Tidlig ultralyd

Takk!
Der stod det at jeg burde ha helsekort fra legen min med? [emoji5] eller var du uten det?

Eg hadde allerede vore te legen før veke 12 sist pga. sykemelding, så eg hadde da med meg. Hu skreiv UL inn i helsekortet og termin. Og den hu skreiv tok dei hensyn til på OUL :)

Okei,spørsmål...
Når man er på tidlig UL,så er det innvendig UL de gjør ?
Ikke utenpå magen?

Okei,spørsmål...
Når man er på tidlig UL,så er det innvendig UL de gjør ?
Ikke utenpå magen?

Innvendig ja[emoji4] Akkurat hvor «grensa» går er jeg litt mer usikker på[emoji848]

Fastlegen min har et enkelt ultralydapparat, så jeg fikk tatt tul (utenpå magen) 7+0 sist graviditet. Nå har jeg bestilt time hos henne når jeg er 7+2. Håper jeg får se denne gangen også :D Det var stas!

Ikke nødvendigvis innvendig :) Jeg hadde utvendig i uke 7. Kommer an på den som utfører ultralyden vil jeg tro.

Ååh, d visste jeg ikke...trodde alltid dem tok innvendig så tidlig[emoji85] Greit å vite, jeg er heller ikke noe spesielt fan av innvendig (eller GU generelt), men er vel bare å forberede seg på at det er innvendig og heller bli positivt overrasket[emoji28]

Sniker. Hadde ikke bestilt Privat oul før uke 7+ Jeg var i svangerskapsuke 7 og gyn fant ikke bankende hjerte. Ble konstantert MA.

Men noen dager etter var det likevel embryo med hjerteslag.

Aldri opplevd utvendig Ul så tidlig, da får man isåfall ikke sjekket f eks livmorhals.

Så ja? Flaut? Det er kanskje det siste jeg tenkte på -ville bare ha et friskt frø. Og så skal jo barnet ut en gang også.

Back
Topp