Tidlig ultralyd.

Ikke noe vits i ul før uke 12. Vi skal feet og gjorde det med junior, tar også 3d i uke 30
Det kan være vits i å ta tidlig UL ja, for å se hvor langt du er på vei f eks, om det utvikler seg i riktig tempo eller stagnerer. Forrige gang jeg var gravid stoppet hjertet å slå, og de kunne se at utviklingen stagnerte. Da var jeg forberedt på at jeg kunne miste, og taklet det nok bedre da det skjedde. Vi skal tidlig for å få overvåke 1. terminen, siden jeg har mistet så mange ganger.

Det kan være vits i å ta tidlig UL ja, for å se hvor langt du er på vei f eks, om det utvikler seg i riktig tempo eller stagnerer. Forrige gang jeg var gravid stoppet hjertet å slå, og de kunne se at utviklingen stagnerte. Da var jeg forberedt på at jeg kunne miste, og taklet det nok bedre da det skjedde. Vi skal tidlig for å få overvåke 1. terminen, siden jeg har mistet så mange ganger.
I din situasjon var det nok det, men 12 uker er jo den safe uken og om man tar tidlig ul og får gode tilbakemeldinger kan ting fortsatt skje. Kjenner fler det har skjedd med og da fått "falske" forhåpninger.:( man får jo heller ikke legetime før man nesten er 11/12 uker på vei.

Skal på tidlig ul. Er standard på ivf om jeg har forstått det rett. Skal ca uke 7-8 om jeg ikke husker feil :-)
Har hatt ul jevnt og trutt med alle de andre tre. Første graviditet endte i ma, så det er veldig betryggende for meg.

Får håpe jeg også får tidlig ultralyd :) Skal spørre om å få når jeg er 11-12 uker. Det er jo en trygghet, så vi burde få lov til det om vi ønsker det.

Back
Topp