tigergutt4 sin Dagbok!

tigergirl

Forumet er livet
tirsdag 21 mai 2008!

har tenkt på lenge om jeg skal lage noe dagebok eller ei, og har funnet ut at det vil jeg. Slik at jeg kan dele min erfaring ved en sa og veien til en ny graviditet. Og det blir litt letter for meg, det er rart med utrolig hva det hjelper å snakke om ting.
min første positiv test:
 fredag 25 april insisterte min mann på at jeg skulle ta en graviditets test, jeg hadde egentlig gitt opp håpet, og så får meg at dette skulle bli min lengste syklus ever, på dag 81. Men jeg gav etter og tok testen fredagsmornig, mens jeg testet tenkte jeg "hahah jeg er ikke gravid, bare tull, det passer ikke med fødsel i desember, mye stress osv", men det var ikke gått 5 sekunder før ett tydelig blått kryss kom frem, HERREGUD vi er gradive, sprang inn til mann og sa full av tårer: Er du klar til å bli pappa?
jaaaaaaaaaaa, sa han og vi grein en liten stund. Måtte på jobb så vi skulle snakke mer seinere.
På jobb tenkte jeg bare på det inni min mage, jeg fortalte det til min sjef siden hun vet alt om at vi har vært prøvere siden bryllupet. Hun ble kjempe glad. Min mann fortalte det til sin gode venn. Det var kjetk å kunne si det til noen. Vi ble eninge om å gå til gynekolog for å se hvor langt vi var på vei, og om alt da var bra skulle våre nærmeste få vite det.
Vi som trodde vi var 4 uker på vei, og så viste det seg at vi var 6 uker på vei, vi fikk både se/høre hjertet, men vi fikk beskjed at det fremdeles var to kritiske uker igjen, men vi skulle leve som normalt.

1 mai, dagen vi fortalte det.
Vi hadde kjøpt fire par hvite baby sokker som vi skrev, mormor , morfar, farmor og farfar på og pakket dem inn. Først fikk mine svingerforeldre pakkene, og det ble grining og glede der, en time etter på fikk mine foreldre pakkene og det ble mye ståhei der oxo. En gledens dag .

den dagen sa/ma startet. 4 mai søndag
oppdaget litt brunt utflod i trusen, ble kjempe bekymret, har jo ikke opplevd dette før, og aldri gravid så alt er liksom helt nytt for meg. men fant fort ut at så lenge det ikke var friskt blod eller smerter var dette helt ufarlig og svært vanlig.

mandag til torsdag 5 mai til 8 mai.
utfloden fortsatte og så ikke ut som om det noen ende ville ta, fremdeles var jeg rolig, og skiftet truseinnlegg etterhvert, og var veldig positiv , dette var ikke noe farlig. Selve torsdagen på jobb begynte jeg å føle meg litt uvæl, visste ikke helt hva, men følte på meg at noe var gale, jeg var ikke helt slik som jeg pleier, begynte å få vondt i magen, og det kom mange stikk etterhvert. Følte at mensen var på vei. Nå  var utflodet begynt å bli mer rødlig, og når jeg stakk fingeren inn så gjorde det enda mer vondt og enda mer kom. Ble veldig bekymret, dette likte jeg ikke, etter jobb ringte jeg til gy, fikk beskjed at dette kunne gå begge veier, måtte bare stole på kroppen og om det kom friskt blod kunne jeg komme inn på lørdag .

fredag 9 mai.
denne dagen fikk jeg store smerter i magen og det begynte å komme bitte små brune klomper ut. Hadde skikkelig vondt i magen, mye verre en en skikkelig kraftig mens. Klarte så vidt å komme meg igjennom arbeidsdagen, men er flink å skjule smerter. Kom hjem og dum som jeg er så er fredagen en dag der jeg vasker huset, så dermed gjorde jeg det. Tenkte jo at det er jo ikke noe friskt blod enda.

lørdag 10 mai.
Nå startet det å blø friskt blod, og mengden økte, NEI, tenkte jeg nå er alt over. Alle mine symptomer forsvant den uken det startet med brunt utflod, så følte meg ikke noe gravid. Hadde enorme smerter denne dagen, men klarte allikavel å handle og gjørde de vi skulle før timen.
Inne hos gy forklarte vi hva som hadde skjedd, og legen mente dette var en sa, så alt håp var ute. Men ved ultralyden fikk vi se et friskt embryn som hadde det kjempe bra, hjertet beveget seg og alt var normal. Legen kunne ikke si hvor blodet kom i fra, men dette kunne også være en begynnelse på sa, eller at det var en tvilling som var gått tapt, eller at blødningen kom fra livmoren. Ble sykemeldt i to uker, fikke beskjed om å ta det med ro, og fikk to medikamenter som skulle hjelpe på.
Kom hjem og var utrolig lettet,var jo fremdeles gravid. Men hele denne kvelden hadde jeg svært vondt og blødde en god del.

