Tidlig ultralyd

FrkB87

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Februarlykke 2022❄️
Er nå 6+6, og synes det blir veldig lenge å vente til oul i oktober en gang. Vurderer å bestille privat tul rundt uke 11/12. Er det noen som har gjort dette og kan anbefale det? Eventuelt når?

Jeg tok i uke 12!:) kjempe fornøyd, var kjempe morsomt og se en bitteliten frosk som hoppet rundt der[emoji23]

Tok det 5+6 da[emoji39] det var fint[emoji16]

Det er mest å se etter uke 8, men det kommer jo an på hvorfor du ønsker ul [emoji4] Jeg skal ta 7+5, det er for å se at alt er ok så langt.

For å sjekke liv og at fosteret utvikler seg som det skal

Last edited:
For å være helt ærlig ønsker vi det for å sjekke at utviklingen går som den skal. Vet ikke når det er mest aktuelt med tul da?
(Ønsker ingen negative kommentarer på dette)
Rundt uke 12 kan de måle nakkefolden, den kan i noen tilfeller være indikator på avvik.

For å være helt ærlig ønsker vi det for å sjekke at utviklingen går som den skal. Vet ikke når det er mest aktuelt med tul da?

Vi skal ha tul i uke 7 + 12. Uke 7 for å se om det er liv og uke 12 for å se om utviklingen er som den skal :) uke 10-12 tror jeg er de beste ift å se nakkefold.

Vi har bestilt til august, skal da vere 11+2 dager på vei og håper vi får se en frisk og fin liten krabat [emoji2][emoji1303]

Håper ikke du tolker min kommentar som negativ?
Fra uke 7 kan du se om det er hjerteaksjon, men i uk 11-14 ka de sjekke mer ifht organer og nakkefold.

Håper ikke du tolker min kommentar som negativ?
Fra uke 7 kan du se om det er hjerteaksjon, men i uk 11-14 ka de sjekke mer ifht organer og nakkefold.

Absolutt ikke[emoji4] Tusen takk for svar[emoji4] Bare redd noen skulle stille seg kritisk til at man vil sjekke at utviklingen går som den skal av etiske grunner[emoji6]

Sniker fra desember, og det er som noen skriver enklest å se avvik i mellom uke 10-12 :) vil absolutt anbefale tul, er fantastisk! :Heartred

Det høres bra ut[emoji4] Da kommer vi nok til å bestille rundt da[emoji4] Blir spennende!

Vi hadde en ultralyd i uke 8 sist gang og jeg syns helt ærlig at man burde få en i uke 12-13 også..
Alle våre kommende (og dette) svangerskap skal vi inn på ultralyd hos Rikshospitalet i uke 12.
Det var veldig fint å få bekreftet hjerteaktivitet så tidlig, selv om jeg da stressa som en gal til legen klarte å høre ho igjen i uke 13 :rolleyes:

I uke 12 (eller 11-13) er det vanlig med fosterdiagnostikk for dem som har krav på dette, for det er i denne perioden det er best for å sjekke eventuelle avvik.

Om du er på tul har dem ikke lov til å si noe til eller fra, da det kun er "sertifiserte" gynekologer som kan ta dette - men om det blir oppdaget noe, så skal det henvises (og da kan mistanken også like gjerne avvises)

Jeg fikk TUL i uke 11 pga småblødninger med sønnen vår. Da så alt bra ut og det var en flott opplevelse! [emoji4]

Har lyst til å be om en rundt uke 10 syns det er for lenge å vente til uke 18! Hvis noe skulle være galt, får man vite det da?

Har lyst til å be om en rundt uke 10 syns det er for lenge å vente til uke 18! Hvis noe skulle være galt, får man vite det da?

Godt det er fler som syns det er for lenge å vente helt til uke 18!
Har hørt at de ikke har lov til å lete etter om det er noe galt, men om de skulle oppdage noe, så har de plikt til å si fra.. Vet noen om dette stemmer?

Back
Topp