skal stikke (tidlig morgen). Og en annen sa at jeg kunne blande det dagen før.. Hmm.. Noen av dere som har tatt menopur? Hva har dere gjort?


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg brukte menopur. Blandet det rett før jeg skulle stikke. Det er ikke så skummelt som det virker. Ingen hokuspokus, og veldig greit forklart i bruksanvisningen. lykke til!


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
 
Jeg gikk på menopur. Blandet det dagen før. Den holder i 28 dager, så det gjør ikke noe å blande den litt før. Veldig enkelt. To sprøyter med væske som sprøytes inn i det lille glasset, ikke rist men rør litt liksom. Fordelen om du gjør det dagen før er at hvis du får noen luftbobler under blanding, så er de borte til du skal stikke:) Jeg var også redd for å gjøre feil, men det er mye lettere enn man tror. :) Lykke til!!:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg gikk på menopur. Blandet det dagen før. Den holder i 28 dager, så det gjør ikke noe å blande den litt før. Veldig enkelt. To sprøyter med væske som sprøytes inn i det lille glasset, ikke rist men rør litt liksom. Fordelen om du gjør det dagen før er at hvis du får noen luftbobler under blanding, så er de borte til du skal stikke:) Jeg var også redd for å gjøre feil, men det er mye lettere enn man tror. :) Lykke til!!:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Takk for tips :) Da bander jeg det dagen før, så jeg kan roe helt ned :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer med dagbok gleder meg til å høre hvordan det går denne gangen. Jeg føler jeg kjenner meg litt igjen i deg/din tid m forsøk. Har selv hatt 2 uttak bare ett egg ut og ett egg inn begge gangene og ikke gravid , første forsøk Gonal-f og andre forsøk menopur. Det var begge gangene kort protokoll, nå siste gangen (etter sommeren) skal jeg ha lang protokoll. Jeg har også veldig sterke menssmerter og har funnet ut litt jeg må spørre ivf om, prednisolon og lapraskopi, orker ikke legge ut i det store og brede om akk dette her (har skrevet om dette i min egen dagbok da) men, jeg følte vi hadde littegrann lik historikk ang ivf så derfor vil det bli spennende å følge deg i dette forsøket :) :) :) Lykke til :D

Sent from my SM-P600 using Tapatalk
 
Gratulerer med dagbok gleder meg til å høre hvordan det går denne gangen. Jeg føler jeg kjenner meg litt igjen i deg/din tid m forsøk. Har selv hatt 2 uttak bare ett egg ut og ett egg inn begge gangene og ikke gravid , første forsøk Gonal-f og andre forsøk menopur. Det var begge gangene kort protokoll, nå siste gangen (etter sommeren) skal jeg ha lang protokoll. Jeg har også veldig sterke menssmerter og har funnet ut litt jeg må spørre ivf om, prednisolon og lapraskopi, orker ikke legge ut i det store og brede om akk dette her (har skrevet om dette i min egen dagbok da) men, jeg følte vi hadde littegrann lik historikk ang ivf så derfor vil det bli spennende å følge deg i dette forsøket :) :) :) Lykke til :D

Sent from my SM-P600 using Tapatalk
Tusen takk for det, Truddelutt'n :) Jeg har fulgt med på deg hele veien. Vi hadde jo også cyste på eggstokken før første oppstart husker jeg ;) Mye likt med oss. Veldig synd du ikke ble gravid denne gangen. Vi får satse på siste forsøk ;)
 
Tusen takk for det, Truddelutt'n :) Jeg har fulgt med på deg hele veien. Vi hadde jo også cyste på eggstokken før første oppstart husker jeg ;) Mye likt med oss. Veldig synd du ikke ble gravid denne gangen. Vi får satse på siste forsøk ;)
Oooh yess!!! Vi må og skal satse på siste forsøk!! :) :) krysser alle fingre for dit forsøk nå! :D :D
 
Nå er jeg klar for oppstart av spray i morgen tidlig. Trodde det var som suprecur, så satt meg ned for å montere i stad. Det var jo ferdig i en vanlig nesespray :) Jeg har satt på varsling på mobil morgen og kveld. Spennende med oppstart :) håper det blir like lite bivirkninger på sprayen som sist gang. God påske alle sammen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Masse lykke til!!
 
Back
Topp