søndag 11 mai
Dette ble den værste dagen, jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å gjøre noe, bare heiv innpå med paracetter tror i løpet av kvelden hadde jeg tatt 22 stykk, ikke bra, men slik ble det. Måtte bare gå å legge meg tidelig, hadde brukt alle mine krefter på smertene, så var helt utslitt.
Klokken 03.00 våknet jeg av at noe sprakk inni min mage, og da skjønte jeg at nå var det slutt. Følte det på hele meg, nå var alt over, og den lille i magen døde.

mandag 12 mai
Ikke noe smerter mer, helt utrolig deilig, jeg kunne fungere som meg igjen. Tok å dusja og stelte meg skikkelig. Men fremdeles så blødde jeg, skiftet tre nattbind denne dagen.

tirsdag 13 mai
Merker bivirkningen av medisinene , ble så innmari trøtt. Fremedeles ingen smerter, men nå begynte korsryggen å verke. Midt på dagen ble dette så heftig at jeg fort fant sengen igjen og ble sittende i den helt til legge tid igjen.

onsdag 14 mai
Verkte fremdels i ryggen og blødningen det samme. Men i tillegg begynte høyre skulder å verke, kunne ikke løfte eller gjøre noe med armen, bare ta det med ro.

torsdag 15 mai
JA, blødningen er blitt mindre, kan se ut som om de stopper. Kjenner jeg ble lettet. skulderen gav seg, men nå begynte det et skikkelig verk i venstre hofte. He he skal jo alltid være noe elendighet med meg. 

fredag 16 mai
HEIA BRANN!!!
Ikke noe blod i nattbindet, er det ferdig nå, var på vorspiel denne kvelden, men drakk selvsagt ikke, kom ikke noe blod denne dagen. Helt deilig.

lørdag 17 mai
Merket meg litt uvæl igjen, veldig hormonel. Orket ikke så mye, men tror dette var nerver siden vi skulle inn igjen til gu neste dag. Og at det kom fremdeles friskt blod. Måtte begynne med bindt ijgen. FAENS DRITT.

søndag 18 mai
domme dagen , iiiiiiiik
Mens vi var der inne stile han meg spørsmålet, føler du deg gravid, ville jeg ikke svare, jeg hadde vist dette svaret lenge. Ultralydundersøkelsen viste oss et dødt embryn, nå var det over på ekte. Min ektemann tok dette svært tungt, han hadde hele tiden vært optimist og positiv. Fikk to valg enten utskraping eller bruke medisiner for å få det ut.  

18 mai søndag
hm...hvilke av disse to metodene skulle jeg velge. Har aldri vært i narkose før, så bare det er jo skummelt i seg selv, så da ble valget lett.
Reiste opp på kvineklinikken og etter å ha pratet med lege og helsesøster fikk jeg med meg "spontan abort " pakke hjem. De stod alt jeg skulle gjøre og hva som kom til å skje, og hvem jeg kunne ringe. Slik sett et veldig bra opplegg. Min mann ordnet seg slik at han kunne jobbe seint mandagen, slik at han kunne være med meg når det værste var. klokken 19.00 tok jeg tabelettene, og kjente for jeg kvidde meg, jeg skulle jo få alle disse smertene tilbake og en foss blødning. timene gikk og ingen ting skjeddde, ble litt sint og frustret ville jo bare bli ferdig. Etter 3 timer begynte smertene å komme og jeg måtte på do, etter et lite press kom det ut en 7 centimeter  lang og 3 centimter brei klump ut og litt blod. En liten stund etter kom det ut tre mindre klumper, ca 3 cm brei og 2 cm lang, og litt blod. Og det var det. Kom alltid litt blod hver gang jeg gikk på do, men ikke mye. Brukte kun et nattbind denne dagen, var helt sikker på at foss blødningen skulle komme om natten, så låg derfor på handduker.

mandag 19 mai
Ingen ting i bindet, men kom litt når jeg var på do. Ringte til KK, og de sa at siden jeg ikke var så langt på vei og hadde blødd i over en uke, så kom jeg ikke til å få noe stor blødning, og så lenge jeg ikke lengre hadde smerter, så er alt ute. Er utrolig lettet over at det gikk så fort, blør bare litt når jeg er på do, og kan bruke nattbindet gjennom hele dagen.

