Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
UL på meg blir i uke 7 på Porsgrunn klinikken pga ivf så bestiller jeg en hos legen min her i uke 10 tenker jeg eller 9, må ha grundig ul pga tidligere svangerskap og nå litt høyere alder Normalt er vel første i uke 6-7 så i uke 12 etter det
Det stemmer ikke helt. Første offentlige ultralyd (i et svangerskap som ikke er ivf) er mellom uke 11+0 og 13+6. Dette ble innført i 2022 for alle, og ikke bare de over 35. Ellers er det kun utvendig ultralyd hos fastlegen min, hun tilbyr ikke innvendigInnvendig er alltid første UL fremtil uke 10-12
Jeg tok utvendig ultralyd under min første graviditet i 2020 rundt uke 8. Fikk se at nurket beveget seg, og hørte hjertelyd. Hadde noen kilo ekstra på det tidspunktet, uten at det hadde noe å si.Det stemmer ikke helt. Første offentlige ultralyd (i et svangerskap som ikke er ivf) er mellom uke 11+0 og 13+6. Dette ble innført i 2022 for alle, og ikke bare de over 35. Ellers er det kun utvendig ultralyd hos fastlegen min, hun tilbyr ikke innvendigvar der i uke 6+noe med 2020-barnet mitt, og da så vi ikke så mye. Har også vært hos gyn på innvendig ultralyd 7+6, 9+2 og 10+2. Derav spørsmålet mitt om noen hadde erfaring med utvendig 8+0 (skal til legen da).
Det får du å det har du all grunn til å fåHar lyst å bestille time til tidlig UL. Sånn rundt uke 7. Vet ikke om jeg får det dekt eller om jeg må gå privat. Kan jo spørre om legen kan henvise meg pga jeg har hatt SA tidligere. Han er jo ei grei fyr. Om ikke ordner jeg time selv.
Har fått utvendig UL i uke 9 siden livmor var over symfysen og jeg er slank.
Når går dere til lege slik at dere rekker å få gjennom henvisninga til UL til mellom uke 11-13?
Så fint!! Takk for svar. Da krysser jeg fingrene for at vi ser noe. Tror ikke de har det beste utstyret, så kanskje derfor vi ikke så noe sist svangerskap. Var der igjen 12+0, og da så vi jo masse!Jeg tok utvendig ultralyd under min første graviditet i 2020 rundt uke 8. Fikk se at nurket beveget seg, og hørte hjertelyd. Hadde noen kilo ekstra på det tidspunktet, uten at det hadde noe å si.
I andre svangerskap tok jeg tidlig UL rundt samme tidspunkt, da på annen klinikk, hvor gynekologen brukte innvendig UL. Fikk samme info her som ved utvendig.
Foretrakk helt klart utvendig UL.
Bare hyggelig. Han jeg tok hos første gang tror jeg hadde ganske kickass utstyr, uten at jeg er fagperson. HeheSå fint!! Takk for svar. Da krysser jeg fingrene for at vi ser noe. Tror ikke de har det beste utstyret, så kanskje derfor vi ikke så noe sist svangerskap. Var der igjen 12+0, og da så vi jo masse!
Jeg har bestilt time til legen 8+0 mtp henvisning og slik. Vet som sagt at hun har ultralyd, og det er jo helt klart billigere om jeg klarer å vente til den timen. Tenker dog å bestille en privat ultralyd sånn rundt uke 10-11, da vet jeg jo at man ser mer!Har lyst å bestille time til tidlig UL. Sånn rundt uke 7. Vet ikke om jeg får det dekt eller om jeg må gå privat. Kan jo spørre om legen kan henvise meg pga jeg har hatt SA tidligere. Han er jo ei grei fyr. Om ikke ordner jeg time selv.
Har fått utvendig UL i uke 9 siden livmor var over symfysen og jeg er slank.
Når går dere til lege slik at dere rekker å få gjennom henvisninga til UL til mellom uke 11-13?
Takk for svar!! Da håper jeg vi ser noeSniker
Jeg tok utvendig TUL 8+2 og det gikk helt fintFikk se et bankende hjerte, og målt hvor langt jeg var på vei
![]()

Helt klart. Var der 5+noe og det banket ikke et hjerte så det var spm om det hadde stoppet opp. Måtte vente 1 uke med ny UL og da var drt et bankende hjerte. Så lang uke med masse bekymringrr jeg skulle vært uten.Jeg går til privat gyn og han ville ha meg på time rundt 6+0 for å høre hjertelyd. Timen ble satt opp når jeg er 5+5, så er i stuss om jeg skal utsette noen dager for å ikke bli bekymtra om vi ikke hører noe. Noen som har vært så tidlig før?
Men vi får jo TUL uke 11-13Jeg har bestilt time til legen 8+0 mtp henvisning og slik. Vet som sagt at hun har ultralyd, og det er jo helt klart billigere om jeg klarer å vente til den timen. Tenker dog å bestille en privat ultralyd sånn rundt uke 10-11, da vet jeg jo at man ser mer!
Ja, men det var da jeg hadde MA i høst.Men vi får jo TUL uke 11-13
Ja, men det var i uke 10 jeg hadde MA i høst (og utviklingen hadde stoppet). Så om jeg ikke får før uke 12-13 kommer ikke jeg til å vente på det.Men vi får jo TUL uke 11-13
Ja, men det var da jeg hadde MA i høst.
vet ikke hvorfor den kom to ganger på to ulike måter..Ja, men det var i uke 10 jeg hadde MA i høst (og utviklingen hadde stoppet). Så om jeg ikke får før uke 12-13 kommer ikke jeg til å vente på det.
ForståeligJa, men det var i uke 10 jeg hadde MA i høst (og utviklingen hadde stoppet). Så om jeg ikke får før uke 12-13 kommer ikke jeg til å vente på det.