Tidsfordriv?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Jeg hadde tenkt å strikke til lillebror, for å ha noe å gjøre uten å fly på veggene her. Men da ville storesøster også ha sokker. Så syntes jeg fikk prøve å strikke til henne først, siden hun kan bruke de nå. Lillebror klarer jo å vente noen måneder til. Hi hi! :-)
Vi kjøpte garn med mange fine høstfarger igår, og nå har jeg satt i gang. :-)

Lenge siden jeg har strikket, men gøy å få til noe. Og da har jeg tidsfordriv i barnehagetiden, mens jeg venter på mai. :-)

Hva har dere som tidsfordriv?

Jeg hadde tenkt å strikke til lillebror, for å ha noe å gjøre uten å fly på veggene her. Men da ville storesøster også ha sokker. Så syntes jeg fikk prøve å strikke til henne først, siden hun kan bruke de nå. Lillebror klarer jo å vente noen måneder til. Hi hi! :-)
Vi kjøpte garn med mange fine høstfarger igår, og nå har jeg satt i gang. :-)

Lenge siden jeg har strikket, men gøy å få til noe. Og da har jeg tidsfordriv i barnehagetiden, mens jeg venter på mai. :-)

Hva har dere som tidsfordriv?
Synes tiden går ganske fort egentlig.. kveldene er jeg veldig sliten og dagene jeg er sykemeldt likeså.. sitter vel endel på internett og leiter etter salg/utstyr, og så strikket jeg jo endel før jeg ble lei.. strikket en jakke, en bukse, en lue, heklet en leke og en bamse hittill.. tenkte å strikke noe smått til (sokker f.eks).. ellers leiter jeg mye etter stoffer.. nettopp kjøpt meg stoff til å sy babynest, så må undersøke litt om oppskrift og hvordan jeg skal gjøre det fremover :-)

Her går det i strikking, så mye fint jeg vil lage!:) og planlegger også å sy et babynest, selv om det er 10 år siden jeg sist sydde noe ;) ser ikke så vanskelig ut! Er dere fullt sykemeldt eller? Jeg går på 50 nå, men frykter at det snart blir fullt da jeg er så plaget med kynnere på jobb :( termin sent i april så redd jeg kommer til å kjede meg!

Kjeder meg ihjel.. Har planer om og sy babynest :) Må bare få handlet inn til det.

Ble 100 prosent sykemeldt nå nylig og har faktisk begynt å sy og strikke litt. Fant ut at det ble for dyrt å fly på kjøpesentrene hver dag :banghead: Hehe.

Så har så langt sydd Babynest og noen andre småting som tepper og sengetøy.

Satt en del på nett og shoppet litt på ebay. Men det ble jaggu dyrt til slutt det også :banghead:

De siste dagene har gått med til å lede om permisjonen og det tar også sin tid og er vel så frustrerende.

Her går det i strikking, så mye fint jeg vil lage!:) og planlegger også å sy et babynest, selv om det er 10 år siden jeg sist sydde noe ;) ser ikke så vanskelig ut! Er dere fullt sykemeldt eller? Jeg går på 50 nå, men frykter at det snart blir fullt da jeg er så plaget med kynnere på jobb :( termin sent i april så redd jeg kommer til å kjede meg!
Jeg er 60% sykemeldt, så ikke alt for mye overskudd i hverdagen nå.. men har kjøpt inn stoff til babynest.. så får jeg se når jeg får tida til å starte :-)

Har også tenkt på å lage en uro selv, har sett så mange fine på pinterest som ikke ser så veldig vanskelig ut å lage:) en med ugler og stjerner eller skyer kanskje, som denne :) og så skal vi begynne på barnerommet så har litt å rydde ut der!

Vedlegg

• Screenshot_2014-12-02-12-05-11.png
    Screenshot_2014-12-02-12-05-11.png
    129,5 KB · Visninger: 31
Jeg bruker også gravid-treningen fra webtrening.no :) Hvis det kan inspirere noen :hello2

Jeg har ikke tidsfordriv nå :o Har veldig lyst å bestille meg garn fra nøstebarn og strikke et teppe til.. Men har alt laget 3, så tenker d holder!? :P

Har ikke energi til så veldig mye ekstra om dagen. Sov en time på sofaen etter at jeg kom hjem fra jobb i dag, siden har det vært sofatjeneste. Har et mål om strikke sokker til eldstemann og hentesett til lille, men det må vente til jeg får litt mer energi.

Jeg baker og duller på kjøkkenet, og når rygg og ben sier stopp sitter jeg meg ned med håndarbeid, hekling eller strikking, akuratt nå strikker jeg et teppe til kalde kvelder i sofaen :-)ImageUploadedByBV Forum1421187418.671069.jpg

Her er det ikke så mye ekstra tid, men jeg prøver å roe ned mellom slaga med jobb, 2-åring, hest og hunder med baking. Brød, rundstykker, boller, matmuffins, pizza etc. Kanskje helt normalt for andre, men det er noe jeg sjeldent har tid til når jeg er i full jobb (er 40% sykemeldt nå).

Idag ble tidsfordrivet en liten runde med shopping på salget til lillegutt.. klarer ikke gå forbi salgsstativ altså..! Kan bli dyrt i lengden :-P

Idag ble tidsfordrivet en liten runde med shopping på salget til lillegutt.. klarer ikke gå forbi salgsstativ altså..! Kan bli dyrt i lengden :-P

høres koselig ut- selv om det kan bli dyrt :)
har ikke mulighet til det selv da di ikke har butikker med barneklær her.. men kanskje liksågreit :)

høres koselig ut- selv om det kan bli dyrt :)
har ikke mulighet til det selv da di ikke har butikker med barneklær her.. men kanskje liksågreit :)
Hehehr.. ja.. har har vi i alle fall cubus, lindex, hm, kappahl.. + endel barnespesifikke butikker.. så har jo nok av utvalg egentlig ;-)

Hehehr.. ja.. har har vi i alle fall cubus, lindex, hm, kappahl.. + endel barnespesifikke butikker.. så har jo nok av utvalg egentlig ;-)

har cubus her, og 2butikker med barneklær hjemme til kjæresten men di er litt bortgjemt så glemmer på en måte at di er der :p

Hehe.. skjønner..! Noe må man jo ha da

det må man.. har en malm kommode fra IKEA full av klær.. så trenger ikke kjøpe noe mere :) litt kjedelig med tanke på at jeg har fått omtrent alt men greit også.. - har ikke penger nok til å shoppe så greit å slippe fristelsen :)

det må man.. har en malm kommode fra IKEA full av klær.. så trenger ikke kjøpe noe mere :) litt kjedelig med tanke på at jeg har fått omtrent alt men greit også.. - har ikke penger nok til å shoppe så greit å slippe fristelsen :)
Da skjønner jeg.. vi har ingenting fra før ;-)

Back
Topp