Tidlig ultralyd?

Smule3

Betatt av forumet
Jeg har ingen medisinsk årsak for å skulle få tidlig ul gjennom legen, men siden jeg mistet forrige måned, føler jeg at jeg trenger bevis for at det faktisk er liv i magehuset.. Kjenner det stresser meg ganske mye:sour: Hvor tidlig kan man se noe? Vurderer å bestille privat, hvis ikke legen min er kjempe generøs og sender henvisning..

Min lege anbefaler ikke ul før tidliges 7 uker, men tror det er veldig varierende :)

Jeg hadde selv sa i desember og ville forsikre meg om at det var liv! Å dro veldig tidlig på privat ul, da så vi kun en tom fostersekk!! Å det var helt grusomt! Men jeg dro åtte dager etter å da fikk jeg se hjerte slå og alt! Da var knøtten min tre mm stor og jeg var en åtte dager mindre enn jeg trodde! Hadde jeg vært deg ville jeg ventet til jeg iallfall trodde jeg var syv uker på vei! For å se den tomme foster sekken var helt grusom! Å den uka som følget var grusom! Vent til du er 7+ så leger anbefaler, for det er så vert det når du ser den lille knøtten med hjerte slående så slipper du å beskymre deg mer! Lykke til ❤️ håper du ser knøtten din snart!!

Er 4+3 i dag, så en stund til da. Ventetiden kommer til å bli laaang:arghh: Tror jeg må prøve å "glemme" litt at jeg er gravid, selv om det er skikkelig vanskelig.

Jeg har som deg mistet før (3 ganger), og får tidlig ul i uke (ca)10. Legen anbefalte meg å ikke dra før, nettop fordi man kan risikere å ikke se hjertet slå osv uten at det trenger å være en reell fare, og isåfall vil det stresse meg mer enn nødvendig. Så fram til uke 10 nøyer jeg meg med å kjenne etter tegn/symptomer hver dag (det roer meg å kjenne de symptomene jeg har, selvom det er like vanlig å ikke ha noen!).

Back
Topp