Tidlig Ultralyd

Stina Therese

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg lurer på om det er noen som har erfaring fra tidlig ultralyd rundt uke ti? Vi vurderer å gjennomføre en tidlig ultralyd av nyskjerrighet. Vil så gjerne få bekreftet at det er sant at vi er gravide, at det faktisk er et lite barn i magen min. Det føles så uvirkelig. Noen som har erfaring fra dette?

Stina

ORIGINAL: Stina Therese

Hei!
Jeg lurer på om det er noen som har erfaring fra tidlig ultralyd rundt uke ti? Vi vurderer å gjennomføre en tidlig ultralyd av nyskjerrighet. Vil så gjerne få bekreftet at det er sant at vi er gravide, at det faktisk er et lite barn i magen min. Det føles så uvirkelig. Noen som har erfaring fra dette?

Stina

Jeg var i uke 11.. hva lurer du på?

vi hadde tidlig UL i uke 7. Da så vi en liten reke med et bankende hjerte

..og så hadde vi også UL i uke 12,for blant annet å sjekke nakkefolden. Da så vi en nydelig liten bebis. Han hadde vokst mye på de 5 ukene altså!!![:D][:)]

Oj. Var ikke lett å finne igjen mitt eget innlegg:)
Jeg er litt nervøs. Noen anbefaler og la være så slipper jeg tvilen som kan oppstå hvis de finner feil på fosteret. En annen anbefalte det for at vi skulle kunne føle oss tryggere etterpå. Jeg har så lyst til å fortelle døtrene mine på 8 og 11 at jeg er gravid, men jeg tør ikke før jeg vet litt sikrere at dette kan gå bra. Jeg føler at hele svangerskapet er så uvirkelig enda. Så det er vel mest for å bekrefte at det er noe der. Formen og alt annet tilsier jo det, men det hadde vært deilig å sett det. Men jeg er litt redd for å havne i et etisk dilemma...

Vi var i uke 6 og uke 12.
Vil anbefale deg og vente til uke 12 om du klarer det.
Da ser du mye mer [:)]

Tusen takk for alle svarene og de fine ultralydbildene! Jeg tror vi går for uke ti, så ser vi om det er noe der og om alt står bra til. Magen har allerede vokst og jeg kaster opp hele døgnet. Jeg antar at begge deler er gode tegn:) Men søstra mi, som hadde kommet akkurat like langt, spontanaborterte nettopp, og da blir man jo litt nervøs...

Jeg var på innvendig ul i uke 9 + 2 fordi jeg var usikker på hvor langt på vei jeg var og at det kanskje var snakk om abort.. Så da ei lita reke med et bankende hjerte Hjertet begynner å slå fra uke 6 [:)]

Back
Topp