Tidlig ultralyd

Lillehvitveis

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Hei!
Idag har jeg vært og tatt tidlig ultralyd!
Grunnen til at jeg ville ta det, var usikker graviditetslengde. Jeg fikk positiv test 2.mai, men har ikke hatt mensen siden 15.mars. Derfor ble det litt usikkerhet på helsestasjonen i dag. Jordmoren der beregnet at jeg kunne være alt fra 5-9 uker på vei. Så derfor tok jeg kontakt med en privat jordmortjeneste!
Jeg angrer ikke et sekund! Det var virkelig verdt hver eneste krone av de 850 vi betalte.
Jeg er i uke 7.
Jordmor tok faktisk utvendig ultralyd(jeg var sikker på at man måtte ta innvendig såpass tidlig!)
Vi fikk både se og høre hjertelyden! ❤
Vi skal tilbake i uke 12 for å forsikre oss om at alt står bra til før vi forteller slektninger, venner og kollegaer om lille vidunderet vårt.

Er det flere som har tatt tidlig ultralyd utvendig? ☺

Alle dere andre: Vurder tidlig ultralyd. Det er virkelig fantastisk å få se et lite bankende hjerte, selv om spira ikke er større enn en halv cm! ❤

Last edited:
Så fantastisk <3

Så herlig! Skal selv når jeg er 7+4, er nesten 3 uker til :p

Så herlig! Skal selv når jeg er 7+4, er nesten 3 uker til :p

Gled deg! ❤
Men jeg må innrømme at de 2 minuttene(max) det tok å finne livmoren med lille spira, virket veldig lange! Alle tanker føk gjennom hodet! Men når hun først fant den lille, med et bankende hjerte, så var det over! Da var det bare herlig å endelig se et ultralydbilde med et bankende hjerte!

Så morro ! :) Var på tidlig ul selv idag, så kos å få se små hjerteslag :D Skal tilbake uke 12 jeg også for å se at alt er bra før vi evt. forteller videre, sånn er det med småblødninger her og der :)

Så bra! :D

(Men du, jeg ville beskåret det ultralydbildet, for på det står det både når du er født og hva du heter, for ikke å snakke om personnr ditt!)

Jeg veit! Jeg så det etter jeg la det ut! Men jeg får ikke slettet det eller byttet bilde!! :eek:

Send melding til forumsansvarlig Tamara eller noen, med link til tråden, og be dem fjerne innlegget/bildet for deg. :)

Så bra. :) Fort gjort med slikt, og hadde neppe skjedd noe, men er jo så mye rart på internett for tida at man vet jo aldri. :s

Nei det hadde sikkert ikke skjedd så mye. :p Men for alt jeg vet, så kan det vært noen her inne som jeg kjenner. Som jeg ikke har fortalt det til enda :confused:

Eg tok utvendig hos legen i går. Var da 7+2, men det var enten hakket dårligere utstyr, eller dårligere erfaring med det :p eg fikk bare sett at alt er der det skal. Alt var så lite på skjermen. Skal inn igjen neste uke for å se etter hjerteslag :)

Eg tok utvendig hos legen i går. Var da 7+2, men det var enten hakket dårligere utstyr, eller dårligere erfaring med det :p eg fikk bare sett at alt er der det skal. Alt var så lite på skjermen. Skal inn igjen neste uke for å se etter hjerteslag :)

Jormødre har ofte litt mer peiling og lenger erfaring enn leger. Så det kan hende det er derfor ;)
Jormoren som tok ultralyd av meg, zoomet veldig bra inn når hun først fant "riktig plassering". Da kunne vi til og med se at hjertet slo!
Håper du får se det når du skal inn igjen neste gang :-)

Back
Topp