Tidlig ultralyd

AnitsirhC

Andre møte med forumet
Hei:) jeg er i uke 6 (5+4). Har prøvd lenge og det har ikke helt gått opp for oss. Spesielt kommende pappa klarer ikke å slå seg til ro før vi har vært på UL å sett at d faktisk er et barn der. Han er veldig redd for at noe skal være galt, detfor tør han ikke glede seg så veldig enda. Er det ok å bestille tidlig ultralyd (privat), og evt når er dette mulig?

Ja det ville jeg gjort.. :)
For min del er det ikke aktuelt før hjertet har begynt å slå.... er ikke helt sikker på når det er..? Uke 7 ? eller noe..?

Gratulerer med spiren!
Det er absolutt ok å bestille tidlig ultralyd. Det gjorde jeg med første,og kommer til å gjøre det denne gangen også. Det blir mer virkelig når man ser at hjerte slår. Hjerte begynner å slå ca 5+1,så jeg ville bestilt ultralyd i uke 6 eller 7 for å være helt sikker. Vi hadde i uke 7.sist,og det var helt magisk. Kommer til å bestille i uke sju denne gangen også

Gratulerer med spiren!
Det er absolutt ok å bestille tidlig ultralyd. Det gjorde jeg med første,og kommer til å gjøre det denne gangen også. Det blir mer virkelig når man ser at hjerte slår. Hjerte begynner å slå ca 5+1,så jeg ville bestilt ultralyd i uke 6 eller 7 for å være helt sikker. Vi hadde i uke 7.sist,og det var helt magisk. Kommer til å bestille i uke sju denne gangen også
Så tidlig ????? WOW:. det var jeg ikke klar over:Heartbigred

Jepp,så tidlig! Men det kan lønne seg å vente en uke ekstra,i tilfelle man ikke vet helt hvilken dag unnfangelsen skjedde på...Litt kjipt å komme for tidlig
Ja det er helt sant.. :)
Om jeg er så heldig å får beholde så vil jeg gå i uke 7-8 tror jeg..:)

Vi har bestilt tidlig ultralyd hos en privat ultralydklinikk, og da trenger man ikke å ha henvisning fra lege. Sist gang brukte vi IVF og fikk da offentlig TUL i uke 6 og i uke 8. Kjenner at jeg også trenger denne ekstra bekreftelsen, så da bestilte vi like godt privat denne gangen. Er 8+0 når vi har time[emoji4]

Jeg har bestilt til jeg er 7+4, er 5+5 i dag, så nå er det «bare» 2 uker igjen[emoji28]

Sniker.

Det er selvfølgelig helt OK hvis det er noe man ønsker å bruke penger på :) Vi tok det selv for å få bekreftet at det faktisk var liv og angret ikke et sekund. Man kan se noe så tidlig som 6+ noe men vi ble anbefalt fra 7+0, for å være sikker. Jeg var selv 7+5.

Skulle akkurat skrive et innlegg om det samme, her er vi flere som lurer :) Jeg skal til Bergen om to uker, og har veldig lyst til å forsøke å bestille ultralyd da. Er 6+1 isåfall, så vet ikke helt, men i teorien skal man kunne se et hjerte som slår da mener jeg.

Jeg har bestilt tidlig ultralyd, og da spurte jeg når det var tid for å være 100% sikker på at enn hører hjertet. Og første ledige tid hun hadde da var når jeg er 6+4. Hun sa enn absolutt bør passere 6 uker gjennomført fordi da er enn i alle fall helt sikker for å ikke skape mer angst enn nødvendig hvis hjertet ikke hadde fått tid til å starte enda :-)

Må bare spørre. Når dere bestiller er det typisk hos volvat feks? Har veldig lyst å bestille selv til uke 9. Da vi skal i 50-års dag til min mor og greit å avsløre nyheten før festen [emoji85]

Må bare spørre. Når dere bestiller er det typisk hos volvat feks? Har veldig lyst å bestille selv til uke 9. Da vi skal i 50-års dag til min mor og greit å avsløre nyheten før festen [emoji85]

Vi var på Ultralydklinikken på Natland sist. Var i uke 12 da, så fikk grundig gjennomgang av alt. Koselig dame :)

Jeg spurte gynekolog tidligere og fikk da vite at hvis man skulle være helt sikker på å se hjerteaktivitet, bør man vente til 7+0. Man kan se det tidligere også, men det kan også være at man ikke ser det, selv om alt er i orden fordi embryoet fortsatt er så lite.

Vi var på Ultralydklinikken på Natland sist. Var i uke 12 da, så fikk grundig gjennomgang av alt. Koselig dame :)

Takk!
Der stod det at jeg burde ha helsekort fra legen min med? [emoji5] eller var du uten det?

Back
Topp