Tidlig ultralyd

Nati mor

Forelsket i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
hei!
Skal på min første ul noen sinne på lørdag. Nå begynner jeg å bli veldig stressa, har lest meg opp til at jeg må ta innvendig ultralyd mest sannsynlig. Er 11+4 på lørdag. Er dette ubehagelig/ekkelt?

help:wideyed:

Det er ikke ubehagelig/ekkelt at det blir gjennomført. Men de fleste synes kanskje det er ekkelt med de typer undersøkelser som omhandler å kle av seg nedentil. Jeg har gjort det så mange ganger i forbindelse med assistert befruktning at jeg ikke lenger synes det er så «farlig». Bare husk at de som gjennomfører ultralyden gjør dette hver dag, så går det nok fint:)

Jeg syns ikke selve undersøkelsen er ekkel. Apparatet er ganske smalt, og den som gjennomfører undersøkelsen har sannsynligvis en form for kondom på og godt med glidemiddel. Med mindre du er fryktelig anspent gjør det ikke vondt i det hele tatt.

Det er alltid litt rart å skulle være naken nedentil andre steder enn hjemme, men det glemmer man fort.

På forhånd kan du tenke på at dette er det vedkommende gjør og kan, også kan du fokusere på det du ser på skjermen underveis.

Jeg fikk utvendig ul 8+3, trodde jeg var 9+6.
Men hun fant babyen med en gang uten problem. Så vil nok tro de prøver utvendig først ettersom du er såpass langt på vei :)

Jeg vil tro det er utvendig:)
Alt utstyr har blitt ganske oppgradert de seneste årene, så nesten helt sikker på det det skjer via magen. Men husk å trekke buksa ned til skambenet uansett, ellers gjør de det ofte for deg;) altså under hoftene:)

Masse lykke til, det er en fantastisk opplevelse og meget emosjonell. Du er førstegangs og ikke forberedt på følelsene dine, men gleeed deg. Det er magisk:Heartred

Jeg fikk utvendig 7+4, innvendig 8+5 (skulle se eggstokkene ordentlig pga overstimulering etter IVF) og utvendig 12+5.
Tviler på at de velger innvendig i uke 11 altså, i alle fall hvis det kun er fordi de skal se babyen ;)
Men uansett, ikke noe stress, gjør ikke vondt i det hele tatt.
Har blitt scanna innvendig i så ofte i flere år at jeg nesten synes det er merkelig å bli scanna på magen :wacky:

Jeg har kun hatt innvendig fram til uke 14. Men jeg er litt tjukk og har slitt en del med forstoppelse og fulle tarmer i begynnelsen av svangerskapene. Så ikke vært mulig å sett godt utvendig.

Men innvendig går helt fint altså :)

Det ble utvendig! frisk liten baby inni som beveget seg rund. Alt så kjempe fint ut i følge jordmor :Heartred

Back
Topp