Tidlig ultralyd

AskEmbla

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
FebbisBebbis2021 ❄️
Utmarsj 2024
Hei, mener det har kommet nytt tilbud med tidlig ultralyd siden forrige svangerskap. Hvordan er reglene? Og blir alle tilbudt tul? Eller er det noe man må spørre etter?

Er så spent på om dette går bra:oops:
Føler jeg kanskje hadde blitt litt roligere om jeg fikk se et bankende hjerte om 2-3 uker :hilarious: har tidligere spontanabortert 3 ganger før jeg fikk datteren vår i februar 2021. Så er ganske spent på om dette går:bored:

Men i og med at du har hatt sa 3 ganger før du fikk din første så kan du jo høre med jordmor om de blir en særskjilt grunn (de burde jo vertfall være de)

Det skal komme et tilbud til alle, men det er ikke alle kommunene som har kommet så langt enda.

I vår kommune får alle tilbud :)
Jeg skal når jeg er 12+3. Jordmor henviste.

Hei, mener det har kommet nytt tilbud med tidlig ultralyd siden forrige svangerskap. Hvordan er reglene? Og blir alle tilbudt tul? Eller er det noe man må spørre etter?

Føler jeg kanskje hadde blitt litt roligere om jeg fikk se et bankende hjerte om 2-3 uker :hilarious: har tidligere spontanabortert 3 ganger før jeg fikk datteren vår i februar 2021. Så er ganske spent på om dette går:bored:
Hei. Dette er i første omgang et tilbud til alle over 35 år, men når jeg var hos jordmor for en ukes tid siden sa hun til meg at siden jeg har hatt 3 spontanaborter har jeg også krav på TUL på det grunnlag, hun sendte derfor henvisning og jeg fikk time når jeg 9+0 :)
Jeg har også bestilt privat da, for jeg vil gjerne sjekke at hjertet slår tidligere enn det. Men jo fler jo bedre i starten synes jeg, så kan man slappe litt mer av etter alle abortene.

Så siden du har hatt gjentatte aborter du også så foreslår jeg at du snakker med jordmor eller lege og får dem til å sende henvisning for deg, så får du nok TUL offentlig :)

Så kjekt at en fra februar 21 gruppen er her også:) i min kommune har de ikke tilbud om TUL til alle. Så jeg har bestilt UL selv.
Håper du får med tanken på at du har hatt SA.

Så kjekt at en fra februar 21 gruppen er her også:) i min kommune har de ikke tilbud om TUL til alle. Så jeg har bestilt UL selv.
Håper du får med tanken på at du har hatt SA.
Ja, husker deg fra februar21 gruppa :)

Back
Topp