Tidligere erfaringer

Er det lettere å få hemorroider ved bruk av klyster? Jeg trodde det kom mer av at man må trykke og presse så mye, og med klyster trengte jeg ikke å trykke for å si det sånn :hilarious:

Altså, jeg kan bare snakke av egen erfaring :p Men jeg ble igangsatt, og fikk klyster et par dager før de tok vannet, så jeg er ganske sikker på at hemoroidene kom av klysteret hos meg i alle fall. I tillegg ble de forverret av fødsel selvfølgelig, da jeg (unnskyld detaljene) ikke hadde noe å trykke ut av tarmen, og derfor trykket hemoroidene større i stedet...

Anywho - ikke noe mer klyster for meg :p
 
Altså, jeg kan bare snakke av egen erfaring :p Men jeg ble igangsatt, og fikk klyster et par dager før de tok vannet, så jeg er ganske sikker på at hemoroidene kom av klysteret hos meg i alle fall. I tillegg ble de forverret av fødsel selvfølgelig, da jeg (unnskyld detaljene) ikke hadde noe å trykke ut av tarmen, og derfor trykket hemoroidene større i stedet...

Anywho - ikke noe mer klyster for meg :p
Ah, det siste der er jo egentlig logisk (og null stress med detaljer, jeg tåler litt av hvert :p).
Likevel tror jeg at jeg går for klyster denne gangen også. Jordmor stod litt vel oppi der med ansiktet sitt, og jeg hadde dødd på meg om jeg hadde bæsjet på henne :hilarious: I tillegg var det ganske deilig å ikke måtte bæsje på to døgn etter fødsel, slapp å være redd for at det skulle være vondt :p
 
Skal ikke stresse med å få ut denne, prøvde nesten alt av kjerringråd :p
 
Jeg skal reise inn bittelitt tidligere denne gang, sånn at jeg rekker å områ meg før ungen er ute

Jeg skal vente litt lenger med å fortelle at ungen er ute

Jeg skal gi beskjed om at vi ikke ønsker barselgave da vi har alt, men at vi setter stor pris på om besøket tar med noe å spise (dette er visst ikke vanlig i våre familier)

Jeg skal ordne meg barnevakt til storesøsknene når svigerfamilien kommer på besøk første gang, for å slippe å bekymre meg for forskjellsbehandling
Og jeg skal ikke servere kaffe, da jeg synes det er helt grusomt å se på at de holder babyen min og drikker varm drikke samtidig

Jeg skal være mye på hytta i ferien, fordi svigerslekta maser om å hit hele tiden etter at vi får baby, og gir oss dårlig samvittighet når vi sier nei
Risikerer også at de plutselig står inne i stua om jeg ikke låser døra, og jeg vil gjerne være mye ute i hagen uten å plutselig få besøk

Skal gi litt mer faen når det kommer til det aller, aller meste egentlig
 
Jeg skal ha keisersnitt Nr 3 denne gangen pga tidligere komplikasjoner og da vil jeg ikke si datoen til noen andre enn de som må være barnevakter.
Jeg vil også forlange at barnet får morsmelk/mme frem til morsmelka kommer. Jeg har aldri hatt problem med å amme og får masse melk, men sikkert pga ks så har det alltid tatt ca 5 dager før melka kommer og da er barnet ihælsulten. Sist fikk jeg beskjed om at jeg hadde råmelk og at barnet ikke var sulten, men det var helt feil. Så skal i hvert fall ikke være redd for å si ifra neste gang

Ellers så kommer jeg ikke til å være forsiktig med smokk på sykehuset. Ingen av barna mine har tatt smokk, så håper sistemann gjør det..

Skal også ha ks nr 3 - kjenner meg igjen og er enig i alt du skriver :) Vil også tilføye at eg vart skriven inn på sjukehuset kvelden før. Då hadde eg med meg en stor pose smågodt og brus - skulle nyte til fulle den aller siste kvelden eg hadde på månedsvis!
 
Oh, ja, barselgaver - vi valgte sist å si til jobben osv at vi ikke ville ha gaver, men at de gjerne kunne gi et bidrag til LUB. Veldig fornøyd med den avgjørelsen, og kommer til å gjøre det samme igjen :)

(Tre uker etter min fødsel mistet kollegaen min barnet sin i dødfødsel til termin, så da føltes det enda riktigere.)
 
Kommer til å prøve å få mest mulig hjelp til å komme i gang med ammingen. Hvis mulig ønsker jeg storken. Sist fikk jeg ikke det pga setefødsel.
 
En ting jeg kom på nå.
Vi tok ingen bilder rett etter fødsel, og det angrer jeg veldig på. Der og da var jeg så utmattet etter 2,5 døgn med rier, at det ikke falt meg inn :p I tillegg ble ungen født kl 22, og vi var ikke på rommet før kl 3, og da stod hvertfall ikke bilder på agendaen :hilarious:
 
Back
Topp