Tidlig ultralyd..

xiddigaha

Elsker forumet
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Dere som har vært på tidlig ultralyd, hvor langt på vei var dere når dere fikk se hjertet slå? Tok dere Innvendig eller utvendig?

Kjenner dette med at den digitale ikke kommer på 3+ tar på psyken så tror jeg bare må få tatt en ultralyd så jeg eventuelt kan bli betrygger eller bli ferdig med denne graviditeten hvis det har gått gale :rolleyes: kjenner at jeg ikke orker å gå slikt :(

(Selv om jeg vet at jeg ikke skal stole på den digitale)
 
Det blir anbefalt av gynekologer og jordmødre å vente til 7+0 og utover. Da skal man kunne se :) også er det flere som ser hjerte slå noen dager før dette og. Men før 6+0 er ikke anbefalt for man kan bli bekymret unødvendig :)
 
Dere som har vært på tidlig ultralyd, hvor langt på vei var dere når dere fikk se hjertet slå? Tok dere Innvendig eller utvendig?

Kjenner dette med at den digitale ikke kommer på 3+ tar på psyken så tror jeg bare må få tatt en ultralyd så jeg eventuelt kan bli betrygger eller bli ferdig med denne graviditeten hvis det har gått gale :rolleyes: kjenner at jeg ikke orker å gå slikt :(

(Selv om jeg vet at jeg ikke skal stole på den digitale)

Hvor langt er du på vei forresten? :)
 
6+0 i dag. Vil jo helst vente litt slik at jeg ikke blir mer bekymret :) lurte på om jeg skulle ta i neste uke når jeg er 7 uker.
Vet dere om man kan få det utvendig da?

De fleste tar der vel innvendig, men har hørt om de som tar der utvendig og. :) du får høre med de du skal bestille hos
 
6+6 og så fine hjerteslag med utvendig UL[emoji173]️
 
Skjønner at du blir bekymret. Kanskje du skal vente en uke med UL, men du kan jo ta hcg-prøver hos fastlegen i mellomtiden?
 
Skjønner at du blir bekymret. Kanskje du skal vente en uke med UL, men du kan jo ta hcg-prøver hos fastlegen i mellomtiden?

Vet ikke om det er så lett å få tatt blodprøve. Sist gang jeg var gravid så sa legen min at det var så dyrt å ta hcg så de tok ikke det bare for å ta det :rolleyes:
 
Vet ikke om det er så lett å få tatt blodprøve. Sist gang jeg var gravid så sa legen min at det var så dyrt å ta hcg så de tok ikke det bare for å ta det :rolleyes:

Men du har jo en reell grunn til å ta det; legen er pliktig til å ta slike bekymringer på alvor! Hvis h*n ikke gjør det ville jeg ha byttet fastlege.
 
Så fine hjerteslag og ei lita bønne 7+0 sist. Nå skal jeg 6+5. Kunne fått time ei uke tidligere, men vil ikke risikere at det er for tidlig heller [emoji851]
 
Der jeg skal tar de inne fra uke 6+0 . Jeg skal når jeg er 6+1. Er mulighet for at jeg er et par dager lenger. Men blir sjokkert hvis jeg er kortere på vei. Men gleder meg likevel
 
Var privat når jeg var 7+0 i følge egne beregninger(satt til 7+2 etter UL), utvendig og fikk se et bankende hjerte [emoji4]
 
Back
Topp