Tidlig ultralyd

Babydrøm94

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Vi har bestilt tidlig ultralyd i uke 10 (9+3). Nå begynner jeg å tenke om dette kanskje er tidlig? Om vi burde vente til uke 12-14? Planen er kun denne tidlig ultralyden og så resten følge det satte opplegget. Hva tenker dere?

Kommer nok ann på hensikten med ul. Er det bare for å bekrefte hjerteslag ser man nok i uke 10. I uke 12+ kan de sjekke grundigere på organer, nakkefold og at foster og graviditeten ser frisk ut. Jeg hadde til i uke 9+0 og fikk se en sprellende og aktiv bamsemums :Heartred

Kommer nok ann på hensikten med ul. Er det bare for å bekrefte hjerteslag ser man nok i uke 10. I uke 12+ kan de sjekke grundigere på organer, nakkefold og at foster og graviditeten ser frisk ut. Jeg hadde til i uke 9+0 og fikk se en sprellende og aktiv bamsemums :Heartred

Hensikten er vel å se at alt er bra med fosteret, og at mannen får følt litt på det at jeg er gravid Vi er førstegangsforeldre, så alt er nytt (og skremmende), kjenner på en del nerver av å ikke vite hvordan det går med fosteret

Hensikten er vel å se at alt er bra med fosteret, og at mannen får følt litt på det at jeg er gravid Vi er førstegangsforeldre, så alt er nytt (og skremmende), kjenner på en del nerver av å ikke vite hvordan det går med fosteret
Ja, det skjønner jeg. Jeg var i uke 12 sist, da ser man mye. Var i uke 6 og 9 nå pga MA, og har fått bekrefta at det utvikler seg riktig og går fint :Heartred

Var på TUL i uke 9+6, syntes det var veldig morro å se så mye bevegelse, armer og ben som bevegde seg og sparket i vet. En liten rocke-bamsemums! Men man fikk jo ikke vite noe mer da. Det var egentlig kun å se på bevegelsene og høre hjertelyd.

Sist gikk jeg kun på tul i uke 9 også ingen før oul, og to til jeg ble henvist til på slutten. Skal jeg ta tul denne gangen venter jeg da det er mer baby rundt uke 12

Jeg hadd i uke 12+4 sist gang. Så ALT. Kjønnet var også tydelig. Denne gangen har jeg bestilt i uke 11+6. Håper man ser mye da også, men hadde ventet til uke 10 med tul.

Var hos jordmor 7+6 og fikk se hjertet slå på utvendig UL, vente nå på TUL pga arvelige ting :joyful: ikke noe alvorlig, men «bare for å være sikker»

Back
Topp