Tidlig ultralyd

Hadde idag, 5+6, for å sjekke hvor langt jeg er på vei! Blir nok hver 2.uke til vi har passert uke 12 hvertfall! Pga tidlige erfaringer, og førstemann fikk vi med prøverør!

så kjekt med vellykket ul! fikk dere se hjerteslag eller var det for tidlig til å klare å se de?
så godt du blir tatt vare på i svangerskapet! dere trengte ikke prøverør denne gangen? :D
 
så kjekt med vellykket ul! fikk dere se hjerteslag eller var det for tidlig til å klare å se de?
så godt du blir tatt vare på i svangerskapet! dere trengte ikke prøverør denne gangen? :D

Vi så hjerteslag❤️ Nei, nå ble vi gravide på egenhånd! Prøvde ikke engang! Så dette er et lite mirakel❤️
 
Kommer til å gå til tul i uke 7/8. Før nr 2 mistet jeg i uke 7 ( hadde sluttet utvikle seg i uke 4) så jeg trengte å se et hjerte som slo for å slappe av da jeg ble gravid igjen. Pluss at nå er jeg 33 og er litt nervøs for komplikasjoner på grun av alder
 
Hadde idag, 5+6, for å sjekke hvor langt jeg er på vei! Blir nok hver 2.uke til vi har passert uke 12 hvertfall! Pga tidlige erfaringer, og førstemann fikk vi med prøverør!
Får du denne oppfølgingen gjennom fastlege?
Det er jo kjempebra!:!
 
Kommer til å gå til tul i uke 7/8. Før nr 2 mistet jeg i uke 7 ( hadde sluttet utvikle seg i uke 4) så jeg trengte å se et hjerte som slo for å slappe av da jeg ble gravid igjen. Pluss at nå er jeg 33 og er litt nervøs for komplikasjoner på grun av alder
Off ja det er ikke kjekt- er samme grunn her. Klarer ikke slappe av. Bar en tom fostersekk? I 12 uker før jeg ble gravid med førstemann. Det var helt forferdelig. Så jeg har et stort behov for å bekrefte at det ikke bare er tomt og dødt denne gangen også- men alle de private ul er fulle i augustzzz
 
Får du denne oppfølgingen gjennom fastlege?
Det er jo kjempebra!:!

Bor på lite sted, og får så mange UL jeg vil på fødestua! Der er det jordmødre som tar UL☺️ Hadde all oppfølging der sist også! Trenger ikke henvisning, kan bare ringe dem☺️
 
Off ja det er ikke kjekt- er samme grunn her. Klarer ikke slappe av. Bar en tom fostersekk? I 12 uker før jeg ble gravid med førstemann. Det var helt forferdelig. Så jeg har et stort behov for å bekrefte at det ikke bare er tomt og dødt denne gangen også- men alle de private ul er fulle i augustzzz
Oi, fullt i hele august? Det var da voldsomt.
 
Er det noen som har fått TUL fra jordmor eller lege, altså blitt henvist uten å ha måtte gått privat?
Vi har muntlig avtale med gynekologen at vi skulle få TUL når/hvis vi ble gravide, fordi veien har vært så lang og kronglete. Fikk det til selv mellom IVF-rundene. Tenkte å kontakte hun i løpet av uken, men må nesten først bestemme meg for når vi vil ha TUL :)
 
Vi så hjerteslag❤️ Nei, nå ble vi gravide på egenhånd! Prøvde ikke engang! Så dette er et lite mirakel❤️

Gratulerer!! Jeg har også fått meg en blindpassasjer... fortsatt litt usikker på hva jeg skal gjøre med den, men henger litt her enn så lenge.
 
Skal til gynekolog for celleprøve når jeg er 10+2. Hadde uregelmessigheter på siste celleprøve, så skal uansett følges opp hver 3. mnd med nye prøver. Skulle egentlig tatt biopsi men det gjør de ikke nå som jeg er gravid. Om alt går etter planen tar de ultralyd samtidig med dette ærendet :)
 
Gratulerer!! Jeg har også fått meg en blindpassasjer... fortsatt litt usikker på hva jeg skal gjøre med den, men henger litt her enn så lenge.

Næmmen Krølle❤️ Gratulerer til deg også!! Skjønner det blir et vanskelig valg! Men du må bare gjøre det som blir best for dere! Koselig om du blir da❤️
 
Næmmen Krølle❤️ Gratulerer til deg også!! Skjønner det blir et vanskelig valg! Men du må bare gjøre det som blir best for dere! Koselig om du blir da❤️

Takk for det! Vi ønsker oss for så vidt et barn til, men Rolf er ikke ett år korrigert ennå, så ble vel tidlig... jeg er så gammel at det nok er ca 50% sjanse for at dette går. Venter og ser hva som skjer i løpet av noen uker.
 
Takk for det! Vi ønsker oss for så vidt et barn til, men Rolf er ikke ett år korrigert ennå, så ble vel tidlig... jeg er så gammel at det nok er ca 50% sjanse for at dette går. Venter og ser hva som skjer i løpet av noen uker.

Skjønner det er tidlig ja! Enig i den, min gutt er bare 9 mnd! Men men, jeg føler meg overhode ikke sikker på at dette går bra! Så blir noen spennende uker her også❤️
 
Med første hadde jeg planlagt ul rundt 12 uker, men endte med en i uke 8 også etter mistanke om tvillinger fra familie. Var bare en :hilarious:
Gikk privat og fikk utvendig ul på begge. Syntes det var veldig fine tidspunkt!

Denne gangen må jeg har oppfølging og tidligere ul pga medisiner, så må nok inn i uke 6 for å se at det er noe og at det lever.. går privat gjennom gyn som har resepten, men har også avtale på sykehus om å ringe for å få tul som følge av utredning med habituell abort.
 
Ikke økt risiko, men ønsker allikevel å undersøke. Jobber i helsevesenet og ser mange barn med bl.a syndromer og utviklingsforstyrrelser. Har sett hvordan det påvirker hele familien, og det kan ødelegge både forholdet mellom de voksne og livet til søsken. Både mannen og jeg har krevende jobber med lange vakter, og det er vanskelig å få til å gå rundt selv med et friskt barn. Dersom vi fikk et sykt barn ville en av oss måtte slutte i jobben. Og det ville definitivt gått på bekostning av søsken. Så vi ønsker i utgangspunktet muligheten til å velge bort dersom man oppdager store avvik. (Nå kommer sikkert mammapolitiet til å gå bananas). Vi vet at det ikke er noen garanti, og at barnet kan være sykt samme hvor mange tester man tar. Eller at det km bli sykt etterhvert. Det får vi ta som det kommer. Men vi vil bruke de mulighetene som er tilgjengelige.
Det er ikke inkludert i Sverige eller Danmark, så man må betale selv. Men i Norge er det ikke tillatt pga bioteknologiloven. I nabolandene våre har det ikke slike begrensinger.

Jeg er enig med deg, jeg er også for ung til å tilbud om den testen.. Vi har snakket om å reise til Gøteborg for å ta den, men vi er ikke helt sikre enda. Skal på TUL i uke 10, så kanskje om det er noe usikkert der så tar vi NIPT testen...
 
Back
Topp