Tidligere svangerskapsforgiftning

PrøverLykkeNr3

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Noen andre her som tidligere har hadd svangerskaps forgiftning?
Var på første kontroll hos JM idag, ble mye info og ta innover seg da det er mye og ta hensyn til for meg i dette svangerskapet (etter et litt trøblete 1 svangerskap). Noen som er blitt satt på albyl E eller andre typer medisiner pga tidligere sv.skaps.forgiftning? Og hvorfor?

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med første, fikk det siste uken av svangerskapet bare (hadde gått 17 dager på overtid da jeg fødte). Går ikke på no medisiner nå og ikke hørt noe om at jeg må ta hensyn til diverse ting heller..

Jeg hadde også begynnende svangerskapsforgiftning helt på slutten av forrige graviditet, men har ikke vært til noen kontroll ennå, så jeg vet ikke hva det evt vil si. Men jeg tipper at det ikke vil spille noen rolle her, siden det bare var helt mot slutten og aldri brøt ordentlig frem liksom.

Jeg fikk konstatert svangerskaps forgiftning på dag 2 etter at jeg ble innlagt på føden, og papirene fra labben som kom når jeg lå på fødestua resulterte i haste keisersnitt. Husker ikke alt som ble sagt da jeg lå der, var så mange inntrykk og følelser.. var en mnd etter jeg fikk jenta mi og tok nye kontroll blodprøver som var fine, så ikke tenkt mer over det. Men JM sa idag at lege må vurdere om jeg må starte med Albyl E nå i dette svangerskapet ettersom jeg hadde forgiftning i det forrige. Må snakke med legen om hvorfor, det gikk meg litt øre forbi idag da det ble så mye info og jeg var så himla trett!:confused: Tenkte kansje noen andre her inne har vært i samme situasjon..

Jeg ble satt i gang 2 uker før termin sist pga begynnende svangerskapsforgiftning. Hadde skyhøyt blodtrykk og hadde gått opp 10 kg i vann på bare en mnd. Har ikke vært på noen kontroll enda, så blir spennende å se hvordan det blir dette svangerskapet :nailbiting:

Jeg ble satt i gang 2 uker før termin sist pga begynnende svangerskapsforgiftning. Hadde skyhøyt blodtrykk og hadde gått opp 10 kg i vann på bare en mnd. Har ikke vært på noen kontroll enda, så blir spennende å se hvordan det blir dette svangerskapet :nailbiting:

Oi, det var veldig mye vann!:wideyed: Har du hørt om andre som har måtte gå på Albyl E pga tidligere svangerskaps forgiftning da? Jeg har aldri hørt snakk i dette selv skjønner du..

Skjedde akkurat det samme med meg! Har heller ikke vært på noe kontroll enda, så får høre hva legen sier når jeg skal dit i juni.

Oi, det var veldig mye vann!:wideyed: Har du hørt om andre som har måtte gå på Albyl E pga tidligere svangerskaps forgiftning da? Jeg har aldri hørt snakk i dette selv skjønner du..
Ja det var en heftig slutt på svangerskapet! Nei det har jeg faktisk aldri hørt om.. Kun hørt om de som får det i forbindelse med habituell abort osv o_O

Skjedde akkurat det samme med meg! Har heller ikke vært på noe kontroll enda, så får høre hva legen sier når jeg skal dit i juni.
Huff, får håpe vi slipper det nå! Blir veldig spennende :nailbiting:

Back
Topp