Tigerbalsam????

friele

Elsker forumet
Er det noen som vet om jeg kan smøre tigerbalsam under nesa nå under garviditeten???Er så tett...Har spurt på apotek å lege,men de seir bare at siden det ikke står noe om det i felleskatalogen,så kan de ikke svare meg[&:]

aner ikke jeg, men jeg ville nå ikke gjort det... ville heller brukt saltvann - det er vel egentlig det mildeste?

Nei jeg turde ikke....Men har snakka med to leger og en jordmor om å bruke nesespary,å jeg kunne fint bruke det..Trenger det 3 ganger dagen.så det gikk kjempe fint...Takler ikke være så tett som jeg er hvis jeg ikke kan bruke det...Får jo ikke puste i det heletatt[&:]

[:D] nesespray er jo ganske så uskyldig, men jeg kan ikek bruke det pga årene mine tåler det ikke av en eller anna grunn, så det går i saltvann som spray om jeg bruker noe [:D][:D]

ORIGINAL: Champ

[:D] nesespray er jo ganske så uskyldig, men jeg kan ikek bruke det pga årene mine tåler det ikke av en eller anna grunn, så det går i saltvann som spray om jeg bruker noe [:D][:D]

Jordmora mi har sagt at jeg skal unngå nesespray i svangerskapet. Bare bruke saltvann...

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: friele

Nei jeg turde ikke....Men har snakka med to leger og en jordmor om å bruke nesespary,å jeg kunne fint bruke det..Trenger det 3 ganger dagen.så det gikk kjempe fint...Takler ikke være så tett som jeg er hvis jeg ikke kan bruke det...Får jo ikke puste i det heletatt[&:]

var som jeg skrev til deg her om dagen at otrivin kan du fint bruke=)

tigerbalsam kan jeg ikke tro er farlig,men hvorfor teste når nesespray funker=)

Ja jeg vet du sa at jeg kunne bruke det,men så fikk jeg jo høre fra svigermor at jeg ikke skulle...Så da måtte jeg jo(hønemor som jeg er) spørre ett helt helse personell,hehe....[;)]Men jeg bruker nesespray nå,å det funker kjempefint,så jeg kommer ikke til å prøve tigerbalsam nei......

Hehe,ok[:D] Det var jo kjempe bra.....Jeg prøver å holde meg til tre ganger daglig,men da går jeg tett noen timer...Holder det nesten ikke ut,for jeg vblir ikke bare litt tett,det finnes ikke passasje for luft WHAT SO EVER!!!!!!   Så de timene etter nesesparyen er HIMMELEN for meg[:D] 

jeg har også fått beskjed både av lege og jordmor at jeg ikke skal bruke otrivin. så da kommer jeg heller ikke til å gjøre det...!

vanskelig å vite når folk sier så mye forskjellig om samme tingen.
skjønner godt at folk blir usikre da.
føler enn seg usikker er det vel like greit å la være, og heller prøve en annen metode kansje.

Hva sier egentlig legene at kan skje hvis man tar nesespray da?  Skade på fosteret?  Jeg har nå brukt det i ca 2 dager,for min jordmor og lege og legevakt,og de her inne som har sagt det er i orden..Men klart en bli usikker når alle har forskjellige meninger om dette[&:]Jeg har valgt å tro på at det  går bra,jeg klarer meg ret og slett ikke uten,åå  ingenting annet hjelper....

Hei! Siden jeg akkurat har vært i Thailand, [:D] så kan jeg svare på det opprinnelige spørsmålet ditt.... Tigerbalsam er helt greit å bruke... Jeg sjekket dette i alle bauer og kanter før jeg reiste... Det er blant annet veldig fint til å massere på leggene hvis du er hoven i bena. Masser inn tigerbalsam på beina, kjøler ned og minsker hevelse. Gjorde det hver kveld i Thailand og det var helt supert. Var ikke hoven i bena en eneste kveld, og det med 35 grader i skyggen og veldig høy luftfuktighet.. Prøvde det også på flyet, fungerte veldig bra. Men unntaket av klagene på den sterke mentol-lukten!!!..... [8D][8D]

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: friele

Hva sier egentlig legene at kan skje hvis man tar nesespray da?  Skade på fosteret?  Jeg har nå brukt det i ca 2 dager,for min jordmor og lege og legevakt,og de her inne som har sagt det er i orden..Men klart en bli usikker når alle har forskjellige meninger om dette[&:]Jeg har valgt å tro på at det  går bra,jeg klarer meg ret og slett ikke uten,åå  ingenting annet hjelper....

du kan trygt bruke det.

Ja jeg er helt enig[;)] Du er god du Nikki[:D]

Otrivin virker jo lokalt så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem å bruke det. hmm med min allergi har jeg jo fått skrevet ut narotex - asså nesespray med kortison!!

Back
Topp