Jeg hadde en TUL i uke 7 sist. Da var det en liten bønne, og hjertet som blinket. Hun som scannet pekte på hvor det begynte å komme armer og ben, men ærlig talt, så så jeg ikke hva hun mente. Som sagt, det var en bønne og godt å se hjerteblink. Jeg fik ul på sykehuset pga bekymringer om avtagende symptomer (den korte forklaringen). Det var innvendig ultralyd. Det var fint nok, men om man skal ha faren med, tror jeg at jeg hadde satte pris på om man var så langt at det ble utvendig ul.
Vi var også i uke 12. Her ble jeg skikkelig overrasket. Det var jo en baby! To armer, to ben, hode, og helt perfekt!! Baby beveget og danset, og vi fikk et fint bilde av at han vinker til oss <3
Om du er så nervøs at du ikke vet hva du skal gjøre, ville jeg dratt på tidlig ul - for å se at det var hjerteslag. Om du klarer å ha litt mer is i magen, så vent til omkring uke 12. Da får du se en ordentlig baby! Og dessuten, da er risikoene for at det går galt så minimale. Jeg er ikke så nervøs denne gangen (selv om jeg ikke merker mye til graviditeten), men det er jo dessverre noen som ser bankende hjerte tidlig, men som opplever ma/sa kort tid etter. Så en levende sprellende baby i uke 12, da er den bankers (sånn cirka). Dessuten kan man måle nakkefolden omkring uke 12, om du ønsker det ift risikovurdering for downs syndrom.