tirsdag 20 mai
Ringte min arbeidsgiver og sa at jeg kommer tilbake på torsdag, vil ha en dag til. Ikke noe store blødninger, det kommer nå litt av og til, men mest mens jeg er på do.
Føler at min sexlyst er kommet tilbake, har jo ikke hatt sex på over 3 uker, grunnet min situasjon, vi fikk jo ikke lov. Og kommer til å ha sex igjen når jeg er klar for det.
Håper kroppen kommer seg fort og at en ny spire kommer. Om ikke tr er kommet og det er gått seks uker har vi rett på hjelp, så det er jo en liten trøst oppi det hele.

ellers har jeg det kjempe bra, tenker ikke mer på det som skjedde, har jo kjent på hele meg at noe var gale og etter at den boblen sprakk så bekreftet kroppen min det. Min mann kommer og seg videre, men det vil ta litt lengre tid med han. Vi vet vi kan bli gravid, og en gang skjer det for oss også.

Ble MYE tekst i de to første innleggende, men det er fordi at jeg ville fortelle alt så nøyaktig som mulig.

Nå gleder jeg meg til vi starter igjen , og håper tr dukker fort opp. Og uansett en blir ikke gravid før kroppen er klar.

takk for meg i dag!!!

ORIGINAL: trusa

Huffameg. For en forferdelig historie, vennen.
Sender deg mange trøsteklemmer..

ja det er kjedelig at det skulle ende slik, men er klar for en ny prøve, med venting og nye bekymringer. OG ikke minst tolmodighet, herregud så mye en får testet den biten
det du ikke dør av gjør det sterkere!!

glemte helt å si hvor langt vi var på vei, 7 uker.

Hei vennen[:)]

Gratulerer så mye med dagbok![:)] Gleder meg til og følge deg videre[:)] Håper vi kommer oss på trille tur sammen om noen mnd. Gleder meg til og møte deg i juni[:)]

Stor klem

Hei...så trist...[:(][:(][:(] Jeg får helt vondt inni meg. Vet hvordan det er, har hatt 2 ma selv..den første da jeg var 11+4 og den andre da jeg var 7 uker...vi var i samme desember forum tror jeg!
Godt å høre at du er positiv og ser frem til å prøve igjen! Jeg prøver også å være det!
Krysser fingrene for at du blir fort gravid igjen!! Lykke til!
Stor klem!

ORIGINAL: Line84

Gratulerer så mye med dagbok![:)] Gleder meg til og følge deg videre[:)] Håper vi kommer oss på trille tur sammen om noen mnd. Gleder meg til og møte deg i juni[:)]

Stor klem

Hei snuppa mi!!!!
jeg gleder meg også til å treffe deg, hehe det blir artig. [:D]

Jeg har en god følese av meg og deg på shopping i by`n med hver vår trille med to herlige nurk oppi. Faktigst har drømt dette, og en god del av mine drømmer er sanndrømt, så bare vent det kommer til å skje!!!!

ORIGINAL: Kat_

Hei...så trist...[:(][:(][:(] Jeg får helt vondt inni meg. Vet hvordan det er, har hatt 2 ma selv..den første da jeg var 11+4 og den andre da jeg var 7 uker...vi var i samme desember forum tror jeg!
Godt å høre at du er positiv og ser frem til å prøve igjen! Jeg prøver også å være det!
Krysser fingrene for at du blir fort gravid igjen!! Lykke til!
Stor klem!

Hei på deg!!
Ja det stemmer det at vi var i samme forum [:(], tror totalt det var fire som forsvant ganske fort .triste greier. Håper for deg at på det tredje skal det skje, uff, syns det tok på å miste denne gangen, og håper ikke det skjer flere ganger, men uasnett vi kommer oss over det.
Fint at du også er klar , en må bare begynne på nytt igjen, bli ferdig med sorgen og komme seg videre.

Kankje vi kommer inn i nytt forum sammen!!!! og masse lykke til deg også:)  

ORIGINAL: limanii

Så trist og lese om ma'n din..
Håper det ikke tar lang tid før spiren sitter..[;)]
Kommer til og bli morro og følge med i dagboken din videre..

takker for det :)

onsdag 21 mai
i morgen skal jeg på jobb igjen, og jeg gleder meg. Har savnet barna min så enormt, og alle de ansatte. Idag har jeg ikke gjort noe, har ikke orket eller giddet, har vært å handlet det er det eneste, så tror jeg trenger at ting begynner å skje.
blør litt enda, har måtte skifte til nattbind, men det holder med et for dagen, håper jeg slutter å blø. Tenke min mann skulle få noe i kveld, vi har jo ikke vært noe særlig intim på det stadie, så noe må jeg kunne gjøre.
Kjøpt og en bursdagspresang til en på 1 år, en nydelig jente, og må innrømm at det ikke var så gøy å se på babyklær, men men presangen ble i alle fall fin.
Ellers er det LOST i kveld, og det er jo artig å få med seg.

