Tidlig ultralyd

Hvor lang tid tok det før dere fikk dato til OTUL etter henvisning? Jordmor sendte henvisningen på torsdag, men jeg har ikke hørt noe ennå. Jeg forventer ikke svar umiddelbart, men tenker det er greit å vite omtrent når man kan forvente å høre noe, før jeg eventuelt purrer på lege/jordmor. Jeg bor i Tønsberg, så regner med at det kan variere litt fra sted til sted.
Drammen sykehus: henvist onsdagsmorgen av fastlege, og tildelt time rundt kl 14 dagen etterpå. Kunne følge status på henvisning digitalt på HelseNorge :happy:

Hvor lang tid tok det før dere fikk dato til OTUL etter henvisning? Jordmor sendte henvisningen på torsdag, men jeg har ikke hørt noe ennå. Jeg forventer ikke svar umiddelbart, men tenker det er greit å vite omtrent når man kan forvente å høre noe, før jeg eventuelt purrer på lege/jordmor. Jeg bor i Tønsberg, så regner med at det kan variere litt fra sted til sted.
Hun henviste på torsdag og fikk time tirsdag:)

De er kjempe trege på sus, henvisningen ble vurdert 23.01 og har fortsatt ikke fått time…

Var på første svangerskapskontroll hos legen i dag (10+2) og her jobber systemet raskt for fikk akkurat innkallelse til offentlig tidlig ultralyd.. Meeeen, jeg har fått time allerede på torsdag. da er jeg fortsatt «bare» 10+5 . Hadde satt pris på om det var litt lengre uti, nå er d jo til og med før det de sier det skal (11-13+6 er d ikke?) vurderer å bytte til en uke eller to senere..
Hva ville dere gjort ?

Var på første svangerskapskontroll hos legen i dag (10+2) og her jobber systemet raskt for fikk akkurat innkallelse til offentlig tidlig ultralyd.. Meeeen, jeg har fått time allerede på torsdag. da er jeg fortsatt «bare» 10+5 . Hadde satt pris på om det var litt lengre uti, nå er d jo til og med før det de sier det skal (11-13+6 er d ikke?) vurderer å bytte til en uke eller to senere..
Hva ville dere gjort ?
Jeg ville ha tatt en senere ultralyd :)

14 dager igjen :love017

Etter at jeg var hos privat gyn ble jeg hvertfall tatt seriøst på sykehuset. Fikk time om 1 uke. Da er jeg ca 9+5. Håper blødningen er vekke. Har ikke blødd noe mer enn den ene gangen. Vært bekymret i natt, må på do 5-6 tida og i dag hadde jeg ikke så ømme pupper som jeg pleier å ha da. Følte jeg hadde det når jeg våkna et par timer senere. Hvis alt er bra om 1 uke er det stor sannsynlighet for at det går bra

Da har jeg vært på ultralyd og der var alt 10/10 ut fra svangerskapslengde :love7
Jeg ble målt til 8+0, som stemmer 100% med mine antagelser om EL. Termindato på terminlisten stemmer også :angelic:

Det var veldig koselig og fint å se!
Så gøy! Nå kan du senke skuldrene litt :Heartred Fikk du vite noe om størrelse og sånn?

Så gøy! Nå kan du senke skuldrene litt :Heartred Fikk du vite noe om størrelse og sånn?
Ja, de måler crown-rump (CR) lengde og setter termin ut fra det. :) Min ble målt til 1,54 cm CRL, som passer med 8+0 :) de måler også fosterlyd/hjertefrekvens, ser om graviditeten er i livmor(hvor den skal være), og jordmor her kommenterte også mengde fostervann og navlestrengens tykkelse. Alt så bra ut :Heartred Jeg var ikke bekymret på forhånd, men synes likevel at det er koselig å se og deilig å vite at alt er som det skal foreløpig :)

Back
Topp