Tie om graviditet for å skåne prøvende?

Vet ikke venninnen din om at dere har prøvd lenge?

Jeg har vært i samme situasjon i tidligere forhold. Men aldri om jeg hadde våget å be om noe slikt. Selv om jeg til tider kunne most pcen i vegger i følelses kaoset man gjerne følte.

Syns ikke hun kan kreve du skal fjerne statusen. Hun kan evt gjør den usynlig for henne selv. Så hun slipper å se den.

Heisann
Jeg skriver her for å høre deres mening om noe. Jeg og min mann har forsøkt i 7 år og bli gravide. Og nå som det endelig har satt seg fast er jeg selvsagt verdens lykkeligste fordet. Jeg postet nyheten på fb for noen dager siden og fikk et tonn med gratulasjoner,noe som gjorde meg ennå mer glad.

Nå har det seg slik at jeg har ei venninne som har forsøkt en stund å få barn også. Siden jeg har ventet så lenge selv så VET jeg hvor vondt det er når det skjer andre og ikke deg selv. Og jeg vet det kan stikke langt inni magen når andre tidligere har delt gladnyheten. I dag fikk jeg derimot en melding av min venninne hvor hun ba meg vær så snill fjerne statusen med min gladnyhet . Hun syntes det var for vondt å se på.

Men altså, skal ikke jeg få lov til å være glad og dele nyheten med folk fordet? Jeg vet jo som sagt hvor vondt det er å ikke få det til, men er det ikke litt drøyt å be meg ikke snakke så høyt om det for å skåne henne?
Jeg kjenner jeg blir ordentlig lei meg, for jeg vil jo ikke såre henne heller.

Jeg vil bare vite om det er jeg som er ufølsom eller hun som er litt for "hårsår"...(hårsår er vel ikke riktig ord å bruke vet jeg ,jeg kom bare ikke på noe annet i farten)

Først og fremst! Gratulerer så masse!! <3 så koselig!

Denne "venninnen" din... hvis hun ikke tåler dette, så får hun rett og slett melde seg ut av Facebook eller ikke følge veggen din. Herregud! Makan til frekkhet! Selvfølgelig er det forståelig at det er vondt for henne, men det skal ikke gå utover deg. Skal man ikke kunne glede seg på andres vegne? Og dersom man ikke klarer det, så må man gå i seg selv. Skal du holde kjeft under hele graviditeten da, bare for å ta hensyn til henne? Hele verden handler ikke om henne... Sorry, men sånn er det bare. Del det du føler for å dele du, og ikke tenk på henne. men spørs hvor lenge dette vennskapet deres varer uansett, hvis hun allerede nå har "problemer" med at dere skal ha barn. Hvordan blir det når babyen blir født?

Syns ho burde dele gleda med deg om ho veit at de har prøvd i 7år og no endelig lykkes..
Gratulerer med spiren forresten :)

Gratulerer SÅ mye med den gledelige nyheten
Dette skal du la stå på din status og glede deg over det.
Det er selvsagt trist å lese om eller se andre som blir gravide når en selv ønsker det så sterkt. Jeg vet alt om det.
Men!! Her burde hun virkelig være glad på dine vegne, og det er smålig av henne å gjøre noe slikt.
Kos deg med nyheten din du. Det burde alle unne deg!

Jeg har et søskenbarn som mistet i 8. mnd i fjor. Jeg kunne ikke la det legge en demper på min egen graviditet, så din egen lykke skal ikke dempes av andres prøving!

Nei, det synes jeg var frekt av henne å si altså...

Jeg vet at min svigerinne sliter med å få barn, og synes ikke det var koselig å ringe henne å fortelle når vi ventet nr 3 nå.. Men måtte jo det likevel!
Jeg offentliggjorde det også på facebook etter tidlig UL, man må jo få lov å glede seg selv om andre sliter...

Hvis man ikke kan glede seg iver andres gleder.. da har man et problem. Det er mange der ute som ikke får barn med en gang, eller ikle får og må adoptere.. det en grunn til alt og en liten kropp til riktig tidspunkt som venter på hver og en. Men å ikle glede seg over hva andre får til dt er teit. Å etter 7 ÅR så sier jeg bare gratulerer så masse! Det er vel akkurat den babyen som er meint å være din!! <3 kos deg masse!!

Enig med de andre. Gratulerer så mye! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gratulerer masse og selvfølgelig skal du få dele dette på Facebook. Dersom man ikke tåler å lese om andres Lykke så bør man vurdere om man skal logge av for en periode. Vi har selv brukt lang tid begge ganger og det er selvsagt leit. Men det er jo vårt problem ikke alle andres. Kan ikke forvente at resten av verden skal stoppe fordi man selv sliter.

Vært ufrivillig barnløs selv så jeg vet også hvordan det er. Tilbake til temaet:

Herregud! Du må få lov å kose deg med nyheten din. Og det er svært drøyt å ikke kunne unne sine venner selv om det er sårt for en selv, at de er gravide. Derfor så synes jeg faktisk at din venninnes forespørsel er uhørt. Og om hun ikke klarer glede seg over dine gode nyheter (regner med hun vet dere er UFB og vært det i 7 år), så er hun i mine øyne ikke noen god venninne. En venn gleder seg over andre selv om det er sårt og vondt for seg selv. Og jeg synes det faktisk er svært egoistisk av din venn også.

Alle som er UFBere må lære at livet ikke bare handler om barnet en ønsker seg så sårt så sårt. En må fokusere litt på andre ting også.

Selv er jeg velsignet med 2 stk. En som kom etter mange år med tårer og frustrasjon, men også glede over mine venners graviditeter! Den andre min kom rekende uplanlagt på en fjøl og er selvfølgelig en velsignelse også.

Nyt graviditeten din. Og kos deg med å dele på FB.

Back
Topp