Tidlig ultralyd

fotballbaby

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
✨️Julestjernene2023✨️
Var på tidlig ultralyd i går i det som jeg trodde var en plass mellom uke 5+5 - 6+5.

På ultralyd sier han at han kan se at jeg er gravid på rett sted, men kan ikke se noen plommesekk eller foster. Han sier at jeg er maks 4-5 uker på vei og at jeg ble befruktet for ca 2-3 uker siden. Skjønner ikke noen ting av dette siden jeg fikk positiv test for 19 dager siden. Dette gir ikke mening for meg og er så nervøs og redd. Etter ultralyd i går har jeg blødd en del, men det har jeg hørt kan være vanlig når man har hatt innvendig ul? Første gangen jeg er gravid så er så nervøs. Noen som har opplevd noe av det samme?
 
Forrige graviditet hørtes ganske lik ut som dette. Testet positivt, dro til lege med ønske om tidlig ul for å fastslå termin. Legen som henviste trodde jeg var nærmere 8 uker på vei. På ul var det ingenting å se, så fikk komme tilbake uka etter og da hørte jeg hjerteslag. Så man kan faktisk få positiv test før det er synlig på ul :)
 
Åå, så det trenger ikke å bety at det er noe galt altså? Han som tok ultralyden på meg virket nesten sikker på at det var spontanabort på gang siden han målte livmoren min til den størrelsen man har i uke 4, og jeg er ganske sikker på at det minste jeg kan være på vei er 5+ noe.
Begynte å gråte når han fortalte det, og alt jeg fikk til svar var at sånn var livet og at jeg burde vite at 1 av 4 graviditeter ender i spontanabort.
 
Åå, så det trenger ikke å bety at det er noe galt altså? Han som tok ultralyden på meg virket nesten sikker på at det var spontanabort på gang siden han målte livmoren min til den størrelsen man har i uke 4, og jeg er ganske sikker på at det minste jeg kan være på vei er 5+ noe.
Begynte å gråte når han fortalte det, og alt jeg fikk til svar var at sånn var livet og at jeg burde vite at 1 av 4 graviditeter ender i spontanabort.

Ååå fy f*** jeg blir så forbanna av sånne folk!!! Det er ikke sånn man snakker til gravide, eller folk som sårt ønsker seg barn!!
Jeg ville tatt blodprøve og evt ny ul neste uke hos en annen(!) det der er ikke greit!
Sender deg en klem [emoji173] du er gravid til det motsatte er bevist!
 
Åå, så det trenger ikke å bety at det er noe galt altså? Han som tok ultralyden på meg virket nesten sikker på at det var spontanabort på gang siden han målte livmoren min til den størrelsen man har i uke 4, og jeg er ganske sikker på at det minste jeg kan være på vei er 5+ noe.
Begynte å gråte når han fortalte det, og alt jeg fikk til svar var at sånn var livet og at jeg burde vite at 1 av 4 graviditeter ender i spontanabort.
Syns det var ufølsomt sakt. Det er vel små marginer når det kommer til måling med ul så tror du kan ta det med ro. Jeg småblødde i hele første trimester med førstemann så det trenger ikke være noe galt.
 
Tusen takk for svar dere! Har tatt en blodprøve i går (onsdag) og skal ta en ny i morgen (fredag), så får jeg svar på mandag. Er kun her hos han man kan ta tidlig ultralyd med henvisning fra lege, hvis ikke må man gjøre det privat og det vil jeg helst unngå. Han ville ikke sette opp ny time til meg før etter vi hadde fått svar på blodprøvene. Er altså bare nødt til å vente til mandag å se hva svaret blir. Trengte bare noen beroligende svar siden jeg nesten får panikk her og løper på do konstant for å sjekke om jeg har begynt å blø. :(
Men burde man ikke sett plommesekk og/eller foster hvis man er 5-6 uker?
 
Tusen takk for svar dere! Har tatt en blodprøve i går (onsdag) og skal ta en ny i morgen (fredag), så får jeg svar på mandag. Er kun her hos han man kan ta tidlig ultralyd med henvisning fra lege, hvis ikke må man gjøre det privat og det vil jeg helst unngå. Han ville ikke sette opp ny time til meg før etter vi hadde fått svar på blodprøvene. Er altså bare nødt til å vente til mandag å se hva svaret blir. Trengte bare noen beroligende svar siden jeg nesten får panikk her og løper på do konstant for å sjekke om jeg har begynt å blø. :(
Men burde man ikke sett plommesekk og/eller foster hvis man er 5-6 uker?

Herlighet for en fyr! Nei, det er ikke sikkert man ser noe som helst så tidlig. Er mange som må inn i 7+ før noe vises på ul. Lite hensynsfullt!

Tror nok spira di har det tipp topp jeg:D
 
Åå, så det trenger ikke å bety at det er noe galt altså? Han som tok ultralyden på meg virket nesten sikker på at det var spontanabort på gang siden han målte livmoren min til den størrelsen man har i uke 4, og jeg er ganske sikker på at det minste jeg kan være på vei er 5+ noe.
Begynte å gråte når han fortalte det, og alt jeg fikk til svar var at sånn var livet og at jeg burde vite at 1 av 4 graviditeter ender i spontanabort.
For en drittsekk. Men det var ikke veldig hyggelig da jeg var gjennom det samme heller. Måtte bare reise hjem igjen med beskjed om at vi fikk se om en uke om det var liv eller ikke. Virkelig en grusom uke, men nå er gutten 4 år. Krysser fingrene for at alt står bra til i magen din [emoji7]
 
Back
Topp