Tidspunkt for legging

Siden sist jeg skrev her har gutten fått en uvane med å våkne 30 min etter han sovner for kvelden. Og da er han LYS VÅKEN! Dritirriterende..... og i to netter nå har han bare hengt på puppen, så jeg får ikke sovet noe særlig... 3,5 mnd, og jeg synes det er for tidlig å ta «kampen» med legging i egen seng og uten puppen... synes det er vanskelig å lage gode rutiner når han virker utilpass og sulten hele tiden...
Godt mulig det bare er utviklingstrinn, heng i! Det blir bedre, har nettop vært gjennom en slik runde, han er 4,5 mnd og har nå begynt å sove mer i egen seng og bare våkne for mat når han faktisk trenger det :)
 
Har denne uken begynt med de leggerutinene vi faktisk ønsker å ha, vi begynner kl 19 med bleieskift og pysj, ammer sittende, legger han i senga si og sovner mens jeg holder en hånd på rumpa hans:p
(Vet det ikke er anbefalt å sove på magen, vi legger han på ryggen og han velger selv å snu seg)
 
Jeg skrev innpå her da bebis var 3 mnd og nå nærmer han seg 4 mnd og har bare lagt han tidligere og tidligere. Tidligste var igår, da var han sovnet 19:30, ellers er det rundt 20-tiden. Men merker han er mer og mer kveldsteøtt. Ammer igjen i 00-01 tiden og 03-04. Han våkner igjen i 06-07 tiden og tidligere har jeg da kunne ammet igken og så samsov vi et par timer til. Det er det nå slutt på:hilarious: så nå står vi opp etter å ha dullet litt i sengen :rolleyes::p har beholdt rutinene vi hadde tidligere; men han er inne i en periode der jeg ikke får ammet andre steder enn i sengen vår. Så nå ammer keg i søvn der, raper og legger i sengen. Dersom han våkner til igjen synger jeg nattasanger og sitter ellers stille ved siden av til jeg ser han er skikkelig sovnet:)
Min har blitt ganske lik nå! Plutselig ble bebis trøtt rundt 21, og nå den siste uken kl 20. Våkner 1-ish for første amming, dermed på nytt rundt 4. Etter klokken 4 kan det dog gå slag i slag med oppvåkninger- noen ganger hver time. Usikker på hvorfor…? Virker ikke som det er sult, men urolig søvn. Står opp i 8 tiden.
 
Litt utenfor emnet, men spør likevel.

Lillejenta er nå 5mnd gammel og har aldri likt å ha på dyne. Når hun var spedbarn gråt hun til vi tok den bort og nå sparker hun den av seg med en gang vi prøver å legge den på. Noen få netter aksepterer hun sovepose (3 ganger i mnd kanskje), og nå har hun begynt å protestere på pysj også. Sokker liker hun heller ikke og sparker dem av seg både på dag og natt :p

Da vi bor i blokk uten god ventilasjon MÅ vi ha opp vinduet på natten, hvis ikke blir det så tett luft.

Så nå på vinteren har hun stort sett sovet med pysjen, noen ganger med sokker, men nå vil hun stort sett ingen av delene. Fortsatt noen netter med minusgrader ute. Hun hylgråter til vi tar den av :s

Så enkelte netter har hun fått sovet i bare bleien og ligget i den tykke vognposen i senga, med glidelåsen åpen - hvis ikke blir det gråt. Da kan jeg hvertfall snike dyna over vognposen siden hun ikke kjenner den, så det funker jo på et vis :D

Hun liker generelt ikke klær, hyler nå vi tar på body med sideåpning, og prøver å sparke av seg buksa og sokker hele tiden.

Noen som har lignende erfaringer?
 
Litt utenfor emnet, men spør likevel.

Lillejenta er nå 5mnd gammel og har aldri likt å ha på dyne. Når hun var spedbarn gråt hun til vi tok den bort og nå sparker hun den av seg med en gang vi prøver å legge den på. Noen få netter aksepterer hun sovepose (3 ganger i mnd kanskje), og nå har hun begynt å protestere på pysj også. Sokker liker hun heller ikke og sparker dem av seg både på dag og natt :p

Da vi bor i blokk uten god ventilasjon MÅ vi ha opp vinduet på natten, hvis ikke blir det så tett luft.

Så nå på vinteren har hun stort sett sovet med pysjen, noen ganger med sokker, men nå vil hun stort sett ingen av delene. Fortsatt noen netter med minusgrader ute. Hun hylgråter til vi tar den av :s

Så enkelte netter har hun fått sovet i bare bleien og ligget i den tykke vognposen i senga, med glidelåsen åpen - hvis ikke blir det gråt. Da kan jeg hvertfall snike dyna over vognposen siden hun ikke kjenner den, så det funker jo på et vis :D

Hun liker generelt ikke klær, hyler nå vi tar på body med sideåpning, og prøver å sparke av seg buksa og sokker hele tiden.

Noen som har lignende erfaringer?

Ville prøvd å lage egen tråd på det :)
Ingen lignende erfaringer. Baby A liker å være naken, men pledd og klær går helt fint likevel.
 
Vår på 5 mnd sovner ca. kl 19 og sover da til ca 5.30 :) for deretter å sovne igjen og vi står opp mellom 7.30 og 8.30. Må innrømme at det er helt nydelig :happy:
 
Min snuppe (f.20.11) legges klokken 18, våkner rundt 00 for mat, og så igjen to-tre ganger i løpet av natten, før vi står opp mellom 06 og 07. :)
 
Her sovner hun 18.30-19.00 og sover til 07.00 ca. Veldig godt med kvelden for seg selv.
 
Back
Topp