Tidlig ultralyd?

Elvira2025

Flørter med forumet
Er det noen som skal ta ultralyd tidligere enn 12 uker? Jeg er nå gravid 5+3 og det er altså 12 år siden jeg var gravid sist Så det er en del som har endret seg og jeg føler meg litt ny i dette faktisk hehe.
Men hvis man ønsker tidligere ultralyd, er dette noe man kan be om eller må man gå privat å betale for det? Jeg fyller også 40 om noen måneder, så jeg kjenner kanskje at jeg har lyst å «se» noe tidligere enn 12 uker

Jeg skal på ultralyd neste uke da er jeg 5+4. er sjukt tidlig, men vi vil bare se at alt ser bra ut før vi forteller flere. Vet at vi mest sannsynligvis ikke ser hjerte slå, men det går fint. Går privat og koster 1500,- hos oss hvertfall.

Jeg får en ultralyd i ca uke 8-9 om jeg vil, fordi jeg har opplevd MA i uke 8 to ganger før.
Men vet ikke om det gjør meg tryggere, siden det sist ble oppdaget på ordinær tidlig ultralyd. Da var jeg 12+1, og hjertet hadde sluttet å slå 4 dager før ul. Hadde to tidlige ultralyder i uke 8 og 10 der alt så bra ut. Mulig jeg heller ønsker en uka før OTUL, det var en fæl opplevelse å finne det ut på OTUL.

Skal sies at jeg er over 40, og alle mine MA/SA har kommet etter fylte 40 - to vellykkede svangerskap da jeg var 37 og 39 :)

Jeg får en ultralyd i ca uke 8-9 om jeg vil, fordi jeg har opplevd MA i uke 8 to ganger før.
Men vet ikke om det gjør meg tryggere, siden det sist ble oppdaget på ordinær tidlig ultralyd. Da var jeg 12+1, og hjertet hadde sluttet å slå 4 dager før ul. Hadde to tidlige ultralyder i uke 8 og 10 der alt så bra ut. Mulig jeg heller ønsker en uka før OTUL, det var en fæl opplevelse å finne det ut på OTUL.

Skal sies at jeg er over 40, og alle mine MA/SA har kommet etter fylte 40 - to vellykkede svangerskap da jeg var 37 og 39 :)
Huff det kan ikke ha vært lett :Heartred Håper du kan kjenne deg tryggere i dette svangerskapet!

Jeg har to barn som jeg fikk da jeg var 24 og 28. Så det er en stund siden hehe. Kjenner jo selvfølgelig litt på risikoen med å bli gravid nå, å derfor kunne det vært fint med tidlig ultralyd. Også fordi jeg er så sinnsykt nysgjerrig :D

Har henvisning til privat gynekolog som har avtale med det offentlige, så ringer bare dit for time. Skal ta 6 uker og 8 uker der, 12 uker må tas på sykehuset. Har historie med å ha født i uke 25 fra tidligere og har operert inn en intern cerclage. Mistet forrige i uke 9+1 (skulle vært 9+3)

Huff det kan ikke ha vært lett :Heartred Håper du kan kjenne deg tryggere i dette svangerskapet!

Jeg har to barn som jeg fikk da jeg var 24 og 28. Så det er en stund siden hehe. Kjenner jo selvfølgelig litt på risikoen med å bli gravid nå, å derfor kunne det vært fint med tidlig ultralyd. Også fordi jeg er så sinnsykt nysgjerrig :D
Min eldste var nesten 11 da neste ble født, husker at det føltes som jeg hadde glemt alt om fødsel og baby, haha :) Hadde tidlig ultralyd med nr 2 av samme grunn som deg, mye også fordi jeg ikke helt klarte å tro på at jeg var gravid :P

Ja, håper at jeg klarer å glede meg over dette svangerskapet etterhvert, og tro på at det går bra <3

Jeg tok tidlig ultralyd idag, 5+5. det var litt tidlig, så fosteret var regnet ut til å være 5+2. Altså 2 dager unna så hadde de kunne sett hjerte banke. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, så ny ultralyd over påske. Dyr affære, men veldig godt å se det at den var plassert godt i livmor og ser normalt ut!

Skal til legen i morgen, skal høre om jeg kan få en ekstra tidlig ultralyd i tillegg til OTUL. Håper på deet

Håper noen her kan svare meg
Når det står at man kan ta privat UL fra uke 6 - betyr det da uke 6 (5+2) eller fra 6+1?

Back
Topp