tigerbalsam

Lilje84

Elsker forumet
glemte å spørre da jeg var på apoteket men går det ann for gravide å bruke tigerbalsam?
har så sinnsykt vondt i ryggen, er ei skikkelig pølse inni der det er vondt. sikkert en muskel som er litt betent. hatt det  i flere dager. har prøvd med varmeflaske men det hjelper ikke. å sånn muskelgel skal ikke gravide bruke....noen råd??

Jeg har en sånn rispölse som jeg legger i mikroen i 2 min, og henger over nakken hvis jeg er stiv, eller legger på ryggen når den er vond, og den hjelper godt. Kjöpte den på en helsebutikk, og det var ingen fare å bruke den når man var gravid. God bedring og lykke til

ORIGINAL: BlåBobler

Jeg kan aldri tenke meg at det skulle være farlig..... [8|] Er ikke det et naturmiddel?

va det jeg tenkte og, men måtte nesten spørre for å være på den sikre siden. er jo så my en ikke kan bruke så blir liksom så usikker!

Da jeg fikk vondt i bekkenet og nesten ikke klarte å gå(ca 4 mnd) fikk jeg beskjed av legen om at jeg kunne smøre på en krem som heter oridus, den er som ibuxs krem. Eneste med den er at man ikke skal bruke den de siste 3 mnd før fødsel.
Ellers finnes det noen helt fantastiske plaster på apoteket som funker enda bedre på muskel spenninger. Det er ett slags varme plaster som man kan bruke i opptil 8 timer, gjorde skikkelig susen for meg. Husker ikke helt hva de heter, sendte kjæresten på apoteket og han spurte etter pepper/varme plaster.

hehe, hilsen legen på føden: har du vondt et sted så kan trygt smertestillende krem brukes på kroppen, det er mindre bivirkninger med det fordi det behandler lokalt og hele kroppen blir ikke påvirket av kremen, grunnen til at det står at man ikke skal bruke det i svangerskapet er at medisiner ikke blir utprøvd på gravide så ingen vet helt sikkert... på papiret - men joda kremen kan brukes, men som med IBUX tabletter skal man IKKE bruke IBUX -krem..

men husk på bruker dere den smertestillende kremen så skal dere ikke være i sola på noen dager...

hmm, greit jeg er på kontroll ofte [;)]

Tror du har fått svar alt... Men....[8D]
Det er bare til å bruke tigerbalsam, tror det er jeg som har nevnt det tidligere også.. Jeg bruker det en del og har sjekket med alle som kan krype og gå i grønne/hvite frakker at det er helt ok...  Kan brukes til veldig mye rart, som man ellers bruker medisinske salver til.. Og siden det er litt fram og tilbake hvilke salver, nesespray, osv. man kan bruke, så er tigerbalsamen blitt et universal middel her borte....   [:D]

ORIGINAL: Fjåsa

Da jeg fikk vondt i bekkenet og nesten ikke klarte å gå(ca 4 mnd) fikk jeg beskjed av legen om at jeg kunne smøre på en krem som heter oridus, den er som ibuxs krem. Eneste med den er at man ikke skal bruke den de siste 3 mnd før fødsel.
Ellers finnes det noen helt fantastiske plaster på apoteket som funker enda bedre på muskel spenninger. Det er ett slags varme plaster som man kan bruke i opptil 8 timer, gjorde skikkelig susen for meg. Husker ikke helt hva de heter, sendte kjæresten på apoteket og han spurte etter pepper/varme plaster.

Hmmm... En 10-12 sånne plaster skulle jeg gjerne hatt på symfysen min om natta... + enda flere over hele ryggen.... [&:] Det må jeg få tak i!! Si fra hvis du finner ut hva det heter [:)] 

Back
Topp