Tidlig ultralyd

Stjernedama

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Noen som tenker å bestille tidlig ultralyd bare for å se at alt er ok? xsmile2

Jeg er egentlig ikke redd for at det skal skje noe, men synes det virker greit med en bekreftelse på at ting er som de skal være. Har ikke bestilt selv, men vurderer det :D

Jeg tror jeg har kommet frem til at jeg ønsker å ta en UL i uke 11/12, før jeg forteller nyheten til venner og familie. Rett og slett for å forsikre meg om alt ser fint ut :)

Synes det høres så lenge ut å vente til uke 18 for første ultralyd:shy:

Jeg skal i uke 6. Får sjekket på sykehus hvordan det står til da jeg har hatt flere aborter og exu tidligere.

Du får egentlig bare en falsk trygghet av tidlig UL. Jeg var på tidlig ul i uke 7 bare for å se at alt var fint. Så et bankende hjerte og alt var helt fint og jeg pustet lettet ut. Senere samme dagen, ca 10 timer etter ul begynte jeg å spotte blod og morningen etter hadde jeg en SA.. jeg sier ikke dette for å skremme i det hele tatt, bare at det egentlig ikke gir noen trygghet med tidlig UL for så mye kan skje etterpå. Vil anbefale å vente til ihvertfall uke 12. Lykke til :)

Du får egentlig bare en falsk trygghet av tidlig UL. Jeg var på tidlig ul i uke 7 bare for å se at alt var fint. Så et bankende hjerte og alt var helt fint og jeg pustet lettet ut. Senere samme dagen, ca 10 timer etter ul begynte jeg å spotte blod og morningen etter hadde jeg en SA.. jeg sier ikke dette for å skremme i det hele tatt, bare at det egentlig ikke gir noen trygghet med tidlig UL for så mye kan skje etterpå. Vil anbefale å vente til ihvertfall uke 12. Lykke til :)

Det gir jo en trygghet der og da hvis man er veldig engstelig. Jordmor sier jo ikke at "gratulerer, nå er du helt safe". Alle vet at det fortsatt er tidlig og ting kan skje, men det ER større mulighet for at babyen klarer seg hvis en ser et friskt foster i uke 8. Men ting kan skje selv i uke 30.

Og det gir en trygghet å få vite at fosteranlegget er i livmor og ikke i eggleder f.eks.

Har bestilt 2.april, uke 11, fordi vi skal på fjellet med familien i påsken. Planen er å fortelle det da :)

Det er ikke mulig for oss å ta tidlig ultralyd uten å reise en flytur unna, så vi må pent vente til ordinær. Sånn er det her i nord :hilarious:

Her er det IVF, så jeg skal nok rundt uke 8-10, får se hvordan det treffer med påska :) Har ikke dato enda siden vi ikke har kommet oss til offisiell testdato og dermed ikke har meldt inn positiv test.

Det er ikke mulig for oss å ta tidlig ultralyd uten å reise en flytur unna, så vi må pent vente til ordinær. Sånn er det her i nord :hilarious:
Ingen gynekologer eller legekontor i nærheten med ultralydapparat?

Sniker fra september. Jeg bestemte meg i dette svangerskapet som i forrige å vente til uke 11-12 pga flere opplever det som falsk trygghet å ta ultralyd i uke 6-8 for å så miste etter ultralyden. Har ultralyd på lørdag og er da i uke 11+4 og blir selvsagt lei meg om det ikke er liv der inne, men vil se for meg skuffelsen er mye verre dersom jeg hadde sett liv i uke 6-8 for å så få kontrabeskjed i uke 11-12. Hva man selv syntes er best er selvsagt opp til hver enkelt, men for min egen del så er dette bedre.

Har tenkt å ta privat i uke 12-13. Sist fikk jeg ultralyd på sykehuset i uke 8, da jeg ble innlagt. Synes det var veldig fint å se at det faktisk er noe der inne ;)

Jeg vil ta TUL siden jeg opplevde MA sist gang og da hadde fosteret vært død i over 3 uker. Så jeg skal i morgen og blir tettere følgt opp siden jeg også er over 40. Jeg forstår det med falsk trygghet men Sånn er det.

Skal om elleve dager <3 Teller ned dagene og gleder meg. Med toåringen fikk jeg tre tidlige ultralyder, kun for min egen psykens skyld.
Har opplevd å være av de fem prosentene som har MA etter bekreftet hjerte på TUL. Slettes ikke hyggelig, men for oss var det viktig å vite at det faktisk hadde vært liv i magen, og det gav oss håp for videre prøverørsforsøk.

Vi får tidlig ultralyd nå snart i uke 6 på grunn av habituell abort, regner med jeg får en tidlig ultralyd etter dette også hvis det ser bra ut. Hvis ikke går vi nok privat for å sjekke igjen, om vi er så heldige:)

Skal om elleve dager <3 Teller ned dagene og gleder meg. Med toåringen fikk jeg tre tidlige ultralyder, kun for min egen psykens skyld.
Har opplevd å være av de fem prosentene som har MA etter bekreftet hjerte på TUL. Slettes ikke hyggelig, men for oss var det viktig å vite at det faktisk hadde vært liv i magen, og det gav oss håp for videre prøverørsforsøk.
I dag er det 11 dager til jeg skal også! Blir så spennende :nailbiting:

Vi får TUL i ca uke 11-12 på sykehuset denne gangen. Var gravid i fjor høst, var da på TUL på egen regning, og det ble da funnet hjertefeil og kromosomfeil som resulterte i svangerskapsavbrudd. Så jeg hadde kommet til å tatt TUL denne gangen også, selv om vi ikke hadde fått det offentlig.

Iiiiik, vært på TUL idag, og det var så tidlig. Jeg hadde positiv eggløsning test 7 og 8 februar. Og i dag er jeg kun 3+ siden unnfangelse. Meeen legen så to oppfyllingen som KAN være tvillinger. Chit pomfritt jeg har roet tanke kaoset nå. Og egentlig skal jeg bare være over lykkelig for at det var noe der og at jeg er gravid. Så dette blir noen spennende uker frem til neste UL.

Back
Topp