Ja hadde ikke så mye på hjertet i dag, og ikke noe særlig endringer.

Takk for meg!

(hyggelig med de som har lest dagboka mi)

Heia vennen!!
Tårene trillet litt her jeg satt og lesten dagboken din...Huff, dere har virkelig gått gjennom et helvete! [:(][:(]

Håper en spire setter seg fort igjen hos dere og at svangerskapet forløper helt perfekt! [;)]
Det skal bli spennende å følge dere videre i dagboken din [;)]

*klemmer*

ORIGINAL: tigergutt4

ORIGINAL: Line84

Stor klem

Hei snuppa mi!!!!
jeg gleder meg også til å treffe deg, hehe det blir artig. [:D]

Jeg har en god følese av meg og deg på shopping i by`n med hver vår trille med to herlige nurk oppi. Faktigst har drømt dette, og en god del av mine drømmer er sanndrømt, så bare vent det kommer til å skje!!!!

Ååå, så spennende[:D] Da satser vi på at du er sanndrømt nå også[;)] Tror vi kommer til og få det kjempe gøy[;)]

søndag 25 mai

ja, da er helgen snart over, har hatt en rolig helg. Har jobbet litt ute, vasket terassen og huset utvendig. Må vente på lønn før vi kan kjøpe blomstrer og andre hageting.

Har startet opp med sex igjen, sluttet å blø på torsdag så da var det like greit å bare hoppe i det. Trodde det kom til å være vondt og ubehaglig, men neida det var akkurat som før. Så det har blitt litt kos i helgen. En uke siden sa/ma i morgen, utrolig for fort tiden går, håper at ikke mensen kommer tilbake, har en rar følelse at jeg kommer til å bli gravid i mellom, vanskelig å forklare , vi får se.

heheh bare seks uker til sommerferie, tror det blir en tur til Danmark her, har ikke satt noen planer enda. Skulle egentlig til syden med min familie, men det er avlyst siden mamma har vært så syk, og svinger litt frem og tilbake.

håper dere alle har hatt en kjempe fin helg!!

takker for meg for denne gang.

ps line84, gleder meg jeg også!!! vi må finne oss en dato!!! og fremdeles lykke til med eksamenslesingen og eksamen. kos deg ute i fine været :)

Ble veldig trist av å lese dagboken din.. syns du er kjempe flink til å takle dette på en bra måte!! Sender deg mine beste lykkeønskninger og håper at en spire snart kan sette seg hos deg [:)]

ORIGINAL: Mammamilla

Ble veldig trist av å lese dagboken din.. syns du er kjempe flink til å takle dette på en bra måte!! Sender deg mine beste lykkeønskninger og håper at en spire snart kan sette seg hos deg [:)]

tusen takk skal du ha! det går egentlig helt fint!!!

juni uke 23, 2 uker siden ma
oversikt over min uke, blir nok skrevet mer.
mandag 2
skal på tur med min gode vennine
gi ut lapper ang museumbesøk

tirsdag 3
tur med en annen vennine
onsdag 4
plankveld og museum besøk i bhg, så lang dag
torsdag 5
kommer fotograf til bhg
skal til ansiktspleie
fredag 6
vaske huset
jobbe kontor
lørdag 7
min man sin fri helg
søndag 8
veie dag og måle dag
og bare 1 mnd igjen til sommer ferie.

juni uke 24, 3 uker siden ma

mandag 9
prøver å få til treff med line84, gleder meg
min lillebror 14 år, men er ikke hjemme denne dagen
ikke tur
tirsdag 10
tur med en vennine
onsdag 11
foreldremøte
får ikke trent
torsdag 12
uff denne dagen hadde jeg vært 12 uker på vei, har time hos gy, men skal avlyse
trene på treningssenter
fredag 13
vaske huset
lørdag 14
min mann sin jobbe helg
trene på treningsenter
svigermor bursdag
søndag 15
veie og måle deg
trene på senteret.

torsdag 29 mai

klokken 21.20 dirringer i musa og litt mageverk
ellers ingen ting nytt, jo er blitt skikkelig forkjøla , men men kun snart 1 mnd igjen til sommerferie.

God helg!

Back
Topp