Tidlig ultralyd?

*lilletrille

Flørter med forumet
Ser og hører om mange som får tidlig ultralyd. Bare lurer, hvorfor får dere ul tidlig?
 
Jeg får tidlig ul for å fastsette termin, slik at jeg får ordinær ul til riktig tid. Har lange og ustabile sykluser og selv om jeg vet når siste mens var (7+5 iflg menstermin) ville ikke legen gå god for dette siden forrige syklus var på 115dager.
 
Jeg fikk det av fastlegen min siden jeg hadde en SA som utløste en depresjon som tok meg nesten et år at komme ut av. Jeg fikk tidlig UL sånn at jeg kunne slappe litt av, selvom det ikke er noen garantier. Blir godt fulgt opp denne gang.
Hvis man ikke føler man må så er det sikert like greit å vente. Det gjorde keg med førstemann.
 
Jeg fikk tidlig UL fordi jeg hadde et svangerskap utenfor livmoren i Desember og bare har en eggleder igjen, så legen ville være sikker på at alt hadde festet seg på riktig sted i denne omgangen :)
 
Får det pga 7 SA tidligere. :( så denne gangen håper jeg virkelig det går veien og at det blir en stolt storebror her i huset i desember.
 
Får det pga to MA og èn SA tidligere.
 
Håper på å få det grunnet MA og nå muligens tidlig SA.

Men må svangerskapet være "registrert" hos en lege, eller er det nok at legen kjenner til MA pga kontroller og at jeg forteller om denne mulige SA selv..? Bør jeg evt dra til legen for å få konstantert SA (selv om jeg er 90% sikker) for å få tidlig ul og ekstra oppfølging neste gang jeg blir gravid?
 
Eg måtte få henvisning fra lege for å komme til hos gyn, men noen legekontor utfører ul. Blodprøver vil også vise en evt SA, hvis hcg ikkje stiger. Då blir du nok henvist til ul uansett...

Og ja, eg ville fått det konstatert så du får ekstra oppfølging. :) LYKKE TIL!
 
Bestilte det og trengte ingen grunn . Men det var ikke noe hyggelig opplevelse hos en gynekolog som har et kjempe gammelt apparat og ikke så stort. Men fikk ordnet ultralyd på sykehuset gjennom en venninne som kjenner en som jobber som gynekolog der og jeg fikk beskjed om å bare ringe om jeg trengte flere ultralyder
 
Jeg fikk tidlig UL fordi jeg hadde et svangerskap utenfor livmoren i Desember og bare har en eggleder igjen, så legen ville være sikker på at alt hadde festet seg på riktig sted i denne omgangen :)
Samme her, bare at det var i januar..
 
Pga vår prøverør historie så får jeg tett oppfølge
 
Sist ble jeg henvist til tidlig ul for å fastsette termin, da jeg ikke hadde fått tilbake mensen et halvt år etter ma.
Denne gangen (alltid i denne kommunen) får jeg ul hvert gang jeg får til jordmor, hun har et gammelt apparat på kontoret:D
 
Fikk henvisning av jordmor fordi jeg nylig hadde en MA og ble gravid igjen veldig raskt etter:)
 
Bestilte privat :) Har gått på pergo så måtte sjekke at det ikke var flerlinger!
 
Jeg får tidlig ul for å fastsette termin, slik at jeg får ordinær ul til riktig tid. Har lange og ustabile sykluser og selv om jeg vet når siste mens var (7+5 iflg menstermin) ville ikke legen gå god for dette siden forrige syklus var på 115dager.

Samme her. Sist jeg ble gravid hadde jeg ikke hatt mensen på et år. Jeg har ikke vært til lege enda med denne spiren, men håper å få tu denne gangen også. I det minste har jeg hatt fire sykluser med ganke lik lengde, da, 34-40 dager, så nå kan jeg tenke meg sånn ca hvor langt jeg er. Tror dette blir litt for usikkert....
 
Back
Topp