Tidligere fødsel med vannavgang

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Noen som har hatt fødsel tidligere der fødselen starta med vannavgang?
Har født 3 barn før, men alle har starta med rier, og de har tatt vannet på sykehuset.
Har litt panikk for at vannet skal gå når det nærmer seg, men det er vel sånn at det oftest går på natta når en slapper av, eller? :P

Begge mine tidligere fødsler har startet med vannavgang. Så forventer nesten det denne gangen også :p første gikk vannet på natta.. splosj over hele senga :p andre gangen bare sildra det litt når jeg stod opp.. skjønte det på lukta hehe....

Forrige gang startet det med at vannet gikk. Satt på en kjøkkenstol og kjente det ble helt varmt :) Riene kom noen timer etterpå og fra første ri til jeg var ferdig tok det litt over en time. Tar gjerne en sånn fødsel denne gangen også, men kommer nok til å stresse litt mer med å komme meg til sykehuset dersom vannet går her hjemme.

Men dersom vannet går og hodet ikke er festet, skal jeg legge meg rett ned da eller ?? :o
Hodet fester seg vanligvis ikke før fødsel på flergangsfødende. Kjenner dette stresser meg :P

Men dersom vannet går og hodet ikke er festet, skal jeg legge meg rett ned da eller ?? :o
Hodet fester seg vanligvis ikke før fødsel på flergangsfødende. Kjenner dette stresser meg :P

Jepp, da skal du legge deg ned og ringe ambulanse. Altså, du kan godt gå å legge deg en plass det er komfortabelt, så går vannet i gangen hjemme kan du godt gå å legge deg på sofaen f.eks ;)
Det var hvertfall beskjeden jeg fikk fra jordmor sist jeg gikk gravid i 2014 :)

Jepp, da skal du legge deg ned og ringe ambulanse. Altså, du kan godt gå å legge deg en plass det er komfortabelt, så går vannet i gangen hjemme kan du godt gå å legge deg på sofaen f.eks ;)
Såpass ja.....ambulanse :o

Dette er jeg spent på også! Vannet ble tatt med første, andre gikk det underveis en eller annen gang! Spent på hvordan jeg reagerer om vannet går før riene! Slenger meg sikkert med uansett hvor jeg er :p :)

Dette er jeg spent på også! Vannet ble tatt med første, andre gikk det underveis en eller annen gang! Spent på hvordan jeg reagerer om vannet går før riene! Slenger meg sikkert med uansett hvor jeg er :p :)
Håper ikke det skjer på butikken !! :P
Skrekk å gru.....

Vannet gikk på natta med nr 1, hadde ikke sovnet enda og hørte en slags merkelig lyd fra magen. Jeg hadde lest at flere hadde hørt slik lyd før vannet gikk så jeg spratt opp fra senga og gikk mot badet. Vannet fosset ut rett før jeg nådde badet :-P

Riene kom noen timer senere :)

Begge mine starta med rier og jm tok vannet på fødestua.. Panikk for at vannet går andre plasser en hjemme. Eller om eg er hjemme alene med barna.. Håper det starter med rier og eg har god tid :p

Oi, jeg ringte føden, men fikk ingen beskjed om det! Skulle bare komme inn! Satt på venterommet der i godt over en time før jeg fikk komme inn og.. Hodet viste seg å være festet når jeg ble sjekket da, men det var ikke det dagen før, noe jeg informerte om på tlf.. Tror jeg må spørre jordmor om dette på neste kontroll.

Første fødsel starta med vannavgang. Våkna av et *POPP* og så ble det vått i senga. :p Riene kom rett etterpå med 4min mellomrom.

Ringte føden, men de sa det ikke var behov for å legge seg ned. Blir å spørre om det samme denne gangen, kan jo hende de har ombestemt seg siden sist. :p

Forventer liksom at denne fødselen også skal starte med vannavgang, men det er jo slettes ikke sikkert så må nok innstille meg på at den kan starte på annet vis også.

Oi, det er ganske uvanlig. Har du bilde av det? Må jo være ganske fascinerende! De kan vel i teorien fortsette å være inni der en stund da eller?
Vet ikke hvor vanlig det er, men en av mine venninner gjorde det samme
Jordmor tok vannet med en gang, men det var ganske rart, deler av fostersekken var ute flere ganger før ungen "ble med". Myk uttøyning:-)

Ungene greier seg vel uten oksygen fra lufta så lenge navlestrengen er intakt og de ikke trekker pusten? (samme som med vannløselige).

Du ser et bilde her (ikke min unge da)
http://hjemmefodsel.blogspot.no/2013/12/rask-frstegangsfdsel-nydelig-jente-med.html?m=1

Vet ikke hvor vanlig det er, men en av mine venninner gjorde det samme
Jordmor tok vannet med en gang, men det var ganske rart, deler av fostersekken var ute flere ganger før ungen "ble med". Myk uttøyning:-)

Ungene greier seg vel uten oksygen fra lufta så lenge navlestrengen er intakt og de ikke trekker pusten? (samme som med vannløselige).

Du ser et bilde her (ikke min unge da)
http://hjemmefodsel.blogspot.no/2013/12/rask-frstegangsfdsel-nydelig-jente-med.html?m=1
Veldig imponerende at det går an å få de ut i fosterstilling og ikke "utstrakt" :)

Oi, jeg ringte føden, men fikk ingen beskjed om det! Skulle bare komme inn! Satt på venterommet der i godt over en time før jeg fikk komme inn og.. Hodet viste seg å være festet når jeg ble sjekket da, men det var ikke det dagen før, noe jeg informerte om på tlf.. Tror jeg må spørre jordmor om dette på neste kontroll.

Kan jo ha forandra seg siste 1,5 åra også da....eller at det er forskjellige rutiner i forskjellige kommuner eller sykehus eller noe sånn. Tror jeg skal prøve å huske å spørre på neste kontroll selv :)

Back
Topp