Tidlig

Tammy87

Betatt av forumet
Hei
Jeg trodde jeg var 8+2 uker på vei , i følge terminkalkulator her på babyverden , men på ultralyden i dag så sa legen at jeg er mellom 5-6 uker på vei , er ivartfall ikke 8 uker på vei.. så må komme tilbake om to uker for ny ultralyd .. litt kjip følelse men jeg skulle ikke stressa meg opp og følt meg så gravid som jeg trodde.. jeg har kastet opp to ganger nå etter jeg har spist så er tegn på at jeg er tidlig !
Skal til fastlegen på torsdag da får jeg vite litt mer også og ta prøver..
men legen på ultralyden så fostersekk og at det er noe der men litt tidlig ennå..
Da får jeg bare vente to uker
Så vi får se om det blir noe barn..

Huff, skjønner at det ikke er noen god følelse. [emoji53] Men er du sikker på at du har regnet riktig? Hva har du tatt utgangspunkt i når du beregnet termin, siste mens eller EL? Hadde du regelmessig syklus? (Hvis ikke kan det fort bli feil med sånne kalkulatorer.)
Krysser fingrene for at det går bra!

Har litt uregelmessig mens pga pcos , men ikke mye mente legen.. regnet ut etter siste mens , . Så nå er det 50-50 for alt går bra eller dårlig.. så får ta det med ro fremover ..

Hvor lange sykluser har du, da? Vet du når du hadde EL?

Sånn ca 29-30 dagers syklus , hadde siste mens januar og ble ferdig den 27 januar ..
tok også clearblue digital test den 1mars og da sto det 3+. Og det tilsvarer mellom 4-5 uker på vei.. men legen sa at de testene gir noen ganger feil.. blir greit å få vite når jeg skal ta blodprøver og osv hos fastlegen på torsdag..

Sånn ca 29-30 dagers syklus , hadde siste mens januar og ble ferdig den 27 januar ..
tok også clearblue digital test den 1mars og da sto det 3+. Og det tilsvarer mellom 4-5 uker på vei.. men legen sa at de testene gir noen ganger feil.. blir greit å få vite når jeg skal ta blodprøver og osv hos fastlegen på torsdag..

Det er jo også veldig lett å måle feil tidlig i svangerskapet, er så små marginer [emoji171] skjønner at du er bekymret, vi er veldig sårbare i den situasjonen vi er i nå. Prøv å tenk at du er gravid og alt er i orden til det motsatte er bevist. Klem!

Det er jo også veldig lett å måle feil tidlig i svangerskapet, er så små marginer [emoji171] skjønner at du er bekymret, vi er veldig sårbare i den situasjonen vi er i nå. Prøv å tenk at du er gravid og alt er i orden til det motsatte er bevist. Klem!

Takk [emoji16]
Det skal jeg [emoji16]
Klem

Back
Topp