tidspunkt for middag

kiki82

Gift med forumet
Jeg gir Mathias middag kl 14 ca, men kunne godt tenke meg å gi kl 17 heller, når vi spiser middag. Er ofte ute på farten i 14- tia, og synes det blir litt stress med det middagsglasset. kl 17 er jeg jo så og si alltid hjemme selv. Gir nå melk kl 17, kunne jo kanske bare byttet om på disse måltidene?

Er vel det som er målet, at vi i familien skal spise måltidene sammen?

Når på dagen får deres små middag?

Her får hun middags glass rundt i 2 tiden..Men skal hun få hjemmelaget middag og spise med oss får hun litt frukt i 2 tiden og spiser middag med oss rundt i 5 tiden..

Okay.[:)]

Han får fruktglass til frokost han, siden han bare brekker seg av brød. Får ellers grøt 2 ganger per dag, så føler det blir nok grøt....

Gleder meg til han klarer å spise brød! Har begynt tilvenningen nå. Han spiste ca en kvart skive i går, og da trodde jeg han skulle forgå minst to ganger [&:]

Men nå kan de jo begynne med yoghurt og. Kanskje prøve det kl 2? Hm.....

ORIGINAL: kiki82

Okay.[:)]

Han får fruktglass til frokost han, siden han bare brekker seg av brød. Får ellers grøt 2 ganger per dag, så føler det blir nok grøt....

Gleder meg til han klarer å spise brød! Har begynt tilvenningen nå. Han spiste ca en kvart skive i går, og da trodde jeg han skulle forgå minst to ganger [&:]

Men nå kan de jo begynne med yoghurt og. Kanskje prøve det kl 2? Hm.....

Jenta mi får grøt til frokost og til kvelds..Som lunsj så får hun jogurt og hun digger det[:D][:D]

takk for svar!

Jeg ammer Mathias kl 06.30, så han orker ikke noe særlig grøt etterpå, derfor gir jeg frukt.

Dagen er slik:
07 frokost: mm og frukt
11 lunsj: grøt og mm/mme
14 middag: et glass 6mnd.
17 mellommåltid: mm
19 kvelds: grøt og mm.

Kanskje jeg kunne drøyd det mellom lunsj og middag, og kuttet ut det kl 17? Kanskje det er nok med 4 måltider? Eller så kan jeg jo gi middag kl 17 og gi yoghurt kl 14. hmmmm, synes det er litt vanskelig dette jeg.....

Buffi: Hvilken type yoghurt gir du?

takk for svar!

Jeg ammer Mathias kl 06.30, så han orker ikke noe særlig grøt etterpå, derfor gir jeg frukt.

Dagen er slik:

Kanskje jeg kunne drøyd det mellom lunsj og middag, og kuttet ut det kl 17? Kanskje det er nok med 4 måltider? Eller så kan jeg jo gi middag kl 17 og gi yoghurt kl 14. hmmmm, synes det er litt vanskelig dette jeg.....

Jeg gir henne Danone jogurt finnes i forskjellige smaks varianter[:)][:)]

ORIGINAL: buffi

takk for svar!

Dagen er slik:

Kjøpte Litago sine i dag jeg, men var litt i tvil, for de har fått neg omtale pga mye sukker i dem....men nå sto det - 30 % sukker så kanskje litt bedre.

Får se etter de du bruker neste gang jeg handler [:)]

Han får middag i 3-4 tiden, så får han bare smake av oss når vi spiser [:)]

ORIGINAL: buffi

takk for svar!

Dagen er slik:

Kjøpte Litago sine i dag jeg, men var litt i tvil, for de har fått neg omtale pga mye sukker i dem....men nå sto det - 30 % sukker så kanskje litt bedre.

Får se etter de du bruker neste gang jeg handler [:)]

Dem selges i 6 pakninger og i mange forskjellige smaker..Så har dem noen i samme merke som er dobbelt så store men med 2 smaker adskilt i boksen...

Julian får middag mellom kl.14 og 15...

Middag til lillemor er i 1430-1500 tiden. Vi spiser etterpå. Om du er på farten rundt 1400 kan du jo gi han rundstykke eller en fruktbit og evt mm da så heller gi han middag kl 17. Men det kan jo bli veldig nærme kveldsen da om du gir han grøt da. Her gir jeg kvelds ca 1830 så jeg er redd hun vil være mett ifra middagen om de to måltidene kommer så tett. Morsmelken er jo ikke sååå mettende som fast føde.

ORIGINAL: Skrållan

Ida spiser middag kl 15, vi rundt 17... Skulle gjerne fått det til at hun spiste med oss jeg også, tror ikke hun remen jeg kker å bli sulten nok til grøt kl 19 om hun spiser middag kl 17... [8|]

Samme tenker jeg, vi har samme tidspunkt. Vet ikke helt hvordan vi skal løse det....

Frokost mellom 8-9
lunsj mellom hal 12-13
middag 16
kveldsmat 18.30

å frukt innimellom[:)]

Takk for svar til alle![:)]

Tror jeg går for å gi litt frukt el. yoghurt i to-tiden, og så gir middag i 4-5-tiden. ofte kl har blitt 3-4 før han får middag uansett fordi han har sovnet, så han er tydeligvis ikke så sulten i 2-tiden.

Han elsker grøten på kvelden, så tror nok han vil ha den uansett [;)]

Back
Topp