Tidlig ultralyd.

Jeg hadde hverken hørt om det eller tenkt å gjøre det selv, før en venninne av meg fortalte om det. Har tre venninner som er gravide som har tatt tidlig ultralyd, så det endte med at jeg også gjorde det. Synes det var deilig å få vite at alt var bra, og det var helt utrolig å se at det faktisk var en baby der inne!! dette var i uke 13, og den var da 7 cm lang...
jeg dro på privat klinikk og betalte 1200 kr, og jeg synes absolutt det var verdt det:)

Jeg fikk henvisning av jordmor, pga missed abortion forrige gang - da gikk det gjennom det offentlige..Men skal en gang til i uke 13, da betaler jeg for det selv..kostet 740,-. Grunnen er at forrige gang døde fosteret bare..uten blødning eller smerter..så jeg er redd for at det skal skje igjen..

Jeg ble ikke henvist, betalte for det selv privat. Mens jeg planla å bli gravid, tenkte jeg aldri på at jeg skulle gjøre det, men fikk veldig lyst når jeg leste om andre som hadde gjort det her inne på BV [:)]! Det smitter! Og nå er jeg så glad for at jeg har vært på UL, graviditeten ble plutselig mer ekte og jeg føler meg mer knyttet til det lille knøttet!

Back
Topp