Tidligere tanker om utstyr

Og alle vi kjenner som har mistet sent, har fått ett eller flere barn etterpå!

Og alle vi kjenner som har mistet sent, har fått ett eller flere barn etterpå!
Så sant, mamma mista første sin i uke 38, hun fikk 5 barn etter det :love7

Noen som har gjort dere noen konkrete tanker om hvilket utstyr dere lyst på?

jeg drømmer om å trille en fox, tenker at en sånn seng inntil min er praktisk :D

Har aaalt fra før :rolleyes: Har barn født i 2016 og 2017. Har spart på alt. Det eneste vi kanskje trenger er flasker og brystpumpe.

Vil absolutt ha bedside crib, og drømmer om en Emmaljunga Super Viking OUTDOOR, men den ser ut til å være på vei ut av produksjon??? :banghead:

Eller drømmer jeg om en sånn leandervugge som henger fra taket,

ja og nytt bad!!!

Trenger en vugge/kurv til å ha i stua, newborn Seat til tripp trapp

Dere som har barn fra før, hva ønsker dere å anbefale til ei som har NULL peiling?
Da tenker jeg på alt fra vogn og til sånn praktiske ting som kanskje ikke alle tenker på? :dummy::dummy1:

Dere som har barn fra før, hva ønsker dere å anbefale til ei som har NULL peiling?
Da tenker jeg på alt fra vogn og til sånn praktiske ting som kanskje ikke alle tenker på? :dummy::dummy1:

Jeg anbefaler å IKKE kjøpe alt mulig rart før fødsel, men å se litt hva man trenger.. Ofte er det mye man ikke får bruk for..
Vogn, bilstol, bilstolpose, babynest, tripp trapp med newborn seat var vi veldig glad for at vi hadde i starten. Lekematte/babygym (gjerne med mest mulig farger, minst mulig instavennlig :D). Etter en måneds tid kjøpte vi babybjørn vippestol :happy: Badekar med nytfødtsete og stativ var veldig komfortabelt, slippe å sitte på huk for å bade den lille.

Kan nevne «fella» jeg gikk inn i vognverden :P Har jo fått hørt over alt at emmaljunga er best, så ville ha det. Men kunne ikke ha edge duo siden den er ENORMT stor sammenlagt og vi har en stor hund som vogna må dele bagasjeromplass med :P Så fant ut at emmaljunga super viking passet oss bra. Likte den godt i bag-perioden men jeg og baby hatet sittedelen. Hun ville ikke sove og ble alt for sittende. Kjøpte til slutt BJ city elite og var kjempefornøyd :) Aldri plaget med at hun var fra meg, da vi trillet når hun skulle sove så med titteluka hadde jeg full oversikt :) Ikke bare gå for den vogna alle har, finn ut hva som passer deg :)

Har denne stående i stuen (fikk den tilbake fra min søster som har lånt den) har ikke plass til den noen andre plasser. Redd loftet kan ødelegge den da det ikke er helt tett der.

i tillegg har eg vugge til stuen som jeg hadde når jeg var liten for 33 år siden :D

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    24,2 KB · Visninger: 19
Har chicco next2me fra sist, kommer til å bruke den igjen. Men hadde også minibabyen i ammemadrass i senga vår en del.

Har 4 vogner stående, Britax Smile 2 med bagdel til minstebaby. Liker at den er høy så jeg slipper å bøye meg så for å legge ned og ta opp. Og bilstolen passer rett på. Brukte understell til vogn og bilstolen mye sist. Veldig praktisk!

Har Baby jogger city elite som vi brukte mye mellom ca 1,5 og 3, siden han vokste ut av sittedelen til smilen lenge før han var 2 (ganske lang gutt, og ganske kort liggelengde i smilen).

Andre kjekke ting å ha i starten/første halvår:

matte til gulvet, babygym, vippestol, tripptrapp med newborn set.

Badebalje med understell var veldig bra, sleit med å sitte på huk og komme meg opp og ned fra gulvet ganske lenge etter fødsel. Badesete brukte vi ikke.

Tørre stellekluter og engangsunderlag, f.eks kladder fra apotek. Kan bli mye gris.. Mange ganger om dagen...

Amming: Ammepute, kluter, brystpumpe, fryseposer til melk, en flaske eller to. Får flasker i gratispakkene fra apotek/butikk, jeg brukte bare disse. Hadde mikrosterilisator til smokker og flasker, praktisk, men koking går også bra når det ikke er så mye som skal steriliseres.

Klær: første er født i slutten av september, brukte mest ullklær på han første halvår. Hadde mange bomullsbodyer som ikke ble brukt noe særlig. De vokster utrolig raskt, som regel trengs lite i str 50. Hadde noen få plagg til de første ukene. Kan fort bli 3-4 skift pr dag pga gulp og bæsj.. Mens noen babyer ikke gulper og kan bruke samme klær i flere dager. Stor forskjell.
Det er stor forskjell på størrelser og passform på babyklær hos de ulike butikkene! Greit å se an hvordan babyen er før det hamstres for mye klær.

Det er hele tiden «fantastiske tilbud» på babyutstyr, ikke la dere lure uten å sjekk prisjakt først. Barnas hus har veldig gode tilbud på vogner 2-3 ganger i året. Greit å følge med på nyhetsbrev fra barnebutikkene og ha oversikt over normalpris på større ting.

Ah, glemte bæresele og ringslynge! Mye brukt. Har ergobaby adapt, den trenger ikke nyfødtinnlegg.
Syns sjal ble veldig varmt i starten, og jeg ble aldri helt venn med de jeg hadde. Vurderer å kjøpe en close caboo til bæring helt i starten.

Vil absolutt ha bedside crib, og drømmer om en Emmaljunga Super Viking OUTDOOR, men den ser ut til å være på vei ut av produksjon??? :banghead:

Eller drømmer jeg om en sånn leandervugge som henger fra taket,

ja og nytt bad!!!
Jeg kjøpte Leander vugge i høst ❤️ den skal henge i stua her ❤️
Edit: kjøpte den på finn til 500 kr :D

Måtte snoke litt på vogner og falt litt for Cybex priam lux:rolleyes: ordentlig fin vogn! Bare litt vel dyr.

Bedside crib av noe slag, og babybjørn vippestol!! Og på toppen av lista er godt bæretøy, brukte elastisk sjal de første mnd, og deretter Tula ftg. Bæretøy gjorde hverdagen så mye enklere :cat:
Vil også anbefale babynest.

Noen som har gjort dere noen konkrete tanker om hvilket utstyr dere lyst på?

jeg drømmer om å trille en fox, tenker at en sånn seng inntil min er praktisk :D
Jeg har en på 10 mnd, og har fox! Siglet på den hele svangerskapet. Er SÅ fornøyd :D har også bedsidecrib. Der ville han ikke sove, haha. Men håper mini i magen vil sove i den. Så praktisk! Lurer på om jeg skal ha foxen til babyen og kjøpe en annen til kommende storebror. Eller om det blir søskenvogn....:shy: han er jo bare 1.5 år når baby kommer, så han må ha en vogn hvertfall.

Back
Topp