Tidlig ultralyd?

Nybegynner90

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Hei!
For litt over en uke siden fikk jeg positiv test :) Var hos legen forrige onsdag, og fikk igjen bekreftet det.
I mai hadde jeg en spontanabort, og etter det var syklusen på bærtur. Det vil si at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei.
Legen sendte henvisning til en dyktig gynekolog/en som følger opp gravide. Nå, en uke senere har jeg enda ikke fått noe brev om time. Har hørt fra flere bekjente at det kan fort ta 1 mnd før man får time hos han..

Har hørt flere har fått tidlig ultralyd. Hvor får en det (på sykehuset?), og hvordan går en frem?

Har jo selvsagt veldig lyst å vite hvor langt jeg er på vei..

Hei!
For litt over en uke siden fikk jeg positiv test :) Var hos legen forrige onsdag, og fikk igjen bekreftet det.
I mai hadde jeg en spontanabort, og etter det var syklusen på bærtur. Det vil si at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei.
Legen sendte henvisning til en dyktig gynekolog/en som følger opp gravide. Nå, en uke senere har jeg enda ikke fått noe brev om time. Har hørt fra flere bekjente at det kan fort ta 1 mnd før man får time hos han..

Har hørt flere har fått tidlig ultralyd. Hvor får en det (på sykehuset?), og hvordan går en frem?

Har jo selvsagt veldig lyst å vite hvor langt jeg er på vei..

Gratulerer :)

Jeg fikk på sykehuset i uke 6 pga IVF... Var på ul seinere også og da gikk vi privat.. Volvat, ultralydklinikken, +++ finnes flere, men spørs jo hvor i landet du bor...

Gratulerer me graviditeten.

Eg var på privat ul. Kostar litt men de e värd det :-)

Gratulerer :)
De fleste tidlig UL er private. Og noen får det pga diverse årsaker, som f.eks SA forrige/tidligere svangerskap. Ellers må en vente til ca uke 18/19. Med mindre man bestiller privat, som nevnt i starten :)

Gratulerer!:-) Sniker litt her,har også lurt på det samme. Jeg fikk positiv test i dag,skal være 5 uker på vei:-) Hadde selv en MA i mars,gynekologen sa da at ved neste svangerskap så kunne jeg be om tidlig ultralyd,rundt uke 7. Lurer på om jeg skal få meg time hos fastlegen neste uke for å få henvisning,men også spent på hvor lang tid det kan ta.

Takk for alle svar :)
Kan oppdatere med at jeg fikk brev fra sykehuset i dag! Har fått time den 20. aug, så ventetiden ble ikke så lang som jeg trodde :D Er kjempe spent nå!
Har en følelse på at jeg er 7-8 uker på vei, men er ikke sikker i det hele tatt.

Går til en privat klinikk, koster nok ca 1000 lappen men er verdt det :-) på sykehuset tror jeg man ikke får før uke 17-20. Om det ikke er noe helt spesielt da :-)

15 Mars 2015

Så bra du filk time så kjapt :) Du får oppdatere oss når du har vært der :)

Går til en privat klinikk, koster nok ca 1000 lappen men er verdt det :) på sykehuset tror jeg man ikke får før uke 17-20. Om det ikke er noe helt spesielt da :)

15 Mars 2015
Fikk henvisning av legen til sykehuset :) Fikk brev i dag om time den 20.aug :) Regner med jeg fikk henvisningen pga SA i mai, og i tillegg vet jeg ikke hvor langt jeg er på vei!

Jeg fikk første UL i uke 7 pga blødning i 5 dager, hos en vanlig gynekolog, heldigvis!
Legen har kontor i samme bygning som en gynekolog, så hun stakk hodet innom og sa at det hastet, så ventet jeg bare en halvtime eller noe, og der banket heldigvis hjertet - er nå 17+1 på vei :)
Lykke til med UL!!

Ca. termin Onsdag 21. Januar 2015 <3

Back
Topp