Tidlig ultralyd..

Lillespire17

Andre møte med forumet
Noen erfaringer med tidlig ultralyd? Er det ikke ubehagelig med innvendig?:nailbiting:Jeg skal neste uke å er da 11 uker. Gruer meg masse!! Men vil jo se at alt er bra og om det faktisk lever:smiley-ashamed005
 
Har godt overraskende bra de gangene jeg har vært på det, så lenge man klarer å slappe av :) gled deg! Det er en flott opplevelse å få se lille ❤
 
Ikke ubehagelig. Helt fantastisk å få se den lille spiren! :) Proben er som en tynn hard dildo ;) Kan kjennes litt rart ut når de leter rundt der nede, men ikke ubehagelig. Og helsepersonell er vanligvis proffe på det der så blir ikke så kleint som man frykter det skal bli :)
 
Ikke ubehagelig i det hele tatt å ta ultralyd innvendig og kjenner det i ikke i det hele tatt. Alle stedene jeg har tatt innvendig ultralyd så har de senket/slått av belysningen og du får en liten firkant som du dekker deg til med så du ikke føler deg så eksponert :) Veldig gøy å kunne se den lille og høre hjerteslagene. Alt blir mer virkelig da :)
 
Når du er såpass langt på vei skal det strengt tatt ikke være nødvendig å ta innvendig ul.. Så hvis legen du skal til har begge deler og du ønsker utvendig så kan du spørre om det vel..?
 
Jeg tok utvendig ul i uke 7. Å så både baby og hørte hjertelyden. Så tror ikke man må ta innvendig. Men om du må innvendig går det veldig fint og ikke vondt.
 
Som de andre sier er det ikke ubehagelig, ikke noe å grue seg til og ikke noen vits i å ta det innvendig i uke 11! Ta på deg skjørt så er det mindre eksponerende OM du må ta innvendig :) Jeg har også bare opplevd at de skrur av lyset og oppfører seg profesjonelt. Nå er det jo aldri gøy å kle seg naken for fremmede, men selve pokingen skal du ikke være bekymret for :p
 
Jeg var på TUL i dag, og det var så fint! :) Legen sa at i hele 1. trimester er det vanlig med innvendig UL for man ser bedre med dette. Når skjermen er på og du ser den lille klumpen foran deg kan jeg love deg at du verken merker eller tenker på at du er avkledd eller har noe inni deg. Det er så fint! Gled deg, og dropp alle bekymringer. De er ikke verdt en tanke til. :)
 
Jeg var på TUL i dag, og det var så fint! :) Legen sa at i hele 1. trimester er det vanlig med innvendig UL for man ser bedre med dette. Når skjermen er på og du ser den lille klumpen foran deg kan jeg love deg at du verken merker eller tenker på at du er avkledd eller har noe inni deg. Det er så fint! Gled deg, og dropp alle bekymringer. De er ikke verdt en tanke til. :)
Takk for gode ord:smiley-angelic003
 
Back
Topp