Tidlig ultralyd?

JennyAngelica

Betatt av forumet
Jeg har jo gått til privat gyn og fått hormonbehandlig der for å bli gravid. Når jeg var der sist så sa at hvis jeg blir gravid så skal jeg ha en tidlig ultralyd i uke 7 både pga hormonbehandlig og 2 tidligere SA.

Men når jeg ringte idag så har han ikke time ledig før i midten/slutten av juni... :(
Kan jeg be fastlegen min om henvisning til tidlig UL et annet sted da? Er det god nok grunn for å få tidlig UL I det offentlige liksom?

Midten/slutten av juni blir jo ca en måned for sent, så det synes jeg var merkelig

Jeg skal selv ringe til gyn og avtale tidlig ul av ca samme grunn (bare en sa da) men hormonell behandling

Siden jeg har tatt letrozol, ikke pergo, så er ikke risikoen for flerlinger økt, så jeg anser ikke dette som noe jeg ahr noe grunnlag for å få i det offentlige i alle fall, ikke før jeg blør. Avtalen om tidlig UL var opprinnelig da jeg gikk på pergo, men jeg ringer i morgen og hører om det er aktuelt np også, og håper egentlig det.

Men da ser jeg for meg mai, ja

Du kan jo prøve, men tror du skal ha en veldig velvillig fastlege for å få det

Personlig tar jeg bare mot denne ul timen FORDI den er privat (eller, semiprivat da, jeg går jo til privatpraktiserende gyn på offentlig driftsavtale, jeg er henvist dit i første omgang) fordi jeg betaler den da selv, det er ikke for meg noe å få dekket offentlig, rett og slett fordi jeg ser ikke at jeg har sååå stor rett på det.

Ul dekket under svangerskapsomorgen har jeg hatt i begge mine to andre svangerskap, pga blødning. Det blir noe annet.

Ok. Kjenner at jeg vill virkelig se at alt er bra og at hjertet har begynt å slå. Men hvis jeg ikke får det da så får jeg ringe rundt til andre private gyn.

Selv om det på ingen måte er noen trøst, så får du prøve å tenke på at det som skjer i kroppen vil skje uansett... Ikke større eller mindre sjanse for SA ved å treffe legen :-/

Jeg VIL gjerne det jeg også, men jeg vet at det er noe jeg VIL, ikke noe jeg TRENGER, derfor er min grunninnstilling (det har med mine holdninger til offentlig og privat tjenesteyting og gjøre sånn prinsipielt) at jeg skal betale for den selv.

Men at jeg får det, setter jeg unektelig pris på likevel, så jeg håper gyn har tid til meg i mai

Ved bruk av pergo står det i felleskatalogen (den delen som ikke er pakningsvedlegg) at man skal ha tildig ul for å telle antall (økt sjangs for mer enn en) og at det er festet på rett plass (noe økt risiko for xu)

Dette er ikke det samme ved letrozol, men jeg tror jeg får ul likevel... håper det

Back
Topp