Tidlig ultralyd?

Qaw

Flørter med forumet
Januarlykke 2020
Tjohei. Har tidlig ultralyd om litt under tre uker. Da er jeg ca 9 uker på vei.

Men kjenner litt på at dette er veldig lenge til. Dette er mitt 7 svangerskap og jeg har to barn.
Har hatt sa, bo, utskrapninger og funnet store feil på tul tidligere og kjenner at jeg blir litt frynsete av dette..

Hvor tidlig er det mulig å se at det idet hele tatt er noe der og at det er normalt for antall uker på vei?

Jeg har pleid å være på første tul i uke sju. Var på dette svangerskapets første i dag. Jeg er 7+5 i dag og den lilles størrelse tilsvarte ca fullgåtte 8 uker i følge legen. Sist jeg var gravid var jeg på ultralyd samtidig som nå og fosteret var da en del mindre. Det ente i MA i uke 10. Da jeg var gravid med sønnen min var det normal vekst fra starten akkurat sånn som nå. Så for oss er den foreløpige erfaringen at det er større sjanse for at det går bra hvis veksten er normal fra tidlig av. Men det er nok ingen eksakt vitenskap. Fra uke sju kan man fint dra på ul for å roe nervene i alle fall:) Og det skal jo være mindre sjans for å miste om man har sett hjerteslag. Krysser fingre for deg:)

Ja. Det er snakk om å roe nervene for min del. Blir litt smårar av å gå å vente. Kanskje sjekke om det er noen ledige timer litt tidligere hos legen. :nailbiting:

Ja. Det er snakk om å roe nervene for min del. Blir litt smårar av å gå å vente. Kanskje sjekke om det er noen ledige timer litt tidligere hos legen. :nailbiting:

Gjør det du:) Ikke noe godt å være bekymret. Jeg trodde jeg skulle spy av nervøsitet før timen i dag. Man blir ekstra påvirket når ul har betydd dårlige nyheter flere ganger før

Var på tul med forrige baby i uke 10. Denne gå gen blir det uke 9:Heartred (altså mine uker; første gang var jeg 10+1, denne gangen 9+3).

Fikk se så mye i uke 10, og ikke bare en "klump". Derfor ville jeg vente såpass lenge denne gangen også:joyful:

Var på tul med forrige baby i uke 10. Denne gå gen blir det uke 9:Heartred (altså mine uker; første gang var jeg 10+1, denne gangen 9+3).

Fikk se så mye i uke 10, og ikke bare en "klump". Derfor ville jeg vente såpass lenge denne gangen også:joyful:

Ja d er jo en fordel å faktisk få se litt når man først er der da. Men godt å bare få bekrefta at det er liv. Er ikke redd for å bestille meg flere tidlige ultralyden heller. Fordeler med at fastlegen har eget ul apparat

Jeg skal når jeg er 8+2, blir spennende å se. Men føles uendelig lenge å vente

Har ikke bestilt enda og ikke bestemt meg heller. Med første var jeg i uke 7 eller 8 og fikk se hjertet slå. Denne gangen tenker jeg omkring uke 12 muligens. Men usikker.

Jeg har vært på 3 ultralyder til nå pga blødninger. Første i 6+6, da så vi hjerte slå, men vanskelig å måle siden alt er så smått, så fikk termin satt tilbake 1 uke. Ble så klart veldig bekymret over dette. Neste ul 7+4, da hadde bamsemumsen vokst som den skulle, og i dag 8+4 samsvarte målene med mine beregninger, i tillegg kunne vi se at bamsemumsen hadde fått armer og bein:Heartred Min opplvelse er at det fort kan bli unøyaktige målinger veldig tidlig, som igjen gir stor avvik i termin, siden alt er så smått og den lille kan ligge litt ulikt til fra gang til gang.

Masse lykke til, og håper ultralyd beroliger deg:Heartred

Back
Topp