Tidlig ultralyd

Stardust

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som har tenkt å ta tidlig ultralyd privat her? :) I hvilken uke har dere tenkt til det isåfall?

Jeg har bestilt ultralyd til 11+1! Har egentlig veldig lyst på tidligere, men har lest om at man ikke vet nok om eventuelle skadevirknigner på foster, og derfor ønsker jeg færrest mulig ultralyder. Hadde jeg tatt en tidligere ville jeg uansett ha en rundt uke 11-12, så da kan jeg like så godt vente til uke 11 :)

Jeg vurderer. Tror jeg kommer til å spørre legen om henvisning før jeg eventuelt bestiller privat.

Var i uke 8 og 12 sist. I uke 8 så vi et bankende hjerte, i uke 12 så vi en sprellende baby [emoji4] så blir i såfall ca uke 12

Jeg vurderer. Tror jeg kommer til å spørre legen om henvisning før jeg eventuelt bestiller privat.

Var i uke 8 og 12 sist. I uke 8 så vi et bankende hjerte, i uke 12 så vi en sprellende baby [emoji4] så blir i såfall ca uke 12

Åå, så herlig! Hvordan var det å se babyen sin for første gang? :D Det må være en helt spesiell følelse!

Jeg får tidlig ultralyd i uke 7 pga dette er prøverør [emoji4] men har lyst å bestille en i uke 14 privat, med et håp om å få se kjønnet [emoji3]

Jeg får nok delt tul. Dette pga jeg var gravid med tvillinger, og mistet i juni. Hadde cytotec kur og utskrapning i slutten av juni, og rakk aldri å få tilbake mensen ..

Vurderer tidlig ultralyd denne gangen også :-) var det i uke 8 og 12 sist, men lurer på om jeg skal vente til uke 12 denne gangen :-)

Jeg vurderer også tul privat. Var der i uke 8+3 sist, helt fantastisk å se den lille bamsemumsen med bankende hjerte [emoji173]️ lurer på om vi skal dra litt senere denne gangen. Kanskje sånn uke 10-12 ich! [emoji4]

Tenker og å ta det privat :) rundt uke 10, det betrygger liksom litt før man forteller noe til noen ;)

Åå, så herlig! Hvordan var det å se babyen sin for første gang? :D Det må være en helt spesiell følelse!

I uke 8 var jeg så nervøs, så en utrolig lettelse å få bekrefta at hjerte slo og alt så fint ut. I uke 12 var det helt fantastisk og surrealistisk å se en sprellende baby. Jeg fikk en mye bedre opplevelse når jeg fikk disse kontrollene med bekreftelse på at alt var bra! Jeg kjente ikke spark før etter oul, da har man liksom ingenting å gå etter for å føle at alt er bra. Så det anbefales med tidlig ul[emoji4]

Vi har bestilt til i uke 15. Da reiser vi bort, og så slår vi to fluer i samme smekk.

Regner med jeg kanskje får en via legen, mtp at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei. Da blir det vel en TUL for å stadfeste graviditet og evt finne ut termin [emoji4]

Tar i uke 8 for å se hjerte slå ja [emoji4] hatt MA før og trenger den bekreftelsen av bankende hjerte [emoji849]

Jeg skal også på TUL, men jeg får det offentlig pga morkakesvikt sist svangerskap. Skal minst ha hver 4 uke fra uke 8, men får se om jeg har behov for flere i løpet av den tiden (endte i dødfødsel i uke 24 så har en smule nerver denne gangen gitt!). Var på TUL forrige svangerskap også pga blødninger, og det beste var den jeg hadde i uke 10-11 hvor bebis sprella rundt. :love7

Back
Topp