Tidlig ultralyd

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei!
Har noen av dere med flere barn vært på tidlig ultralyd på privatklinikk? Erfaring?
Noen som tenker å dra på tidlig UL??:happy:
 
Har ingen erfaring , men kjenner flere som har vært :) jeg har vært litt usikker selv , om jeg skal eller ikke :) men tror jeg venter :)
Hvis man føler seg i grei form , tror jeg ikke at det trengs :)
Hvis du er veldi spent og ikke klarer å vente , så er det vell bare å bestille
 
Jeg tar. Grunnet habituell abort og mye komplikasjoner med det. Avtalt med gynekolog før graviditeten at jeg tar om jeg kommer meg til uke 7 :)
 
Jeg har ikke tatt med de andre, men pga sa i august skulle jeg gjerne hatt en tidlig ul for å være helt sikker... men jeg tror ikke vi har det tilbudet her..
 
Jeg skal på tidlig UL 10. november på fertilitetsklinikken. Standard, 3 uker etter positiv test.
 
Jeg var i uke 7 med jenta mi! Skal dra i uke 7 denne gangen også om alt går som planlagt fram til da :)
 
Veldig lyst til å ta rundt uke 8-9, profilbilde er fra uke 7-8 med storebror :)

Syns det var veldig greit å se at det faktisk var noe der :D
 
Jeg var i uke 6,7 og 12 sist gang, og vil ikke anbefale dere å dra på det om dere ikke må. Det er jo selvfølgelig morsomt å se sitt eget embryo, men alt blir mye mye mer skummelt da. Før uke 7 er det ikke sikkert hjertet har begynt å slå engang, noe som er kjempeskummelt og se. Jeg skal ha tidlig ultralyd med denne, men det er av en grunn, og jeg vet ikke om jeg selv kommer til å se på den.
 
Jeg skal, men lurer på å vente til uke 8-9 :) Må få en ordentlig bekreftelse, kroppen har lurt meg før.
 
Hadde tidlig UL (innvendig) hos gynekolog med førstemann, da jeg hadde brukt pergotime for å få EL (har PCO og slet med å få eggløsning på egenhånd). Var der uke 7 ca. Med andremann hadde legen et enkelt ultralydapparat, og kikket på minien i magen, at hjertet slo og at det var èn der inne, på første kontroll. Tipper det blir henvisning til tidlig UL denne gangen også, da min syklus svinger noe voldsomt, og det fort kan gå 2 måneder fra menstruasjon til menstruasjon. Og da er det jo ikke så godt å vite hvor langt man er på vei :-D (Ifølge EL testene så har jeg jo en viss peiling da, men dèt sier jeg jo ikke til legen.... ;-) )
 
Det vil jeg denne gang også ja :) Var med jenta vår, i uke 10, bare fordi jeg ville se at det var noe der, selvom jeg visste det, da jeg fikk hyperemesis i uke 6, haha.
Hadde i uke 8 i sommer, fikk bekreftet det jeg trodde, at det ikke var liv. (magefølelsen sa det fra dag 1..) Mistet 8+5.
Så denne gang vil jeg også, bare for å se hjerte banke <3
 
Sniker fra Mai-forumet!
Jeg planla å dra på privat tul i uke 8 og i uke 12/13, fordi jeg er nervøs etter at det gikk galt sist.
På grunn av blødninger dro jeg først 6+3. Vi kunne se et frø, men i mitt tilfelle var det for tidlig å se hjertet. Hadde mer blødninger (uten smerter), men offentlig får man ikke alltid henvisning så tidlig. Jeg dro da privat igjen i uke 7, og fikk se hjertet slå :)
Har fortsatt litt blødninger, men stigende HCG, så fikk henvisning til gyn av legen med time 10+4 som var i går. Fikk se en liten sak som virkelig lignet på en mini-baby. Den sprellet med armer og bein, og vi kunne til og med se 5 fingre.

Hvis ingenting virker galt, og dere skal betale for privat ultralyd, prøv å vente til uke 10 eller senere. Det er virkelig verdt det. Var så mye morsommere å se denne gangen. Tidligere ser det mest ut som en liten bønne :) ❤️
 
Jeg hadde UL i uke 12 med forrige mann og bestilt nå UL i uke 11 :) Og det er så koselig å få hilse å den lille <3
 
Back
Topp